Wie gaat er mee? La Plagne in December met 4(+) personen.

Dit topic is doorgezet vanuit de originele (die onder ‘Reizen’ was geplaatst):https://www.wintersport.nl/forum/topic/524705.

Sunweb heeft wat leuke (bus)reizen beschikbaar naar La Plagne voor een goede week sneeuwplezier. Het lijkt mij leuk om met een groep van 3/4 (of meer) personen te reizen.

Het vertrek zal op 11 december zijn (10 daagse busreis), de precieze accommodatie ligt nog niet vast als zal de prijs voor de gehele reis (vervoer + accommodatie + skipas) rond de €380-450 komen te liggen.

Ik en @SkRed zijn in ieder geval van de partij, dus er is momenteel nog plek voor minimaal 2 personen (meer kan altijd)!

Laat het gerust weten in de reacties als je interesse hebt; ik zal hier ook alle updates plaatsen m.b.t. informatie / besproken zaken via PM’s.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 05 okt 2020 15:10

See you on the mountain.

Beste,

Ik heb zou ook willen vertrekken op 11 of 12 december…maar niet naar La Plagne. Voor een ander Frans gebied wil ik mij altijd kandidaat stellen. Les Tois Vallées kan je ook boeken in die prijsklasse.

Vriendelijke ski groeten,
Peter

Peter Hertegonne

Beste,

Ik heb zou ook willen vertrekken op 11 of 12 december…maar niet naar La Plagne. Voor een ander Frans gebied wil ik mij altijd kandidaat stellen. Les Tois Vallées kan je ook boeken in die prijsklasse.

Vriendelijke ski groeten,
Peter

Peter007 op 09 okt 2020 10:29

Ik sta wel open voor een ander skigebied dan La Plagne en verwacht dat @SkRed hier ook zo over denkt.

Les Trois Vallées lijkt mij dan inderdaad een goed alternatief.

Bij de meeste accommodaties zie ik dat je er een skipas bijkrijgt voor Les Menuires, maar kan je tegen een meerprijs van €48p.p. een skipas voor Les Trois Vallées krijgen, wat denk ik wel fijn is.

Dit zou best wel is een aardige accommodatie kunnen zijn: https://bit.ly/30MJnhz

*bericht bewerkt door Pow! op 09 okt 2020 11:08

See you on the mountain.

Hey Pow en Peter,

Zelf sta ik wel open voor een ander skigebied maar Les Trois Vallees daar ben ik net iets te vaak geweest. Daarom vond ik het idee van Pow om naar La Plagne te gaan best goed. Maar als jullie twee mensen erbij vinden die met jullie willen mee willen gaan in december naar Les Trois Vallees… gewoon doen zou ik zeggen.

Hey Pow en Peter,

Zelf sta ik wel open voor een ander skigebied maar Les Trois Vallees daar ben ik net iets te vaak geweest. Daarom vond ik het idee van Pow om naar La Plagne te gaan best goed. Maar als jullie twee mensen erbij vinden die met jullie willen mee willen gaan in december naar Les Trois Vallees… gewoon doen zou ik zeggen.

SkRed op 09 okt 2020 11:18

Er valt vast iets te vinden wat ons alle drie wel aanstaat :)

Ik zie wat opties voor zowel Tignes - Val d’Isère en Les Arcs (wat onderdeel uitmaakt van Paradiski, waar ook La Plagne weer onderdeel van uitmaakt).

Graag hoor ik dan ook wat jullie voorkeur heeft tussen deze twee.

p.s. Les Deux Alpes is ook een optie; maar daar ben ik zelf al geweest.

See you on the mountain.

Hallo Pow en SkRed,

In Tignes - Val d’Isère ben ik nog maar 1 maal geweest en ik vind dit ook een mooi gebied hoor. Dus daar kan ik mij bij aansluiten.

Ski groeten,
Peter

Peter Hertegonne

Tignes is wel leuk, maar bij vertrekdatum 11 december al 600 euri.

Dat is ruim 150 euri duurder dan. La Plagne wat we in eerste instantie in gedachten hadden. Tenzij iemand kan komen met een hele goedkope reis naar Tignes.

En deze prijs is gebaseerd op 4 personen. Niet 3. We zitten nu nog maar met zijn drieën. Als dat zou zou blijven is Tignes tegen de 700 ekkies aan. Mij iets te duur als ik in februari nog een keer ga.

Dus ik wil eigenlijk voorstellen om aan ons aan het originele plan te houden en naar La Plagne te gaan POW. Vertrek: 11 december. Prijs: rond de 400-420 euri obv 4 personen.

Degenen die zich dan bij ons willen aansluiten; prima. Zo niet dan niet.

Vind in december vis/tignes wat lekkerder qua sneeuwzekerheid. Pistes zijn vaak wat beter, tenzij je net een jaar treft met overvloedige sneeuw natuurlijk. Paar keer gehad dat we in Paradiski zaten, maar toch uitweken ivm sneeuw kwaliteit

Edwin van Riel

Vind in december vis/tignes wat lekkerder qua sneeuwzekerheid. Pistes zijn vaak wat beter, tenzij je net een jaar treft met overvloedige sneeuw natuurlijk. Paar keer gehad dat we in Paradiski zaten, maar toch uitweken ivm sneeuw kwaliteit

evr66 op 10 okt 2020 17:03

Bedankt voor de tip Edwin!

See you on the mountain.

Peter,
La Plagne ( Paradiski) is voor mij een favoriet skigebied.
Heb je nog geen hotel of appartement geboekt?
Waar denk je aan? Al een idee?
Hoor het graag, groet, Maria.

Peter,
La Plagne ( Paradiski) is voor mij een favoriet skigebied.
Heb je nog geen hotel of appartement geboekt?
Waar denk je aan? Al een idee?
Hoor het graag, groet, Maria.

mariavanw op 11 okt 2020 14:04

Hi Maria,

Er is momenteel nog niets geboekt.
Ik wacht nog even op een reactie van SkRed. Zou Tignes voor jou evt. ook een optie zijn?

We hebben namelijk nu:

  • SkRed: wilt mee, maar ik ben nog in afwachting van zijn reactie of hij Tignes oké vindt.
  • Peter: wilt mee, maar niet naar La Plagne
  • Ikzelf: La Plagne / Tignes is voor mij beiden prima

*bericht bewerkt door Pow! op 11 okt 2020 14:54

See you on the mountain.

😁 volgens mij was SkRed vrij duidelijk over zijn gedachten bij Tignes (iets met ekkies). Leuk om dit feuilleton te volgen en benieuwd op welke bestemming en met welk reisgezelschap dit gaat eindigen ❄️

😁 volgens mij was SkRed vrij duidelijk over zijn gedachten bij Tignes (iets met ekkies). Leuk om dit feuilleton te volgen en benieuwd op welke bestemming en met welk reisgezelschap dit gaat eindigen ❄️

Patrick1980 op 11 okt 2020 16:10

Knap dat jij mijn PM’s kan lezen ;)

See you on the mountain.

Beste ski vrienden,

De oversteek La Plagne - Les Arcs ligt op 1600 meter wat laag is voor dit zuidelijk gelegen ski gebied. Dus zeker een risico in december. In Tignes - Val d’Isére liggen 90 procent van de pistes boven de 2000m en heeft veel meer uitdagende pistes. Vandaar mijn voorkeur voor Tignes. Ook een beter ski gebied als paradiski…vind ik persoonlijk, maar smaken verschillen hé.

Groetjes

Peter Hertegonne

Hoi Peter,
Hoi Peter,
Hoi Peter,
Hoi Peter,
Tignes is voor mij onbekend.
Als er vandaag of uiterlijk morgen geboekt wordt heb je ook korting van € 25 p.p…
In de week van 7 t/m 12 december is er een bobslee world cup, dus sneeuwzeker lijkt mij.
Ik ken een hotel aan de piste waar men vanaf 13 december welkom is.
Een midweek, dus zaterdag heen en zaterdag een week later weer terug is voor mij aantrekkelijker.
Indien nodig, pas ik mij aan. Hoor graag van je.
Groet, Maria.

En zo ben je al doodmoe voordat je gaat vertrekken 😂😂😜

En zo ben je al doodmoe voordat je gaat vertrekken 😂😂😜

Hooykaas op 11 okt 2020 20:17

Jij wilde ook héél graag mee toch?

See you on the mountain.

Hoezo Bobslee en sneeuwzeker???
In de week van 7 t/m 12 december is er een bobslee world cup, dus sneeuwzeker lijkt mij.

Die mannen schuiven toch in een eigen ijsbuis?🤔

Born to run. B.S.

😁 dan is Winterberg wellicht ook nog een optie … daar opent het bobslee seizoen al in November 😜

Slapen op de grond=ekkies besparen.

@Pow!
Niet uit de school klappen hè 😀

Even snel een kleine kanttekening die mogelijk wel belangrijk is voor de keuze; La Plagne opent 12 december, máár de Vanoise Express opent pas 19 december (inclusief Montchavin - Les Coches en Champagny en Vanoise)! Als je voor La Plagne kiest, mis je dus wat kilometers ten opzichte van de andere gebieden😉

In het wild te herkennen aan: 'hoppaa, wooh, hatsee'

Tignes>La Plagne in zowat elk opzicht, en dus ook de prijs. ook les arcs>La Plagne maar dus ook eens duurder dan La Plagne.

FULL SEND

Volledig mee eens dat Tignes - Val d’Isère enkel lettende op het gebied in december velen achter zich laat, alleen dan nog even de (ehh) prijzen😅 Ga er vanuit dat de TS het liefst met de bus (lees: pakketrijs) wil en geen 700 euro wil slijten; op zowel Sunweb als Bizztravel kan je voor 409 euro naar Les Arcs 2000, kost je ongeveer 50 euro meer dan La Plagne!

In het wild te herkennen aan: 'hoppaa, wooh, hatsee'

Even snel een kleine kanttekening die mogelijk wel belangrijk is voor de keuze; La Plagne opent 12 december, máár de Vanoise Express opent pas 19 december (inclusief Montchavin - Les Coches en Champagny en Vanoise)! Als je voor La Plagne kiest, mis je dus wat kilometers ten opzichte van de andere gebieden😉

timvdelsen op 13 okt 2020 08:33

Goed dat je dit aangeeft want ik was hier niet van op de hoogte.

Overigens zijn er voldoende reizen naar Tignes te vinden in de 450-600 range (en overigens zijn die paar ekkies voor mij geen probleem), dus dat lijkt mij de beste optie.

See you on the mountain.

Aangezien SkRed en (waarschijnlijk) Maria niet mee gaan/kunnen ben ik met Peter van plan om Les Trois Vallées te bezoeken. Voor de duidelijkheid heb ik dan ook een nieuw topic '2 reisgenoten gezocht voor Les Trois Vallées in december.
’ geopend:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/524759

See you on the mountain.

Plaats een reactie