Les Trois Vallées winter 2020/2021

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

@Pieter. Ik betwijfel of @Skifan weet wat je met “stokkeerplaats” voor “valiezen” bedoelt. Ik moest als Zeeuws-Vlaming toch even goed nadenken.

Hen48

@Hulst.
ik had uit de tekst wel begrepen wat de vraag was
@Pieter.
Ik weet dat er afgelopen winter een gedeelte op P2 gereserveerd zou worden waar voor busreizigers het één en ander georganiseerd kon worden. Ik kan me voorstellen dat voor winter 2021-2022 daar een mogelijkheid gecreëerd wordt om bagage op te slaan tot de reizigers in hun appartement kunnen.
Hoewel ik het niet zie gebeuren zou het in theorie ook kunnen dat VT de bussen voortaan naar Orelle laat komen en de reizigers dan met de nieuwe lift naar de Cime Caron brengt, vervolgens afdalen met de Cime de Caron, de Caron en met de Caïrn lift naar VT. Deze optie is altijd gebruikt als argument toestemming te krijgen voor de bouw van de verbinding Orelle - Cime

bon ski

Hmm, een wat omslachtige route, maar (mits die liften dan ook iets langer draaien) een goed alternatief op piekzaterdagen en dagen met slecht weer. Lang in de lift, maar ik zou best een uur met mijn valiezen en botten willen slepen om via 3200m in ValTho te geraken… Beter dan 3u over de klim omhoog doen met de auto.

Tour de Franse , baan is vrij 😃😃

null

Voor wat het waard is: Piste Jerusalem gekozen tot best piste in Frnkrijk: https://www.inthesnow.com/3-valleys-slope-voted-best-in-fran…

bon ski

Prachtige afdaling inderdaad ! Ook net naast de piste overigens… Zeker als het net gesneeuwd heeft is het altijd: “snel vanuit Les Menuires naar st.Martin” voor de eerste sporen in deze mooie uithoek van L3V. Komende winter zitten we in St. Martin zelf, zodat de laatste afdaling vaak de Jerusalem zal zijn…en bij een poederdag lekker dichtbij :-).

Paulr

Prachtige afdaling inderdaad ! Ook net naast de piste overigens… Zeker als het net gesneeuwd heeft is het altijd: “snel vanuit Les Menuires naar st.Martin” voor de eerste sporen in deze mooie uithoek van L3V. Komende winter zitten we in St. Martin zelf, zodat de laatste afdaling vaak de Jerusalem zal zijn…en bij een poederdag lekker dichtbij :-).

Paulr op 24 apr 2021 07:36

Zalige piste inderdaad. Heerlijk om aan het einde van de dag nog even een paar keer te pakken als je in St. Martin onderdak hebt om vervolgens op het terras van L’Eterlou neer te ploffen om de laatste zonnestralen mee te pakken onder het genot van een goudgele pretcilinder…

Ehhhhh… dan moeten we daarna wel weer naar boven lopen naar Chalets Casseblanche… weet niet of dat een goed idee is… hahahaha !

Paulr

Het is ook mijn favoriet. Je bent er ook altijd alleen. Op het stukje net voordat je op de Biolley komt, heb ik werkelijk nog nooit iemand gezien. Daar kun je ook geweldig hard gaan.
Bedoel je niet het terras van La Loy? Kun je tussen de middag ook lekker eten.

Het is ook mijn favoriet. Je bent er ook altijd alleen. Op het stukje net voordat je op de Biolley komt, heb ik werkelijk nog nooit iemand gezien. Daar kun je ook geweldig hard gaan.
Bedoel je niet het terras van La Loy? Kun je tussen de middag ook lekker eten.

DrPhil op 27 apr 2021 09:01

L’Eterlou zit helemaal onderaan bij het kerkje en die sleeplift. Je knalt zo dat terras op als je niet oppast…

La Loy zit iets hoger toch? Nog boven het tunneltje stukje naast de piste?

Le Loy ligt idd voor het tunneltje. Met mooi weer kun je Val Thorens zien liggen. Mijn vaste stop op de laatste afdaling. Vorig jaar was ik zo laat weg dat de pistenbully al omhoog was gereden.
Helaas was dat vermoedelijk het laatste jaar St Martin. Het hotel is vernieuwbouwd en erg prijzig geworden. Jammer want ik vind St. Martin een geweldige uitvalsbasis.

Of, Harm, bedoel je misschien “la ferme de la choumette” - die zit vlak voor het tunneltje aan de rechterkant een stukje vanaf de piste; een hele prettige zaak 😀.
La Loy ligt wat hoger en aan de linkerkant van de ‘main’ piste; het grote voordeel van La Loy is dat je wat langer in de zon zit dan in St Martin😀

Le Loy ligt idd voor het tunneltje. Met mooi weer kun je Val Thorens zien liggen. Mijn vaste stop op de laatste afdaling. Vorig jaar was ik zo laat weg dat de pistenbully al omhoog was gereden.
Helaas was dat vermoedelijk het laatste jaar St Martin. Het hotel is vernieuwbouwd en erg prijzig geworden. Jammer want ik vind St. Martin een geweldige uitvalsbasis.

DrPhil op 04 mei 2021 12:53

Ging het je specifiek om een hotel? Wij hebben heerlijke appartementjes gehad in St. Martin, geboekt via ski-france.com dus wellicht is dat het overwegen waard in de toekomst?

Of, Harm, bedoel je misschien “la ferme de la choumette” - die zit vlak voor het tunneltje aan de rechterkant een stukje vanaf de piste; een hele prettige zaak 😀.
La Loy ligt wat hoger en aan de linkerkant van de ‘main’ piste; het grote voordeel van La Loy is dat je wat langer in de zon zit dan in St Martin😀

robertski op 04 mei 2021 13:05

Nee, ik bedoel echt L’Eterlou. Die zit aan het kerkplein aan de voet van de sleeplift. Hebben een restaurant en een terras boven aan de voet van de piste en een café gedeelte in hetzelfde gebouw op straatniveau…
https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Review-g669639-d133401…

Of, Harm, bedoel je misschien “la ferme de la choumette” - die zit vlak voor het tunneltje aan de rechterkant een stukje vanaf de piste; een hele prettige zaak 😀.
La Loy ligt wat hoger en aan de linkerkant van de ‘main’ piste; het grote voordeel van La Loy is dat je wat langer in de zon zit dan in St Martin😀

robertski op 04 mei 2021 13:05

Nee, ik bedoel echt L’Eterlou. Die zit aan het kerkplein aan de voet van de sleeplift. Hebben een restaurant en een terras boven aan de voet van de piste en een café gedeelte in hetzelfde gebouw op straatniveau…
https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Review-g669639-d133401…

Harm op 05 mei 2021 12:48

Ciao Harm,
Mijn bijdrage was een poging om jouw vraag “La Loy zit iets hoger toch? Nog boven het tunneltje stukje naast de piste?” te beantwoorden - is geloof ik niet helemaal gelukt.

2m50 cm sneeuw

null

Sinds lange tijd weer in L3V, eerste bezoek aan de bouw van nieuwe Masse gondel. Heel veel materiaal ligt klaar om verwerkt te worden. De eerste cabines zijn ook aangekomen (grijs) en van de Rocher Noir stoeltjeslift lijkt alles nog intact hoewel die deze zomer zou worden afgebroken.
Onze foto’s van deze zomer: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Mooie beelden/vooruitzichten. Dat men deze investeringen nog kan doen na 2 seizoenen met ellende.

Hen48

@skifan
Leuk, weer een update.
Ben wel benieuwd naar al het materiaal wat je hebt te delen.
Hoop dat je ook weer wat info via dit kanaal gaat delen, dat heb ik altijd enorm gewaardeerd.

Heel content met de investering daar , andere vraag, als ik de webcams bekijk ligt er nog veel sneeuw, ligt er nu meer dan anders

@skifan
Dat was inderdaad 7 maanden geleden dat je in LM was, tenminste aan de foto’s te zien. Fijn om weer bij gepraat en in beeld gebracht te worden.

Pas op met blauwe pistes

De liften in Val Thorens hadden dit weekend best kunnen openen:

Onze foto’s van deze zomer: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

De liften in Val Thorens hadden dit weekend best kunnen openen:

Onze foto’s van deze zomer: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

skifan op 29 mei 2021 17:08

Inderdaad…het ziet er 3 weken na de geplande sluiting beter uit dan 1 week na de geplande opening…
Dit is wellicht een uitzonderlijk jaar qua hoeveelheid sneeuw eind Mei, maar misschien moet SEVABEL toch eens gaan nadenken voor wat betreft de sluitingsdatum…(ik heb daar eventueel best een latere openingsdatum voor over)

Hebben ze nooit overwegen om bepaalde pistes terug open te doen met de vele sneeuw die er nog ligt

Plaats een reactie