Richtlijnen Kinderopvang in Alpen in corona-tijden?

Wij hebben een appartement geboekt in Mellau in maart 2021. Onze kids zijn dan (bijna)1 en 2,5, dus opvang is gewenst. In Mellau is er op de berg opvang. De opvang is vanaf 1 jaar, dus ff mail gestuurd met de vraag of dat mogelijk is als ie in de maand zelf 1 jaar oud wordt. Ik kreeg netjes een mail terug, maar met de melding dat er nog geen richtlijnen zijn omtrent kinderopvang in deze corona-tijden, dus of deze uberhaupt open is, is nog maar de vraag.

Is hier al meer bekend over bij jullie? En als we een familiehotel boeken met interne opvang, hoe gaat dat er dan uitzien? In NL mogen de kids ook met snotneus naar de opvang; hoe is dit in Oostenrijk? Wie o wie? @Rogier; mooi klusje om eens uit te zoeken ;-)

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 15 sep 2020 20:33

Goede vraag. Ik zal eens gaan navragen hier…

Click. Click. Peace

Die van Serfaus (Murmlikrippe) blijft dit winterseizoen dicht. Was die ook al afgelopen zomer.

Goede vraag. Ik zal eens gaan navragen hier…

Rogier op 15 sep 2020 10:00

Top, dat is mooi. Ik ben benieuwd.

Ik zie bij esf val Thorens dat je gewoon kan boeken voor komend ski seizoen . Echt als je kind al 1 pukkeltje zijn ze al panisch of iets te warm zijn , omdat ze te warm was aangekleed en niet bedenken dat ze dan iets uit kunnen doen . De arts vroeg ook wat wij kwamen doen . Dat vroegen we ons af. We bleken niet de enige geweest te zijn die dag .
In Frankrijk dus op dit moment al boekbaar .
Bij de esf lessen moeten kinderen bij start van de lessen en einde van de les een mondkap op ( vanaf elf jaar ) geen idee hoe streng ze uit eindelijk gaan zijn .maar zo staat op papier .

*bericht bewerkt door miepmiep op 15 sep 2020 17:35

Ik volg mee, wij zijn ook op zoek naar een skigebied waar onze kleinste (net 2j) in de opvang kan blijven tussen 19/12 en 26/12.
De oudste (4j) zou halve dagen skien, en dan liefst met transfer ook naar de opvang voor de middag…

Ik denk dat gezien de hele situatie ik geen gebruik zou willen maken van kinderopvang. Ik zou eerder gecombineerd met een ander stel gaan of een grootouder meenemen oid.

Benieuwd hoe lang het seizoen duurt in het licht van de huidige ontwikkelingen.

It is an amazing world

Ik volg mee, wij zijn ook op zoek naar een skigebied waar onze kleinste (net 2j) in de opvang kan blijven tussen 19/12 en 26/12.
De oudste (4j) zou halve dagen skien, en dan liefst met transfer ook naar de opvang voor de middag…

Les menuires en val Thorens en les arcs 2000 heb je op loopafstand van de acco skischool en opvang .
Valto en les menuires halve dagen skiles bij Prosneige ( ook Nederlandse sprekende leraren ) en de kinderopvang bij esf . Valto opvang vonden wij beter dan les menuires .
In val Thorens haalde wij de jongste ( toen 1 jaar en met 2 jaar ook ) eerst op . En daarna hield ik haar vast en skiede stukje naar beneden om de oudste op te halen ( vaak splitste we de ophaal. ) maar we zaten boven de skischool dus moest toch die kant uit.
De skischool en de opvang liggen langs de piste .
Lesarcs 2000 was de opvang ook goed . Skilessen nu geen ervaring mee . Ben ook geen esf

Er zijn momenteel erg veel ontwikkelingen, zo worden er momenteel wat corona-maatregelen op scholen en lagere scholen versoepeld. Het is nog erg lastig te zeggen hoe het er in december (en later) voor zal staan. Ik kom hier op terug en hou het in de gaten.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie