Piste preparatie in Arabba wel heel vroeg of niet?

https://portavescovo.panomax.com/

In Arabba (Dolomieten, Italy) lijken ze al begonnen met piste preparatie, lijkt mij wel heel optimistisch aangezien het over een week alweer 20 graden kan zijn in oktober. Iemand inzicht of dit gebruikelijk is?

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Ik denk dat @Rogier hier meer over kan zeggen, maar bij mijn weten is het prepareren van sneeuw, zeker in combinatie met kunst/technische sneeuw heel goed voor het sneeuwdek langer mee te laten gaan dan het zo open en bloot te laten liggen. Toen we laatst in Zermatt waren voor de Snow Show stond de sneeuw fabriek ook al op volle toeren te draaien en waren ze ook al aan het prepareren op een stuk waar het geeneens vroor.

Elk gebied heeft hier z’n eigen politiek. Maar in de zuid-alpen met de droge lucht kan sneeuw heel veel hebben qua temperatuur. Dus nu een keer hard aanrijden (de pistenbullys rijden vaak toch om technici naar boven te brengen enzo) maakt de kans dat de sneeuw blijft liggen gewoon nog veel groter. En omdat ze hier ook graag kunstsneeuw willen spuiten is het beter om een aanreden pak sneeuw te hebben dan een laag onbehandelde natuursneeuw.

Click. Click. Peace

Deze foto plaatste de Scuola Sci Dolomites gisteren, afdaling Laguzuoi. Dus ook Alta Badia zijn bepaalde delen al geprepareerd én wordt er al gebruik van gemaakt :)

null

En het kan ook nog gewoon zijn om het systeem te testen, zoals ze ook bij liften vaak doen.

Life is what happens while you were checking your phone

Prachtige foto!

Plaats een reactie