Geen zin om voor een opleiding te betalen? Gratis opleiding en training voor Level 1 examen!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Arosa - Lenzerheide

Wil jij je winter in de Zwitserse bergen doorbrengen? Zoek niet verder! Wij bieden plaatsen aan voor opgeleide en niet-opgeleide skileraren in één van de grootste gebieden van Zwitserland! In Lenzerheide hebben wij onze basis. We zijn niet zo’n grote school, maar daarom ken je snel iedereen en ben je geen nummer.

Of je nou een opleiding achter de rug hebt, of je wilt er graag een (of meer) doen; je volgt bij ons de gehele opleiding in december op kosten van de school. In het Nederlands gezegd: gratis! Even examen doen naderhand en je hebt level 1 in je zak!

Wil je helemaal geen skileraar zijn, of wil je wat naast je skileraar-baan doen, kan ook! We hebben nog vacatures in de werkplaats, verhuur, verkoop, boeking, mascotte en het onderhoud (infrastructuur, lift, kinderland, huisvesting etc.).

Een skileraar met freestyle affiniteit/opleiding hebben we hard nodig, dus laat van je horen!

Enige Duitse kennis vereist, er is een Nederlandse Ausbilder voor vragen.

Bekijk de vacatures en meld je aan via de volgende link:
http://www.skischule.ch/de/team/job-angebote/

Wat is het loon als ik vragen mag.
Het minimumloon is voor Nederlandse begrippen nog al hoog.
Maar daar zit je als leraar toch wel ver boven mag ik hopen.

null

Info over skipas en onderkomen is denk ik ook wel belangrijk.

@Hooykaas die Zwitsers hebben toch wel ja gestemd zeker?

Los daarvan, moest ik nu nog jong zijn dan ging ik dit eens een jaartje doen denk ik.

Bla, bla, bla.

Het federale minimumloon is met een riante meerderheid afgeschoten. Houd in gedachten; het loon is weliswaar hoger is dan in NL, de kosten ook. Dit staat wel in eenzelfde verhouding als in NL.

Zonder opleiding ligt het uurloon op circa CHF 22 of hoger, al heb je een opleiding gaat dit getal snel omhoog.

Skipas voor het gebied CHF 440, voor het hele kanton CHF 630.

Onderdak zelf te organiseren, de school helpt, uit ervaring geen probleem.

@bartvwg
Dat zou een heel goed idee geweest zijn 👍
@Matthijs2
Bedankt voor je antwoord.
Je boft maar dat je in Zwitserland werkt.
Proost 🥂

Hallo Matthijs2
ik heb wel belangstelling om de skiopleiding te doen.
gaat het nog door ondanks de Corona?

heb dit jaar skiles gegeven in oostenrijk onder de mom van begeleider en daarom wil ik graag de ski diploma halen.
ben al enig zins gedateerd (62) qau leeftijd maar heb wel ski-ervaring.
graag hoor ik van jou.

groetjes wim

wim

Hoi Wim - Vooralsnog gaat alles door als gepland. Leeftijd is maar een getal. Wel moet er goede basiskennis Duits meegebracht worden (andere talen pré) en de bereidheid om bij ons les te geven voor een x aantal weken.
Groet

mijn duits is goed en engels kan ik mij goed verstaanbaar maken.
uiteraard ben ik bereid om een x aantal lessen te geven.

maar hoe staat het met de maatregelen t.o.v. de corona maatregelen???

groet wim

wim

Er is een Schutzkonzept voorhanden en we volgen de richtlijnen van de Bergbahnen bij de lift. Mochten de richtlijnen veranderen, veranderen wij mee. Zwitserland heeft momenteel geen quarantaine plicht voor Nederlanders.

Volgens mij heeft Zwitserland als regel dat het in het land waar je vandaan komt niet veel slechter mag gaan dan in Zwitserland, wat dus nu inderdaad weer betekent dat je als Nederlander welkom bent, zonder quarantaine.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hi Matthijs,
ik lees net deze vacature. Ik ben een zeer ervaren skister en zou graag in aanmerking komen voor deze baan. Denk je dat ze nog mensen zoeken?
Gr. Ella

Hoi Ella - We zijn altijd op zoek naar goede mensen! Solliciteer of mail de school even, dan weet je snel hoe de vlag erbij hangt :-)
Groet, ML

Bedankt! heb ik gedaan.
Groetjes, Ella

Plaats een reactie