Bergschoenen Dachstein Gams Feld GTX nieuw, valt als maat 42!

Als deze schoenen bekend voorkomen: dat klopt.
Zelf ook gekocht via dit forum/Marktplaats van een verkoper die ze niet gedragen had, maar helaas zijn ze voor mij toch te klein.

Daarom nu weer in de verkoop.

Vraagprijs € 100. Nieuwprijs rond € 250 tot € 300.
Ze staan al geruime tijd op Marktplaats, dus prijs is verlaagd van € 150 naar € 100.

Dachstein Gams Feld GTX bergschoenen, eventueel ook geschikt voor stijgijzers.

Prachtig gemaakte schoenen.

Ze zijn maat 43, maar ik weet nu zeker dat ze geschikt zijn voor maat 42. Voor mij zijn ze daarom net te klein, want ik zit een beetje tussen 42,5 en 43 in, en ze zijn mij te klein. Met dit soort schoenen is er ook geen sprake van inlopen, want groter of kleiner worden ze gewoon nooit.

Eigenschappen van deze schoenen:

Goretex membraam, comfortabel, uitstekende temperatuur regulatie, met behoud van ademend vermogen.

Cordura-Neopreen schacht en daardoor extreem waterdicht. De Cordura schachtsluiting voorkomt het binnendringen van grind of sneeuw.

Maximaal draagcomfort en een optimale temperatuur regeling
Vibram® zool met comfortabele demping en pasvorm. De Vibram Fourá zool geeft perfecte grip op elk oppervlak en ondersteunt de klim in rotsachtig terrein. De Dachstein gamsfeld GTX is stijgijzergeschikt, en steenbescherming protectie rondom.

Alpine/Hoog alpine terrein: Deze technische bergschoen is bij uitstek geschikt voor het beklimmen van rotsen, trekking door gemengd terrein, hooggebergte en gletsjer. Maar ook het uitlopen van de Nijmeegse vierdaagse is geen enkel probleem.

Beschrijving door Dachstein zelf:

Das Modell „Gams-Feld GTX“ bietet angenehmen Tragekomfort und eine natürliche Klimaregulierung durch ein komplettes Innenfutter aus Leder.
Die Kombination ‍der klassischen Optik verbunden mit neuesten Technologien führt zu höchster Formstabilität.
Eine Vibram Fourá-Sohle gibt perfekten Halt auf jedem Untergrund und unterstützt den Aufstieg in felsigem Gelände. ‍
Der Cordura-Schaftabschluss verhindert das Eindringen von Geröll und Schnee.
Die GORE-TEX Membran ist wasserdicht und sorgt für beste Atmungsaktivität. Alle Jagdmodelle von Dachstein sind zu 100% in Italien gefertigt und wurden gemeinsam mit kompetenten Partnern, wie dem Steirischen Alpinverband entwickelt.

GORE-TEX
Schuhe mit GORE-TEX Membrantechnologie sind ideale Begleiter für drinnen und draußen bei fast allen Temperaturen oder starker körperlicher Aktivität. Sie sind dauerhaft wasserdicht und bieten zugleich optimale Atmungsaktivität und sind damit die ideale Lösung für alle, die Wert auf höchsten Klimakomfort und verbesserte Wärmeregulierung legen.

Details
- höchste Formstabilität durch gezwickte Machart
- vorgeformter Schaft für optimale Anpassung im Wadenbereich mit Neopren-Schaftabschluss

  • mittlere Profiltiefe für perfekten Halt auf jedem Untergrund
  • zu 100 % in Italien gefertigt
  • Größe fällt normal aus
  • Passform: normal geschnitten

Zoals gezegd: de schoenmaat is weliswaar 43, maar geschikt voor diegenen die normaal maat 42 dragen.

null
null
null
null
null
uploading: D1D26BB5-8088-4A13-AA28-D0E91CF38DA9.jpeg
uploading: 21C47264-1E6A-474E-A691-364EB78B0A5D.jpeg
uploading: 9A03AD4E-5295-4B84-A729-03AD9584594C.jpeg

*bericht bewerkt door phma op 13 okt 2020 13:57

Plaats een reactie