Sneeuwsituatie Winterberg/Willingen 20/21

kickvanijzendoorn31 december 2020 · 13:23

Tenslotte: iedereen ontzettend fijne jaarwisseling en een fantastisch 2021 gewenst!

Lange31 december 2020 · 13:43
You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!
Joet31 december 2020 · 13:46

Ook ik begrijp heel goed dat mensen een dagje naar de sneeuw willen. Ik zou ook willen gaan. Heb al 2 keer om moeten boeken voor het Zillertal ieder jaar ga ik dan nog paar keer Skieen in Winterberg dagje of weekend. Veel wintersporters hebben nu hun hoop op februari maart gezet. Dus kom laten we zoals de meeste wel doen hier gewoon even afwachten.

JMW
kickvanijzendoorn31 december 2020 · 14:02

Joet, voor de goede orde: ik had het niet over alpineskiën, dat gaat voorlopig zeker niet gebeuren in het Sauerland, als het deze winter al gebeurt.

Harry(Winterberg)1 januari 2021 · 12:51
Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?
Denktank1 januari 2021 · 13:54

Hallo Harry,

Ben het met je eens.

Zou graag een dagje naar Winterberg willen om de nieuwe skis uit te proberen.

Hopelijk na 10 januari…

Paul
kickvanijzendoorn1 januari 2021 · 13:55

Evengoed beste wensen Harry. Grootste wens lijkt me wel duidelijk…
Gezondheid op 1 natuurlijk, maar een januarimaand met regen en 10 graden boven nul zou nu toch net wat beter te haggen zijn geweest…

Harry(Winterberg)2 januari 2021 · 19:30

In de Duitse media zie ik berichten verschijnen dat de Länder het eens zijn over een verlenging van de lockdown tot tenminste 24, maar waarschijnlijk 31 januari. Volgens verwachting… hopen dat de tot nu toe fraaie winter daar stand houdt, er kan nu en dan zeer effectief besneeuwd worden, daarom verwacht ik een seizoen tot en met Pasen.

Frank662 januari 2021 · 20:05

Ik verwacht dan een seizoen mét de Snowfactory én een werkend vaccin tot eind méi op de Winterberger Gletscher.

Harry(Winterberg)2 januari 2021 · 21:06

Ik verwacht dan een seizoen mét de Snowfactory én een werkend vaccin tot eind méi op de Winterberger Gletscher.

Frank66 op 02 jan 2021 20:05

Op zich zou de meivakantie haalbaar zijn. Probleem is 3chter dat er na maart geen mens meer komt skiën…

Robert72 januari 2021 · 21:28

Ik zou daar dit jaar niet zonder meer vanuit gaan… :-)

Jos123453 januari 2021 · 08:02

We zijn ook regelmatig eind maart nog een weekend geweest. De omstandigheden zijn vaak perfect maar vreemd genoeg is er geen belangstelling meer om te komen skiën.
De meivakantie lijkt me niet haalbaar omdat deze dit jaar echt in mei is. Hopen dat er meer mogelijk is in maart.

Jos123453 januari 2021 · 08:11

In de Duitse media zie ik berichten verschijnen dat de Länder het eens zijn over een verlenging van de lockdown tot tenminste 24, maar waarschijnlijk 31 januari. Volgens verwachting… hopen dat de tot nu toe fraaie winter daar stand houdt, er kan nu en dan zeer effectief besneeuwd worden, daarom verwacht ik een seizoen tot en met Pasen.

Harry(Winterberg) op 02 jan 2021 19:30

Wordt er ondanks de sluiting toch sneeuw gemaakt?
Ik weet dat er begin december wel wat geproduceerd is maar had niet verwacht dat er op dit moment sneeuw gemaakt wordt zeker als er geen zicht is op een datum dat de liften open mogen.

kickvanijzendoorn3 januari 2021 · 13:48

Zelfs voor mei, ook al zou er dan nog belangstelling zijn, is het maar de vraag hoe het verder gaat met de virus ellende. Vooralsnog wordt de lockdown eerder strenger dan soepeler, mede door de nieuwe Britse variant. Nazomer/herfst wordt het meest genoemd door de deskundigen, maar het blijft vooral koffiedik kijken. Ook vandaag trouwens weer volop files in het Sauerland en met name ook richting Winterberg, ondanks alle ontmoedigingsmaatregelen daar.

JurrianvanLoo5 januari 2021 · 11:21

https://www.bergfex.com/winterberg/webcams/c16745/

als je dit plaatje toch eens ziet… :(

Winter is NIET koud!
SleeVanEee5 januari 2021 · 22:00

Het effect van de ontmoedigende maatregelen in Winterberg is niet (alleen) dat mensen thuis blijven, ze zoeken gewoon een andere plek met van dat magische witte poeder…
https://www.wp.de/staedte/kreis-olpe/anwohnerin-fahlenscheid…

Matthias1235 januari 2021 · 22:08

@SleeVanEee fahlenscheid is sinds de eerste sneeuwval ook al mega druk geweest, dat is niet alleen nu winterberg gesloten is. Het is het skigebied dat het meest westelijk ligt dus daardoor altijd al veel mensen uit Aachen en Keulen trekt. Daarnaast ligt het dus dichtbij olpe wat een redelijk grote stad is. Fahlenscheid is door zijn grote kunstsneeuw capaciteit en westelijke ligging ook behoorlijk bekend bij de Duitsers. Nederlanders zal je er bijna niet aantreffen ondanks dat het ruim 3 kwartier minder ver rijden is vanaf de Nederlandse grens dan winterberg.

Born to Ride
SleeVanEee7 januari 2021 · 01:50

@Matthias123 bedankt voor de info. Het is ook 𝘪𝘦𝘵𝘴𝘫𝘦𝘴 kleiner dan Winterberg. Misschien ga ik er wel eens kijken met de kinderen, als de huidige ellende voorbij is (en er sneeuw ligt natuurlijk).

*bericht bewerkt door SleeVanEee op 07 jan 2021 01:50

Matthias1237 januari 2021 · 05:16

@Matthias123 bedankt voor de info. Het is ook 𝘪𝘦𝘵𝘴𝘫𝘦𝘴 kleiner dan Winterberg. Misschien ga ik er wel eens kijken met de kinderen, als de huidige ellende voorbij is (en er sneeuw ligt natuurlijk).

SleeVanEee op 07 jan 2021 01:50

Het is inderdaad een stuk kleiner dan winterberg, maar skigebiedjes van vergelijkbare grote rond winterberg worden soms ook overspoeld door Nederlanders. Denk bijvoorbeeld aan de Sahnehang of Schlossberg.

Born to Ride
Harry(Winterberg)7 januari 2021 · 10:11

Geheintipp bij goede sneeuw: Esschenberg bij Niedersfeld, net voor Winterberg.
Behoorlijk lange pistes, 3 grote skiliften, heel goedkoop.

Matthias1237 januari 2021 · 10:13

@SleeVanEee mocht je nog kleine skigebieden zoeken, ik heb hier wel eens een overzicht gemaakt van veel kleine gebieden in het sauerland:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/437387

Born to Ride
Jochemgerrits11 januari 2021 · 09:55

Kanonnen in Winterberg en Altastenberg staan aan. Waarom precies?!

Matthias12311 januari 2021 · 10:03

Kanonnen in Winterberg en Altastenberg staan aan. Waarom precies?!

Jochemgerrits op 11 jan 2021 09:55

Ook in Willingen draaien ze. Ze maken sneeuwdepots omdat ze nog steeds de hoop hebben om later in het seizoen te kunnen openen. Ze hebben wel besloten om alleen bij goede omstandigheden te produceren. Normaal produceren ze, zeker in het begin van het seizoen al bij -3 en hoge luchtvochtigheid. Nu is het -5 met een iets lagere luchtvochtigheid dus kan je voor dezelfde kosten flink meer sneeuw produceren. Ze spuiten alles op grote hopen zodat, mocht het gaan dooien, het niet snel weg dooit ook. Eind van de week en komend zullen ze nog meer gaan produceren en zal ook Neuastenberg wel mee gaan doen, dan zal de temperatuur namelijk naar verwachting onder de -10 gaan zakken. Het is gewoon zo enorm jammer dat ze juist in dit jaar moeten sluiten vanwege Corona. Het zou het beste jaar in Decennia zijn tot nu toe…

Born to Ride
Jochemgerrits11 januari 2021 · 20:26

Zonde zonde, ik had voor komende maandag een midweek geboekt. Lekker sleeen met de kids (0 en 2jr) en met deze sneeuw kon ik wel een iglo gaan bouwen.

Plaats een reactie