GoPro gevonden; wiens GoPro is dit?

Hallo!

In een poging om iemands verloren GoPro beelden terug te kunnen geven had ik op facebook een post gemaakt. Gaat om een GoPro gevonden in 't gebied rondom Monte Rosa. De taal klinkt Noors dus goeie kans dat de eigenaar hier niet zit maar wie weet, komt er via-via ergens een klein aanknopingspuntje aan 't licht. Aangezien men hier ook obv webcam beelden weet welk dorp we inkijken is dit ook een mooie puzzel. De data staat op facebook,https://www.facebook.com/wschoot/posts/10158608526579450…. Orginele tekst hieronder even geplakt, voor de beelden, klik naar facebook.


We’ve been on an alpinism course and while rockclimbing just past Orestes Hütte / Orestes Hutte in the Aosta valley / Monta Rosa massif in Italy, we found a rather old-looking GoPro camera (it had Mini USB, the one before Micro USB ;-)).

It contains video and photos of 2013 and 2014, if the date is set correctly. The language spoken on the video’s seemed Scandinavian and the Norwegian flag on the dashboard in the car snapshot seems to confirm this. We see 3 guys skiing, hunting and working.

The video on which the owner loses the camera shows a steep freeride in which he seems to lose control.

Another video shows something that looks like telemark skiing to me?

There’s two choppers as well, identified by callsigns LN-OCW (http://www.nordicrotors.com/reg/LN-OCW) and LN-OBX (http://www.nordicrotors.com/reg/LN-OBX) which seem workrelated in the period of sept to nov 2013, supposedly in Sweden/Norway.

The video in which the guy ski’s down and loses his balance is where the camera is lost. After that, I have 3.5 hours of snow footage.

We wanna find the owner(s) of the video so we can return the content to them. Who knows these guys or recognizes anything in particular? Please tag & share.

Høi høi, tige Fien u minne Gøprø fundet hat!!

😂😁🤣😆

Born to run. B.S.

Nice @rotehersentote, meestal vind ik je reacties niets, maar deze is mooi!

Edwin van Riel

Merci

Iemand toevallig nog een go-pro gevonden naast Piste 22 van Zell naar Gerlos?
Dan zouden we onze zoon nog erg blij maken.

Iemand toevallig nog een go-pro gevonden naast Piste 22 van Zell naar Gerlos?
Dan zouden we onze zoon nog erg blij maken.

Ik zou deze groep eens proberen:https://www.facebook.com/groups/1379059608856912

De tussenstand voor de cam van deze thread is dat 'r een video van wat werklui opstaat waar we inmiddels 6 bedrijven hebben geïdentificeerd; 't blijkt eoa klus te zijn in Noorwegen en één van de onderaannemers speurt mee en zoekt welke andere bedrijven allemaal op die klus zaten en dan mail/facebookmessenger ik 'r lustig op los. Meerdere personen uit de video zijn herkend maar de filmer zelf nog niet. Ben benieuwd

Het net sluit zich bekans… spannend.

Goed werk

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

null

Griekenland gevonden
In the middle of nowhere een deurbel.
Hoe krijgt men dat voor mekaar.
Op vakantie met je eigen deurbel 😄😄😄

Spannend! 👍😎

Bla, bla, bla.

@Wouter1981
Het moet toch even gezegd worden, maar wat geweldig dat je zoveel moeite doet om een gevonden item bij de eigenaar terug te bezorgen.

neem aan dat de eigenaar zijn cam geeft geregistreerd ?!?
kunnen ze dan niet op basis van het ID / serienummer dit achterhalen ?
niet iedereen zal dit doen, maar het is een vraagje waard toch bij GoPro ?

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...
et moet toch even gezegd worden, maar wat geweldig dat je zoveel moeite doet om een gevonden item bij de eigenaar terug te bezorgen. § rppol op 24 sep 2020 10:54

Danku! Eerlijk is eerlijk, 't leest ook wel een beetje als een spannend boek. 3 jongens die uit skiliften springen en tijdens een crash een cam kwijtraken, ruim 6jr terug.

eem aan dat de eigenaar zijn cam geeft geregistreerd ?!? kunnen ze dan niet op basis van het ID / serienummer dit achterhalen ? niet iedereen zal dit doen, maar het is een vraagje waard toch bij GoPro ? § HV180 op 24 sep 2020 12:54

Goeie vraag! Geen idee! Ik heb enkel de SD kaart meegenomen; de cam had nog mini-usb (jeweetwel, van vóór micro-usb) dus die vond ik afgeschreven en heb ik op de hut achtergelaten dus dat kan ik niet meer controleren.

Hah, gevonden! Kreeg net ineens een belletje van een Noor “Hee, ik sta op jouw videobeelden” :-) D’r begon 'r één op facebook ineens als een malle allerlei mensen te taggen en dan gaat 't ineens hard :-)

Wat gaaf zeg!

Super gaaf! :-)

Click. Click. Peace

Oh, wat hier nog niet langs is geweest is 't Noorse krantenartikel nav deze zoektocht:
https://www-nrk-no.translate.goog/norge/xl/kameraet-som-la-i…

Wow wow, dit was al een bijzonder verhaal, maar deze (toch wel nare) wending maakt het nog bijzonderder.

De eigenaar is een paar maanden later omgekomen in een lawine en de footage van de camera bevatten een aantal van de laatste beelden die zijn familie van hem heeft… Echt bizar.

*bericht bewerkt door Shane op 08 dec 2021 15:15

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie