Dakkoffer en skidragers

Hallo allemaal

Binnenkort vertrekken we hopelijk weer op skivakantie. Ik heb wel een volume-probleem qua auto en skikoffer. Het komt er op neer dat we een gezin van 4 zijn en dat ik alles in de dakkoffer en auto krijg op 2 paar ski’s na… Bestaat er een systeem dat men langs de dakkoffer op de dakdragers kan bevestigen om 2 paar ski’s vast te houden? Ik heb al eens zitten zoeken, maar ik kan enkel die brede systemen van Thule vinden en die passen niet langs de koffer… Alvast bedankt!

Meerdere oplossingen te bedenken:

Andere koffer nemen (breder/hoger)

Afhankelijk van t type dragers dat je hebt/h hoeveel ruimte je nog hebt zijn er wel systemen voor ski’s op de dragers.

Of gewoon op slimme manier vastbinden (oude binnenbanden werken voor dit soort zaken goed omdat ze grip hebben een houden en je ze op kan spannen.

Nadeel: de staalkanten zien er doorgaans niet goed uit na zo’n rit… Dus als je ski’s je lief zijn zou ik niet doen.

Of minder ski’s mee en daar huren

Niet alleen de staalkant en, zou het voor mijn bindingen ook niet willen, door de pekel enzo. Dan desnoods met een hoes.

Edwin van Riel

Als je koffer en skihouders beide niet te breed zijn, dan passen ze ook wel naast elkaar. Dus gewoon naar small of 2x enkele skihouders zoeken.

Of gewoon een grotere koffer, of minder meenemen

@BenVanRintel kijk eens naar Thule Thule SnowPack S (7322) (25cm inklembreedte) of Thule SkiClick 7291 (skis rechtop ingeklemt)

Bij de SkiClick zie ik dat deze ontworpen zijn voor langlaufskis, ik weet niet of dit ook gaat voor bredere alpine skis.

*bericht bewerkt door Vivace op 13 okt 2020 15:15

Glide on!

deze passen ook:https://www.rameder.be/skidrager-ski-rack-128181.html…
of kunnen makkelijk passend gemaakt worden door een metalen blokje (te laten) maken.
Ze zijn wel niet afsluitbaar.

Glide on!

zo werkt het internet dan weer: heb je eens iets opgezocht, komt er een uurtje later reclame voorbijhttps://www.amazon.de/GEV-1610-TASSELLI-PORTASCI-T%C3%BCr/dp…

Glide on!

@VIVACE Bedankt voor de tips!!!

*bericht bewerkt door MichelV op 13 okt 2020 19:44

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Aangezien je met 4 personen in de auto zit, heb je geen skiluik in de achterbank waar je de 2 paar skies doorheen kan steken en de rest van de bagage er bovenop kunt leggen?

Gewoon die ski’s door het ski luik.
Zitten de achter passagiers iets krapper maar is zeker te doen.Vooral als je onderweg een paar extra stops inlast.
Je gaat toch niet met een Fiat 500 op wintersport.
En trouwens wie zegt dat wintersport leuk is 😄

Niet zo denigrerend over een Fiat 500, @Hooykaas. Daar kunnen 21 personen in. https://flevopost.nl/artikel/351224/gyjatu-propt-recordaanta…

*bericht bewerkt door DrPhil op 14 okt 2020 10:53

@DrPhil Maar wel niet Corona-proof. 😁😂

Born to run. B.S.

Aangezien je met 4 personen in de auto zit, heb je geen skiluik in de achterbank waar je de 2 paar skies doorheen kan steken en de rest van de bagage er bovenop kunt leggen?

Marijnt op 14 okt 2020 09:23

Nope, dan was het inderdaad simpel geweest. Komt sowieso aan bod bij de volgende wagen :-)

Gewoon die ski’s door het ski luik.
Zitten de achter passagiers iets krapper maar is zeker te doen.Vooral als je onderweg een paar extra stops inlast.
Je gaat toch niet met een Fiat 500 op wintersport.
En trouwens wie zegt dat wintersport leuk is 😄

Hooykaas op 14 okt 2020 10:43

Heb een ruime stationcar maar als je zelf kinderen hebt zul je wel beseffen wat je allemaal mee moet nemen. Anders maak ik je wel een lijstje zodat je er rekening mee kan houden bij de aanschaf van een volgende wagen als je nog aan kinderen zou beginnen. :-)

Thanks allemaal voor de tips!!! Het gaat waarschijnlijk de Thule snowpack S worden… Moet er normaal juist op passen, samen met de koffer. Grts en allemaal een fijne vakantie!

Ho Ho @Dr Phil
Fiat leukste van de kleine auto.

null
@BenVanRintel
Doe deze dan maar.

Ferarri FF
12 cilinder voor 4 personen.
Houden wordt vanzelf een klassieker

null

Plaats een reactie