Komt er een prijzenoorlog op kamers door corona

Vroeg me eigenlijk af ,komt er een prijzenoorlog op kamers
Gaan de klanten niet wachten op last minutes , hotels en verhuur minder
Veel jeugd en andere gaan mss niet afzakken door gebrek aan apres ski , gaan mss kleinere gebieden niet opengaan door gebrek aan toeristen

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 07 okt 2020 09:52

Ik ben dit jaar daardoor geneigd eerder naar een klein gebiedje te gaan of dagpassen te kopen voor wat kleine gebiedjes. Zo steun je hen ook en de grote gebieden blijven toch wel mensen trekken.

Keerzijde: ik heb het idee dat kleine gebiedjes ook veel gezinnen trekken en veel locals. Die blijven toch wel komen. Het zijn misschien juist die hoempapahollanders die dit jaar hun vakantie naar Gerlos of Saalbach laten schieten omdat de CinCin en het Après-ski-paleis dicht zitten.

Als ik naar de prijzen nu kijk, denk ik dat het nog wel meevalt met de prijzen oorlog. De toerisme branche weet overigens al heel lang dat je jezelf in de voet schiet met prijsdumping op het laatste moment, omdat dan iedereen sowieso later gaat boeken. Iets goedkoper kan soms wel, maar dat elke reis 50% goedkoper wordt de dag voor vertrek is vooral iets uit verhalen.

Je ziet het ook aan de touroperators nu: gunstige annuleringsvoorwaarden, verhalen dat ze in het hoogseizoen al bijna vol zitten, etc. Ze willen vooral mensen nu laten boeken.

Het zal zeker rustiger worden, echte apresski groepen (en dat zijn echt niet alleen Nederlanders ;)) zullen thuis blijven, een hoop ondernemers die echt de gevolgen van de Corona crisis hebben wellicht ook en met een beetje pech (voor de skigebieden) überhaupt veel Duitsers.

Ik denk dat de toerisme branche (ism de overheid) beter een seizoen dat verlies kan pakken dan de kamers te gaan dumpen. Dat is op de lange termijn veel schadelijker.

Maar, en let op want een cliché, het duurt nog wel even voor het begint en er kan een hoop gebeuren. Misschien reizen we in Europa helemaal niet meer, maar misschien kunnen sneltesten de boel ook erg veranderen…je weet het niet.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

überhaupt veel Duitsers.

k denk dat de toerisme branche (ism de overheid) beter een seizoen dat verlies kan pakken dan de kamers te gaan dumpen. Dat is op de lange termijn veel schadelijker. § Roy83 op 07 okt 2020 08:25

Wat bedoel je precies te zeggen met de Duitsers?
Verder eens dat het heel schadelijk gaat zijn voor de sector als ze te aggressief gaan afprijzen.

De mensen die wegens corona niet gaan skieën gaan dat niet plots wel doen als het 20% goedkoper is. Er zullen waarschijnlijk minder toeristen zijn en als ze dan nog lagere prijzen geven is het op de duur niet meer de moeite om open te gaan.
Wat betreft verhuur zou ik her wel een mooie actie vinden als je ipv zaterdag tot zaterdag van zondag tot zaterdag kan gaan en dan bv. 6.5 dag betaalt ipv 7 dagen. Maar wel de zekerheid hebt dat je appartement 1 dag leeg gestaan heeft. De kost van de verloren dag wordt dan gedeeld ts de verhuurder en de huurder.

Die ene dag leegstand zal ook het verschil niet maken kwa besmettelijkheid hoor.
Ik ga ervan uit dat een van de eerste dingen wat je doet als je een appartement binnenkomt dit jaar is om alle bestek opnieuw in de vaatwasser te steken, alle werkoppervlakken zelf afvegen met dettol-doekjes en hierna je handen te wassen.

Ik verwacht zelf een hoog risico voor superverspreiders bij de seizoensarbeiders die voor de kuis van de appartementen instaan.
Deze verblijven vaak dicht op elkaar gepakt (cfr berichten over meerdere branden in deze arbeiders-residenties in de vorige jaren) en staan zijn ook niet vies te zijn van een feestje meer of minder om de avonden door te komen door de week. Ook komen ze effectief in elk appartement van het gebied, dus ook al is er maar een kleine kans dat er iemand besmet geraakt, statistisch gezien zal er wel iemand deze overdracht van toerist->poetsploeg maken en dan ik het hek van de dam (tenzij ze alle seizoensarbeiders verplicht systematisch elke 2-3 dagen gaan testen zoals Ischgl (vrijwillig) gaat doen)

Glide on!

Net als je de poetsploeg als mogelijke verspreiders ziet zou het toch goed zijn dat na het poetsen het appartement even leegstaat? Dus wel poetsen zogauw de vorige huurder vertrokken is en niet vlak voordat de volgende aankomt. Het virus overleeft niet lang op oppervlakken, dus na een dag is het virus een ‘natuurlijke dood’ gestorven. Daar heb ik meer vertrouwen in dan in dettol-doekjes. Ik vrees dat het onbegonnen werk is ieder oppervlak dat je mogelijks kan aanraken te gaan ontsmetten. Laat staan dat mensen na een dag in de auto te zitten in poetsmodus gaan, dat zie ik er eerlijk gezegd niet zovelen doen.

Plaats een reactie