Skidrager op de trekhaak

Ik weet niet waar je die 55kg op baseert. Op de Duitse fora staat zonder uitzondering 100kg en dat gaat over de originele model 3 trekhaak. Kan me niet goed voorstellen dat je in NL dan maar 55kg erop zou mogen zetten. Ik kan die 55kg ook nergens terugvinden.

null

Google tesla model 3 anhängerkupplung Stützlast.
Zoals ik al zei, veel succes.

DrPhil op 19 okt 2020 18:35

Wat dacht je van de handleiding van Tesla zelf?https://www.tesla.com/sites/default/files/model_3_owners_man…
Pagina 86. De Duitse versie van de handleiding heeft het ook over 55kg en niet 75kg.

Dankjewel, jij ook veel succes.

Ik heb inmiddels de MFT BackBox besteld, ontvangen en afgelopen vrijdag kunnen testen met een dagje Landgraaf. Ik woon in Noord Holland dus het was een mooie lange rit voor een 1e test. De BackBox is mij enorm bevallen!

Het drager gedeelte is enorm makkelijk op de trekhaak te monteren en de box zet je vervolgens met z’n 2en simpel op de drager waarna deze door een 4 tal pinnen vastgezet wordt. Wanneer je de box kantelt is de kofferbak enorm makkelijk te gebruiken.

Het verbruik ziet er enorm gunstig uit, ik heb geen extra verbruik kunnen waarnemen. Mijn auto geeft voordat de rit begint aan met hoeveel % accu ik aankom op mijn bestemming, en deze inschatting klopt eigenlijk altijd wel, en ook nu klopte deze. Ik kwam op de heenrit zelfs met 2% en de terugweg 1% meer accu aan dan de auto zelf ingeschat had, maar dit soort foutmarges zijn wel gebruikelijk.

Ik ga nog een echte vergelijkingstest doen waarbij ik eerst zonder de box een bepaald stuk 3x heen en weer rij, en vervolgens met de box precies het zelfde doe onder dezelfde omstandigheden om het precieze verbruik vast te stellen. Maar deze 1e test naar Landgraaf en terug lijkt er op te wijzen dat er dus geen extra verbruik is.

Voor de mede Tesla Model 3 LR rijders onder ons, mijn verbruik was over de ~550km totaal heen en terug zo’n 175 Wh/km met 4 man + bagage en ski/boards in de auto/backbox. Buiten was het 10-15 graden, regenachtig en winderig weer. Verwarming op 20 graden en bij alle 4 de stoelverwarming op 3. Op de heenweg 95% 105km/u gereden en op de terugweg 80% 105km/u en 15% 135km/u (na 19:00) gereden. Al met al keurig verbruik dus. Heb er het volle vertrouwen in dat op wintersport gaan met deze box (mocht het nog doorgaan dit seizoen) helemaal goed gaat komen.

Mocht iemand ook interesse hebben in deze box en hem in het echt willen bekijken of zelfs even uitproberen, dan moet je maar even een PB sturen.

Knap and thx voor de feedback.💪

Was 't een beetje te doen in Landgraaf?

Born to run. B.S.

Knap and thx voor de feedback.💪

Was 't een beetje te doen in Landgraaf?

dan58 op 01 nov 2020 21:02

Jazeker, we waren er om 10:00 en hadden tot rond 14:00 vaak niemand voor ons op de piste met een afdaling, zo enorm rustig heb ik het nog nooit gezien. Daarna merkte je dat de scholen klaar waren omdat er wat meer jeugd kwam, maar alsnog totaal niet druk. Wat betreft de maatregelen hebben ze het goed en strak geregeld, ten alle tijden de afstand kunnen bewaren door o.a. de goed opgezette looproutes en tenten die ze naast de gebouwen opgezet hadden.

Plaats een reactie