Verschillende huishoudens 1 huisje

Is iemand van jullie bekend met de regels om met verschillende huishoudens in 1 vakantie woning te zitten in solden Oostenrijk?

Wij zijn met 8 mensen uit 6 verschillende huishoudens en hebben voor het corona gebeuren aan al een vakantie in solden geboekt. Dit willen wij gewoon door laten gaan, maar de vraag is mag dit? Ik kom er zelf niet helemaal uit.

Normaal regelen wij ook een busje om met zijn allen heen te rijden, maar mag dit ook nog wel?

Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 22 sep 2020 20:57: Verhuisd naar juiste subforum

Sinds gisteren is het maximum 10 personen in Oostenrijk, zie:https://www.sozialministerium.at/Informationen-zum-Coronavir… . Op dit moment mag het nog wel. Maar het kan ieder moment weer wijzigen, ten positieve of ten negatieve. Dus goed in de gaten houden vlak voordat jullie gaan…

https://www.austria.info/nl/praktische-info/coronavirus-info…

Hier had ik net gelezen dat er geen beperking was, maar bedankt voor de update! Een site om goed in de gaten te houden dus.

En voor de geïnteresseerden na wat zoeken zag ik maximaal 2 personen per rij in de auto.

Excuus voor het te snel vragen, maar ik laat hem nog wel even open voor eventueel andere geïnteresseerden.

Volgens mij bepalen jullie dat zelf wel. Als je zelf denkt dat het kan, dan kan het. De overheid mag echt niet bepalen of jij met 4,6, 8 of 10 thuis of elders gaat zitten. Een advies geven mogen ze wel, maar als jullie denken dat het veilig is en je goed voelt is dat toch geen probleem. Met veel samenkomen zijn wel regels. Elders

*bericht bewerkt door Edwin. op 22 sep 2020 22:05

Not all who wander are lost

Volgens mij bepalen jullie dat zelf wel. Als je zelf denkt dat het kan, dan kan het. De overheid mag echt niet bepalen of jij met 4,6, 8 of 10 thuis of elders gaat zitten. Een advies geven mogen ze wel, maar als jullie denken dat het veilig is en je goed voelt is dat toch geen probleem. Met veel samenkomen zijn wel regels. Elders

Edwin. op 23 sep 2020 09:42

@Edwin : Als je de link zou lezen, zou je zien dat de verhuurder van de woning strafbaar is. Dus tenzij het je eigen woning is, mag het (op dit moment) niet in Oostenrijk met meer dan 10 uit verschillende huishoudens. En dat was de vraag van TS: mag het met 8? Nu dus wel.

*bericht bewerkt door 77steve op 23 sep 2020 09:46

Gebruik je verstand en doe dat vooral indien je weer terug bent…

Plaats een reactie