Les Trois Vallées winter 2020/2021

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Binnen 20 uur waren alle cabines verkocht: https://www.lamaurienne.fr/actualite/2021/03/25/les-51-cabin…

bon ski

En de nieuwe staan al klaar…

null

En in de ‘uitgepakte’ versie…

null
null

Zie er naar uit volgende winter in LTV 🤪🤪

Zie er naar uit volgende winter in LTV 🤪🤪

Pieter230976 op 29 mrt 2021 18:57

Nog iets minder dan 8 maanden en dan begint het circus weer 😀

Ligt er nu meer of minder sneeuw in LTV, sneeuw in meribel chaudanne verminderd ferm , waarschijnlijk ook bijna geen kunstsneeuw gespoten dit jaar

null
null

Ligt er nu meer of minder sneeuw in LTV, sneeuw in meribel chaudanne verminderd ferm , waarschijnlijk ook bijna geen kunstsneeuw gespoten dit jaar

Pieter230976 op 29 mrt 2021 19:09

Tsja, ik hou de statistieken niet helemaal bij, dus die vraag kan ik niet goed beantwoorden. Ik kijk 's ochtends uit het raam en als ik naar links kijk (bergop) is het helemaal wit en als ik naar rechts kijk (richting het dal) is het helemaal bruin (tip: veel naar links kijken dus).
Laat je niet foppen door de foto die Les Menuires een paar dagen geleden plaatste op FB - zo ziet het er dus niet uit :-)) In het kort: de sneeuw smelt waar je bij staat, maar ja dat is niet zo ongebruikelijk eind maart en met deze zonkracht.

null

null

Pieter230976 op 29 mrt 2021 20:14

Ik ben eerlijk gezegd een stuk meer benieuwd naar de Eclipse. Een skileraar uit Meribel heeft die een paar dagen geleden ‘uitgeprobeerd’; zijn conclusie in twee woorden: steep, insane

@robertski
De FIS heeft de piste Eclipse verkend, matige video, je ziet niet hoe steil het echt is bovendien beetje langdradig. Ik heb de indruk dat de piste vooral veel breder is gemaakt bovendien staan er nu sneeuwkanonnen, is er een tunnel en zijn overal voorzieningen geplaatst om de veiligheidsnetten te bevestigen.


(Vidéo Courchevel Tourisme)

bon ski

@robertski
De FIS heeft de piste Eclipse verkend, matige video, je ziet niet hoe steil het echt is bovendien beetje langdradig. Ik heb de indruk dat de piste vooral veel breder is gemaakt bovendien staan er nu sneeuwkanonnen, is er een tunnel en zijn overal voorzieningen geplaatst om de veiligheidsnetten te bevestigen.


(Vidéo Courchevel Tourisme)

skifan op 29 mrt 2021 22:40 [@skifan](/profiel/skifan), Dank voor de link naar de video.

Laten we zeggen, daar had Courchevel Tourisme heel wat meer van kunnen maken…met ‘langdradig’ druk je je nog diplomatiek uit 😀 : een groep skiënde personen en beelden met een drone: ik word daar vooralsnog niet heel erg opgewonden van 🤷‍♂️

Deze foto zegt me eigenlijk meer dan de hele video…

null

Jammer van de spelfout (maar Courchevel en Engels is niet altijd een goede combinatie 😀)

Ik heb ook het ‘verslag’ van de skileraar uit Meribel gevonden - https://www.mh2ski.co.uk/blog/courchevels-brand-new-black-pi…

En nu maar hopen dat ie volgend jaar eens open is voor gewone sukkelaars zoals ik…🙏

null

Nog niet tegen gekomen en al veel in Courchevel gaan skiën 🙈

@Pieter230976
Het Lac de la Rosière, daar kun je skiënd maar heel moeilijk komen.

bon ski

Humor (op z’n Frans/Val Thorens):


Skileraren moeten bijgeschoold worden, de pisteurs kunnen de pistes niet meer vinden en tot overmaat van ramp is de liftsleutel kwijt

bon ski

Ik kijk op de webcam van Restaurant La Maison (Val Thorens)… het lijkt er op alsof ze met de sloop van het centrum gebouw begonnen zijn… iemand meer info ?

*bericht bewerkt door Droopy2 op 07 apr 2021 11:25

Ik kijk op de webcam van Restaurant La Maison (Val Thorens)… het lijkt er op alsof ze met de sloop van het centrum gebouw begonnen zijn… iemand meer info ?

Droopy2 op 07 apr 2021 11:23

Yep - dat is het gevolg van 1 seizoen geen wintersport…nooit meer Val Thorens, de sloop is begonnen :-)

En nu even serieus, zal wel eens voor de bouw van het Centre Sportif kunnen zijn, dat komt naast La Maison / Caron winkelcentrum.

null
null

Moet dat gebouw klaar zijn voor volgende winter , gaat heel het zwembad en fitness en stokkeerplaats voor valliezen tegen de vlakte

*bericht bewerkt door Pieter230976 op 07 apr 2021 12:37

Als de liften dicht zijn blijft kijken naar skiën over.
Klim van Les Menuires naar de aankomst van de TS Col in Val Tho. Overnachten in het “chalet de commande” en vandaar uit diverse couloirs skiën.

skifan op 27 jan 2021 16:16

Verder dan de klim naar de top van Col (3130m) ben ik niet gekomen… was nog een hele klim, maar wel de moeite waard 😀

null
.
Video uploaden lukt niet, dan maar een foto 🤷‍♂️

null

De stoeltjeslift die de Plattières 3 gondel vervangt was zo goed als klaar tijdens on laatste bezoek in oktober:

skifan op 12 jan 2021 09:57

De Bouquetin (ex Plattieres 3) hangt/staat klaar voor gebruik.

null
null

Moet dat gebouw klaar zijn voor volgende winter , gaat heel het zwembad en fitness en stokkeerplaats voor valliezen tegen de vlakte

Pieter230976 op 07 apr 2021 12:33

Geen idee - een stuk slopen, dan bouwen en helemaal operationeel krijgen in 7.5 maanden lijkt me nogal ambitieus (maar goed, wellicht dat de plaatselijke Bob de Bouwer zijn hand daar niet voor omdraait 🤷‍♂️)

Moet dat gebouw klaar zijn voor volgende winter , gaat heel het zwembad en fitness en stokkeerplaats voor valliezen tegen de vlakte

Pieter230976 op 07 apr 2021 12:33 [@Pieter230976](/profiel/pieter230976) Er is gisteren bekend gemaakt dat de oplevering voorzien is voor eind November 2022.

Alle een winterseizoen valliezen ergens anders leggen bij wissel , gelukkig zit thalys meestal rond 14 u ,dus valt mee

Alle een winterseizoen valliezen ergens anders leggen bij wissel , gelukkig zit thalys meestal rond 14 u ,dus valt mee

Pieter230976 op 11 apr 2021 11:56

Hey Pieter ,
Ik veronderstel dat jij de Thalys vanuit Brussel-zuid neemt. Nu was ik eens aan het kijken op de site , maar ik kan het eindstation niet ingeven.
Kan jij me wat meer info geven ivm reisduur , prijs enz…

dank je
Jesse

Alle een winterseizoen valliezen ergens anders leggen bij wissel , gelukkig zit thalys meestal rond 14 u ,dus valt mee

Pieter230976 op 11 apr 2021 11:56

Hey Pieter ,
Ik veronderstel dat jij de Thalys vanuit Brussel-zuid neemt. Nu was ik eens aan het kijken op de site , maar ik kan het eindstation niet ingeven.
Kan jij me wat meer info geven ivm reisduur , prijs enz…

dank je
Jesse

jessedeconinck op 11 apr 2021 12:20 [@jesse](/profiel/jesse) Ik neem altijd de thalys Ik ga meestal alleen omdat vrienden niet echt ski minded zijn Ik vertrek uit Brussel zuid meestal rond 7u je komt dan toe rond 13 u in moutiers brides les bains, dan is het ff kijken voor bus naar val Thorens, ben meestal tegen 15 u boven, terug keer zit de thalys meestal rond 16 u en 22 u in Brussel. , heb paar jaar zo verbleven in brides les bains ,mooi dorp rustig goedkoop , nadeel altijd lift van brides naar Meribel, je kan genieten van de omgeving dan , nu 4 j in val Thorens, ook meer om uit te gaan , anders skiën, heb je zin om later te beginnen voelt dat minder dan in brides Normaal vanaf november komt de sneeuwthalys met alles uit en kan je boeken

Start vernieuwing centre sportif in Val Tho: https://www.lesbelleville.fr/la-restructuration-du-centre-sp…

bon ski

@skifan
Is het al helder wat dit betekend voor de beschikbaarheid van Spa/Wellness in seizoen 21/22 ?
Ik neem aan dat het dan gesloten is/blijft ?
En geldt dat ook voor de winkels in het gebouw ? Supermarkt ed. ?

@Droopy2
De opening van het nieuwe sportcentrum is gepland voor winter 2022-2023
Komende winter zullen er dus een aantal activiteiten gesloten blijven ivm de verbouwing.

null

Credit photo: Marie St Martin de Belleville.

*bericht bewerkt door skifan op 12 apr 2021 19:34

bon ski

@skifan
Heb je toevallig gehoord hoe ze de valiezen op de wissel gaan oplossen, of word dat een dagje buiten zetten tijdens skiën

Plaats een reactie