montafon of kleinwalsertal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal en Silvretta Montafon

Voor de voorjaarsvakantie twijfelen wij of wij gaan kiezen voor het gebied montafon of kleinwalsertal. Graag verneem ik jullie ervaring met de gebieden. Wij zijn een gezin met 2 kinderen van 14 en 16 jaar.
Kinderen kunnen in gebieden als nauders en achensee van de meeste pistes goed naar beneden komen. Hoe druk zijn de gebieden?

Alvast bedankt voor de reacties.

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 07 apr 2021 17:00

In beide gebieden geweest, KWT reeds 3x.
Montafon is stuk groter, we zaten in st-Gallenkirche. Dan kun je aan 2 kanten de berg op.
Uitstapje naar Gargellen is leuk.
KWT is ook zeker leuk, alleen heb je vaak een bus nodig. (gebiedjes zijn redelijk klein)
Als je de kinderen ook alleen op pad laat gaan, is Montafon makkelijker, als je ze een keer wil opzoeken. Daar is geen bus nodig. Alleen keuze links of rechts om naar boven te gaan.

@GeJe bedankt voor de reacties. Heb een mooie accommodatie gezien in Partenen. Kan je vandaar uit bij gasschurn ook een lift nemen uit het dal en dan het skigebied silvretta skiën?

Zo te zien wel, met de versettla I
zo te zien is piste naar beneden wel een skiroute en geen piste !

Ja dacht ik ook zo te zien inderdaad. Kunnen dan met kinderen gondel naar beneden pakken.

Ik dacht dat die skiroute vanaf deze winter voor het eerst een officiële geprepareerde piste gaat worden. In het verleden schenen er wat issues te zijn met de landeigenaar waardoor ze er geen officiële afdaling van konden maken. Gaschurn is overigens één van de leukere plekken om te zitten in Montafon. Net wat hoger waardoor het iets sneeuwzekerder is dan de andere dorpen en iets knusser.
Ik kan het niveau van je kinderen niet goed inschatten maar in principe zijn de overige deelgebieden van Montafon wel wat simpeler dan het stuk waar je daarboven uitkomt. Gargellen is enorm sneeuwzeker, overzichtelijk en alles relatief simpel m.u.v. 1 dalafdaling (de overige wel simpel). Ook Golm en het hochjoch gedeelte van Montafon zijn relatief simpel te doorkruisen, het Nova deel waar Gaschurn op uitkomt is niet heel ingewikkeld maar wel net iets drukker en een tikje uitdagender dan de rest van Montafon dus dat kan iets zijn om rekening mee te houden mocht je daarover twijfelen. Overigens denk ik gezien hun leeftijd en reeds enkele vakanties ervaring dat het prima is hoor.

Als dat een officiële dal afdaling is/wordt zou dat top zijn. Ze skiën redelijk van de rode pistes in die gebieden. Aantal jaar les gehad. Willen dit jaar geen les nemen ivm corona en flexibel er zijn om te lunchen. Ook met leraar zijn ze wel eens door het bos gegaan. De jongste skied nog wel het liefst blauwe pistes. Maar als we rood pakken komt ze daar ook vanaf.

En ja krokus is overal druk helaas

De dalafdaling naar Gaschurn is vanaf komend jaar inderdaad officieel: daarmee is de piste ook verbreed en de besneeuwing verbeterd.

Zie ook deze daarover:https://www.wintersport.nl/skigebieden/silvretta-montafon/fo…

*bericht bewerkt door Nuet op 28 sep 2020 20:26

En het is meteen het meest sfeervolle dorp uit de streek. :) Alleen vind ik hun prijzen dit jaar echt wel de pan uit swingen. Voor 6 dagen zijn ze 2€ duurder dan de Zillertaler Superskipass… Dat vind ik wel stevig te noemen voor dit gebied. Ik ga eind januari. Het is wel een zeer goed gebied. Kleinwalsertal vorig jaar met Nieuwjaar geweest. Heel tof ook, en voor te wandelen in winter echt een droom. Voor te skiën vond ik het iets minder. En veel auto’s / bussen die elke dag richting Ifen in de file staan H/T. Niet zo leuk als je accomodatie juist langs die baan ligt… Dan is Montafon beter geschikt, zeker gezien de leeftijd van je kinderen. Montafon heeft wel wat kilometers, maar blijft erg overzichtelijk!

En het is meteen het meest sfeervolle dorp uit de streek. :)

Joy85 op 29 sep 2020 21:29 Montafon of KW?

Plaats een reactie