Overnachten onderweg naar Oostenrijk

Beste Wintersporters,

Eind januari 2021 gaan wij op vrijdag ochtend (als het goed is) op vakantie naar Konigsleiten.
Wij hebben een hotel geboekt omdat wij een keer de files willen vermijden. Dit hotel ligt net over de grens in Oostenrijk in het plaatsje Kufstein.

Mijn vraag is, hoe laat beginnen de echte files gewoonlijk in de ochtend in en rond de grens van Oostenrijk.
Vorig jaar stonden we om 9 uur in de ochtend al zwaar in de file op zaterdag vlak voor Kufstein.

Is het raadzaam om een hotel nog dichter bij Konigsleiten te boeken?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 06 okt 2020 14:25

De files staan toch meestal net vóór de grens? Mijn ervaring is dat als je eenmaal in Oostenrijk op de A12 zit het snel oplost.

Het Inntal staat in de zaterdag ochtend meteen ramvol.
Bij Fügen staat het vast of rijdt het stroperig tot en met Gerlos. Daarna kan je mee stal goed doorrijden.
Des te verder je kan deste beter. Is er in Fügen niet iets te vinden voor de nacht?

*bericht bewerkt door Henrike op 06 okt 2020 13:30

It is an amazing world

Kunnen jullie al niet een nachtje eerder in jullie hotel/acco ? en anders in Zell wat zoeken.

Dienten Die Alte schule

Eind januari, wat is dan het probleem? Dat valt toch niet samen met de schoolvakanties?
De A12 zou dan goed te doen moeten zijn op zaterdagochtend (wat meer dagjesskiers, maar dat geeft ook weer geen overdreven drukte). Schoolvakanties zijn een ander verhaal natuurlijk.

Ja ik ga proberen het om te boeken voor iets wat dichter bij de accommodatie ligt, alleen de prijzen gingen dan al snel richting de € 200,- per nacht. Wat betreft eerder in de accommodatie is een optie alleen dit moet wel mogelijk zijn. Als de week ervoor het appartement vrij is behoort dit tot de mogelijkheden. Alleen dit weten we pas kort voor vertrek natuurlijk.

Maar bedankt voor jullie advies. Ik ga of bij de accommodatie in Kufstein op tijd weg ( 7 uur o.i.d. ) of ik ga er een dichter bij plaats van bestemming boeken.

Eind januari, wat is dan het probleem? Dat valt toch niet samen met de schoolvakanties?
De A12 zou dan goed te doen moeten zijn op zaterdagochtend (wat meer dagjesskiers, maar dat geeft ook weer geen overdreven drukte). Schoolvakanties zijn een ander verhaal natuurlijk.

Hessel op 06 okt 2020 13:59

Kan je foto’s van eind januari laten zien met de daarbij behorende files :)

Kufstein is zo slecht nog niet, Vanaf hier kan je ook binnendoor de 171 nemen. Maar het hangt ook samen met het weer, bij mooi weer gaan er ook veel locals en dagjes mensen uit Munchen en omgeving massaal op stap. Het idee van @Elly3 is een goede optie

Geen probleem zou ik zeggen, over de grens en geen schoolvakanties.
7 uur ontbijt en 8 uur vertrekken, Veel plezier !

Plaats een reactie