Les Trois Vallées winter 2020/2021

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Ik heb ook gereserveerd. District 73 Savoie. Je probeert te bedenken hoe een dergelijk, hoog gelegen en niet erg dichtbevolkt gebied in deze problemen is gekomen. Ik heb die vraag wel eens eerder gesteld en toen als reactie gekregen dat een minder bevolkt gebied verhoudingsgewijs sneller in de “verkeerde kleur” terecht komt. Voor mezelf blijf ik dan met onbeantwoorde vragen zitten. Hoe dan ook, het blijft een dilemma.

Hen48

Hopelijk komt de opening van het skiseizoen niet in gedrang

Sneeuwkanonnen terug in werking in val Thorens , opening komt dichterbij 😛😛😛

@Pieter230976
Ik waardeer je enthousiasme…
Maar met de huidige code rood in frankrijk komt er echt geen opening… kan me niet voorstellen.

@Pieter230976
Ik waardeer je enthousiasme…
Maar met de huidige code rood in frankrijk komt er echt geen opening… kan me niet voorstellen.

Droopy2 op 25 okt 2020 19:25

Kan me moeilijk voorstellen dat ze draaien als ze niet opengaan

Omdat ik er even zin in had te delen en ergens denk ‘als’ het dit jaar ervan komt het weer lekker L3V wordt:

@Pieter230976
Ik waardeer je enthousiasme…
Maar met de huidige code rood in frankrijk komt er echt geen opening… kan me niet voorstellen.

Droopy2 op 25 okt 2020 19:25

Tignes is ook rood en wel open. Er is dus nog hoop :)

*bericht bewerkt door Arnie777 op 25 okt 2020 23:07

Freeride = Life

@Droopy2 Frankrijk neemt op het oog allemaal strenge maatregelen (avondklok bijvoorbeeld), maar is eigenlijk nog verbazingwekkend soepel. Op dit moment mag je nog gewoon met 6 personen uit verschillende huishoudens in een restaurant zitten. Salsa-les binnen met 20 stellen met doorwisselen maar zonder mondkapje: kan gewoon. Sportscholen moeten op sommige plekken dicht, een gemeente verder is alles nog open.

Beleid lijkt toch ook vooral gericht om de economie en het sociale leven zoveel mogelijk open te houden. Zoals de situatie nu is, gaat alles gewoon open. Maar een lockdown komt wel met de week dichterbij en dan houdt het op natuurlijk.

*bericht bewerkt door Bierdopje op 26 okt 2020 10:25

@skifan heb jij zicht op de boekingen in LTV , normaal of terugval

@Pieter
Mij is verteld dat de bezetting in Val Thorens 50% is. Ik heb niet gevraagd of dit van het aantal beschikbare bedden is of van de bezetting in voorgaande jaren maar ik neem aan het laatste.
In Courchevel blijven een aantal hotels deze winter dicht en in Val Tho denken een aantal hotels eraan om niet open te gaan.
Om de ontwikkeling in de Savoie te zien:https://www.ledauphine.com/sante/2020/10/24/covid-19-quelles…

bon ski

Interessant. Zelfs forse afwijkingen tussen verschillende maar wel in elkaars omgeving gelegen valleien. Wel veel donkerblauw, al zijn de absolute aantallen betrekkelijk. Blijft natuurlijk een grillig en angstig makend fenomeen.

Hen48

https://germain-forestier.info/covid/incidence.html…

Voor als men de ontwikkelingen per departement wil volgen. Savoie, Haute-Savoie en Isere staan alledrie in de top-10 met meeste besmettingen.

🇫🇷 Le gouvernement français a annoncé ce soir un confinement à l’échelle du pays jusqu’au 1er Décembre. Ce confinement ne nous permet pas en l’état d’ouvrir Val Thorens et son domaine skiable comme prévu le 21 novembre.

Dans les prochains jours, vous serez nombreux à avoir des questions sur votre séjour et nous y répondrons le plus rapidement possible et en toute transparence avec les éléments dont nous disposons.

🙋 Si vous avez une question d’ordre général, contactez Léa par Message Privé :http://m.me/valthorens.resort ou Anne-Lyse, Marie et Marlène par mail : valtho@valthorens.com
📧 Si vous avez une réservation pour La Grande Première ou le High Test by Decathlon via Val Thorens Réservation, vous serez contactés à ce sujet dans les prochains jours par nos équipes.
🏨 Si vous avez une réservation avec un autre hébergeur, contactez-le directement : vous trouverez ses coordonnées sur votre confirmation de réservation.

Nous tenons également par ce post à vous remercier pour les nombreux messages de soutien et d’encouragement reçus ces dernières semaines.

– Les équipes de Val Thorens ⛷ #CetHiverJeVaisSkier

Geen opening… het zat er aan te komen… en gezien de situatie zie ik ook een lockdown in frankrijk aankomen… noem me pessimist… of realist…

Geen opening… het zat er aan te komen… en gezien de situatie zie ik ook een lockdown in frankrijk aankomen… noem me pessimist… of realist…

Droopy2 op 28 okt 2020 22:15

Denk realist net zoals die Nederland gaat komen …

@skifan gaan ze nu de sneeuwproductie stoppen in val Thorens tot er duidelijkheid is

@Pieter,
Vroeg ik me ook al af, het makkelijkst is het volgen van de webcams.

bon ski

Ik verwacht dat ze blijven produceren, maar pas uitrijden als de opening in zicht is. Zou vervelend zijn als ze open mogen, maar dan door bijv een warme week niet kunnen.

Vermoed wel dat ze zich beperken tot de hoofdinfrastructuur.

*bericht bewerkt door Jaco op 29 okt 2020 12:43

Ze gaan op zn vroegst 1 dec open, als de huidige maatregelen versoepeld worden…
Echter, het is de vraag of die tijd niet te kort is… en de maatregelen nog langer duren…
Gaat het dan uberhaupt open ?
Er zijn al kleine skigebieden die niet open gaan…
En is het echt zo belangrijk tov mensen die sterven en ziekenhuizen die overvol zijn waardoor normale zorg niet meer gegeven kan worden ?
We zullen zien, maar ondanks dat ik wel geboekt heb, ga ik er nu van uit dat het niet zal doorgaan.
Onder de huidige omstandighedeb sowieso niet zo aanlokkelijk om in gondeltjes samengedrukt te gaan zitten…

In Val Thorens is vannacht de productie van kunstsneeuw hervat.
De SETAM lijkt meer vertrouwen in de mogelijke opening te hebben dan veel ondernemers. De Savoie hoort nog steeds bij de Franse gebiededie het meest getroffen zijn door het Corona virus.
Om een idee van het aantal besmettingen te krijgen, bekijk de grafiek van de DL:https://www.ledauphine.com/sante/2020/10/24/covid-19-quelle…
Reportage van de Fransw TV over de voorbereidingen op de opening in Val Thorens:https://www.tf1.fr/tf1/jt-20h/videos/le-grand-format-y-aura…

bon ski

Frankrijk blijft toch 2 weken langer in lockdown, dus als je zou kunnen is het zonder horeca en andere. Zuiver skien , naar kamer en avondklok

Dank voor de informatie. Het (donkere)kleurenpallet biedt niet veel perspectief. Ook op de webcambeelden van Trois Vallees nog geen sneeuw te bekennen. Normaal zou nu @Freerider aktief worden. Ik heb geboekt en de huur betaald voor een week in half januari. Zelfs de eigenaar vraagt zich af of het complex uberhaupt wel open gaat. Afwachten maar. Het wordt sowieso een dilemma.

Hen48

Nu aan het herstellen van een zweepslag in de linkerkuit, als het meezit dan kan ik januari ( als het kan) weer lekker los op de pistes!

To ski or not to ski, that 's not a question

Courchevel
Cet hiver, Courchevel réinvente le “métro, boulot, dodo” !
Les télécabines de Grangettes et du Praz seront ouvertes de 7h30 à 23h30. Moins de trafic routier, moins de pollution, plus de fluidité et de rapidité dans les déplacements. 😉
[#Courchevel]"

null
null

@Hulst ik zou 16 januari gaan wat net op de valreep zou zijn vanuit NL tot nu toe nog.
Ik zie het beter nu in november uit de hand lopen dan in december.
Met alle lockdowns overal is er een kans aanwezig dat in januari meer mogelijkheden zijn… maar heel veel vertrouwen heb ik er niet in.
Dat is ook de reden dat ik me hier zo min mogelijk begeef…er is geen voorpret nu, geen webcams kijken de pijn dat het weer niet doorgaat is niet te dragen.
Dus ik ben er heel weinig mee bezig, om mezelf dat leed te besparen.
😫

*bericht bewerkt door Freerider op 15 nov 2020 13:34

@Freerider
Wij “gaan” dezelfde week. Zullen maar afwachten. Jouw reacties vormen natuurlijk wel altijd de basis voor een levendig vervolg. Hopelijk treffen we elkaar, kan vanuit de huidige situatie alleen maar beter gaan.

Hen48

Hopelijk komt @skifan geregeld met updates uit LTV. Blijft de opening begin december of gaan ze sommige andere volgen en verschuiven naar kerstvakantie

Val Thorens heeft de plannen voor het vervangen van de Deux Lacs stoeltjeslift door een gondel bekend gemaakt. Deze plannen worden nu middels een Enquête publique voorgelegd aan de bevolking
Foto’s en info over het project: https://www.flickr.com/photos/skifan/

bon ski

@Skifan
Dat ziet er goed uit…
Begrijp ik goed dat dit geplanned staat voor seizoen 2022-2023 ?
Daarnaast lijkt het er op dat het de moutiere lift gaat ontlasten? Als ik dat goed begrijp is dat wel fijn, moutiere kan heel druk zijn.
Droopy

@Droopy2
De laatste foto op https://www.flickr.com/photos/skifan/ laat de planning zien: start in mei 2021, ingebruikname november 2021.
Aankomst: zo hoog dat je naar de Grand Fond funitel kunt
Vertrek: zo laag dat de geplande uitbreiding (1800 bedden tussen UCPA en het circuit) ook weer ski in ski out is.
Cabines: 54 cabines voor 10 personen.

Meer foto’s van het project: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Plaats een reactie