Let op! Pieps DSP Sport & Pieps DSP Pro problemen

Als je vaak off piste te vinden bent en mocht je dit nog niet hebben meegekregen, er zijn mogelijk issues met de Pieps DSP Sport & Pieps DSP Pro. Pieps weigert momenteel nog een recall te doen maar heeft een instagram post gedaan na vele reacties vanuit de Freeride/Backcountry community.

De situatie is onder de aandacht gekomen door deze posthttps://www.instagram.com/p/CGKiX6FnesY/?utm_source=ig_web_c…

De reactie van Pieps is het volgende:https://www.instagram.com/p/CGT6EzAlgLn/?utm_source=ig_web_c…

Na deze post heb ik zelf Pieps gemaild voor een garantie claim. Na controle bleek mijn 3 jaar oude DSP Sport scheurtjes in het lock mechanisme te hebben. Ik verwacht gezien de huidige slappe reactie helaas weinig positiefs. Persoonlijk zal ik momenteel sowieso overstappen naar een ander merk.

Controleer je beacons, en lees beide posts eventueel om je eigen oordeel te vellen.

Je kunt voor 35 eur je pieper ook volledig laten servicen door ze. Worden dit soort zaken aangepakt, apparaat helemaal gecontroleerd, evt een update gedaan enzovoorts.

Vind ik eigenlijk keurig netjes van ze
https://www.pieps.com/de/inhalt/banner-page, dan naar het service gedeelte van de site

Edwin van Riel

Je kunt voor 35 eur je pieper ook volledig laten servicen door ze. Worden dit soort zaken aangepakt, apparaat helemaal gecontroleerd, evt een update gedaan enzovoorts.

Vind ik eigenlijk keurig netjes van ze
https://www.pieps.com/de/inhalt/banner-page, dan naar het service gedeelte van de site

evr66 op 15 okt 2020 07:48

Dat is leuk en aardig maar ik weet niet wanneer dit zelfde scheurtje dan weer ontstaat. Een servicebeurt zorgt er niet voor dat dit stukje plastic ineens wel betrouwbaar word. Het probleem is het vertrouwen in het apparaat. Of het wel of niet constateerbaar en repareerbaar is staat niet ter discussie. Je kan niet verwachten dat je tijdens de dag meerdere keren moet gaan controleren of je lock mechanisme niet beschadigd is.

Ik mag mijn pieps opsturen van ze. Als ze me het zelfde model opnieuw geven, en niet het model met het nieuw locksysteem zal ik alsnog overstappen naar een barryvox.

*bericht bewerkt door BasP op 15 okt 2020 08:33

Tsja, als je er geen vertrouwen in hebt, moet je wat anders kiezen. Alhoewel ik een Barryvox in een Multiburrial gekke dingen heb zien doen, waar (in precies dezelfde situatie) een Pieps sport geen enkele moeite had. Zo kun je blijven wisselen ;)

Hier 2 stuks Pieps sport in gebruik (nu 5 jaar). Ga ze nu insturen voor onderhoud. Nog nooit een enkel probleem mee gehad (buiten een gebarsten display, mijn eigen fout, door hen gratis vervangen buiten de garantietermijn), dus je hoort mij niet klagen.

Edwin van Riel

Vanmorgen een hagelnieuwe Pro BT ontvangen. Keurig afgehandeld dus!

Edwin van Riel

Alle lof voor de afhandeling door Pieps. We hadden 2 stuks DSP Sport, 5-6 jaar oud. Nu zonder kosten beiden vervangen door een Pro BT. Keurig!!

null

Edwin van Riel

Netjes, waar stuur je ze naar toe voor onderhoud?

@evr66 waarop heb jij je pieper keuze gebaseerd? Waar haal je de informatie vooral vandaan?
En wat gaf de doorslag voor een bepaald model, merk, functionaliteit, type, …?

Ik ga, afhankelijk van de omstandigheden rond Covid-19 (obviously) volgende maand ook even kijken om een drie-eenheid aan te schaffen. Dan hoef ik niet telkens te lenen bij iemand.

Het is o zo hard genieten.

Netjes, waar stuur je ze naar toe voor onderhoud?

Tiny-M op 17 nov 2020 15:25

Heb ze rechtstreeks naar pieps in Oostenrijk gestuurd. Ticket voor service aangemaakt met verzoek ze te upgraden naar bt pro. 2 weken later in de post thuis.

Edwin van Riel

@evr66 waarop heb jij je pieper keuze gebaseerd? Waar haal je de informatie vooral vandaan?
En wat gaf de doorslag voor een bepaald model, merk, functionaliteit, type, …?

Ik ga, afhankelijk van de omstandigheden rond Covid-19 (obviously) volgende maand ook even kijken om een drie-eenheid aan te schaffen. Dan hoef ik niet telkens te lenen bij iemand.

Hendrik5 op 17 nov 2020 16:14

Zoek een shop met verschillende merken/types en kijk welke je het prettigste vind werken. Dat is belangrijker dan de technische details.

Ik stuur je nog even een pm.

Edwin van Riel

Thanks @evr66 ga ik ook maar eens doen.

Thanks @evr66 ga ik ook maar eens doen.

Tiny-M op 17 nov 2020 17:43

Eerste die ik opstuurde had een paar haarscheurtjes in de knop, tweede zag je niks aan, functioneerde gewoon goed. Beiden zonder discussie omgewisseld, top service!

Edwin van Riel

@basp : wat is er bij jou uit de terugstuur-actie gekomen eigenlijk?

Voor allen: upgrade is zeker de moeite waard. Uitgebreide mogelijkheden bv zelf voorkeursinstellingen aanpassen, firmware-updates en verschillende hele nuttige trainingsopties in combinatie met de Pieps-app.
@tiny-m : zeker even doen. Komende weken is-ie toch waarschijnlijk nog niet nodig ;)

Edwin van Riel

Hmm, misschien toch eens proberen. Ik heb hier 2 DSP sport piepers liggen, maar beide vertonen geen problemen.

Upgrade en mogelijke toekomstige problemen is natuurlijk altijd mooi.

Sowieso een mooie upgrade, heb inmiddels ook van iemand gehoord die 100 eur moest bijbetalen voor de pro bt. Schijnt nogal te wisselen dus. Maar ook met 100 eur bijbetalen nog steeds de moeite.

Edwin van Riel

Plaats een reactie