Sneeuwsituatie Winterberg/Willingen 20/21

Politieke doel is onder de 50 per 100.000 per week. We zitten in NRW nu op 67 en dalend. Duitslandbreed 72. Welke conclusies de politiek trekt is echter niet duidelijk.

Hoch Sauerland Kreis zit overigens op 82. Harry: Jaag jij de mensen bij jullie weer eens naar binnen, anders kunnen we dit jaar helemaal niet meer skiën bij je :-)

*bericht bewerkt door Robert7 op 09 feb 2021 15:21

Woensdag misschien meer duidelijkheid.
Momenteel zijn de loipes en pistes open, maar de liften gesloten.
De druk wordt opgevoerd om ook de liften te openen. Online skipasverkoop en 30 procent bezetting. Besmettingsgevaar is nagenoeg nul en de lifteigenaren zijn het geheel te terecht spuugzat: https://www.sauerlandkurier.de/hochsauerlandkreis/winterberg…

De sneeuwvijvers worden nog helemaal leeg gesneeuwd. De hoop is dat er nog 70 dagen skiseizoen mogelijk zijn.

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 09 feb 2021 20:09

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Het onderstaande heb ik gekopieerd uit het AD. Ziet er dus wederom niet goed uit:
“De Duitse regering overweegt de lockdown te verlengen tot 14 maart. Bondskanselier Angela Merkel overlegt vandaag met de leiders van de zestien deelstaten.
In Duitsland is al maanden een lockdown van kracht om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Scholen en niet-essentiële winkels zijn dicht. Bestuurders maken zich zorgen over de verspreiding van nieuwe coronavarianten. ,We hebben gezien in andere landen, zoals Portugal, hoe snel het tij kan keren’', zei premier Winfried Kretschmann van deelstaat Baden-Württemberg tegen Spiegel Online.
Merkel heeft al duidelijk gemaakt dat het heropenen van basisscholen prioriteit heeft als maatregelen versoepeld kunnen worden. In het conceptplan, dat is ingezien door persbureau Reuters en nog aangepast kan worden, staat dat deelstaten zelf kunnen beslissen hoe ze het onderwijs weer willen opstarten. Ook kunnen kappers vanaf maart onder voorwaarden weer aan het werk.”

@Harry: Niet alleen de lifteigenaren. Ik ben geen Querdencker, maar het begint langzaam maar zeker wel een beetje erg angsthazerij te worden. Niet lullen maar prikken!

Het onderstaande heb ik gekopieerd uit het AD. Ziet er dus wederom niet goed uit:
“De Duitse regering overweegt de lockdown te verlengen tot 14 maart. Bondskanselier Angela Merkel overlegt vandaag met de leiders van de zestien deelstaten.
In Duitsland is al maanden een lockdown van kracht om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Scholen en niet-essentiële winkels zijn dicht. Bestuurders maken zich zorgen over de verspreiding van nieuwe coronavarianten. ,We hebben gezien in andere landen, zoals Portugal, hoe snel het tij kan keren’', zei premier Winfried Kretschmann van deelstaat Baden-Württemberg tegen Spiegel Online.
Merkel heeft al duidelijk gemaakt dat het heropenen van basisscholen prioriteit heeft als maatregelen versoepeld kunnen worden. In het conceptplan, dat is ingezien door persbureau Reuters en nog aangepast kan worden, staat dat deelstaten zelf kunnen beslissen hoe ze het onderwijs weer willen opstarten. Ook kunnen kappers vanaf maart onder voorwaarden weer aan het werk.”

koen_ op 10 feb 2021 11:13

Kan dit soort nieuws niet meer los zien van het artikel in onderstaande link; https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210209_98076072?utm_source=…

Voor zover ik begrijp is er een stappenplan dat inhoudt dat de skiliften open kunnen bij een constante infectiegraad van onder 35 per 100.000. Wij houden hoop. Nou ja, in ieder geval hopen sneeuw… Half maart tot eind april dan maar?

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Harry, weet jij hoe hoog die infectiegraad nu ongeveer is?

Actuele situatie (Hochsauerlandkreis momenteel 85,7 infecties op 100.000 / dag https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c454480e823…

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 10 feb 2021 20:27

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

dan moet het nog flink dalen, ik geloof niet dat we deze winter nog op de ski’s staan in Winterberg. Al staan op dit moment de sneeuwkanonnen weer vol aan.

dan moet het nog flink dalen, ik geloof niet dat we deze winter nog op de ski’s staan in Winterberg. Al staan op dit moment de sneeuwkanonnen weer vol aan.

koen_ op 11 feb 2021 08:14

Trend gaat wel heel hard naar bemeden

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

De laatste dagen helaas niet. We blijven hoopvol dat we nog een paar dagen mogen skien. https://www.zeelandnet.nl/nieuws/duitsland-meldt-weer-ruim-8…

Voor ons Belgen alvast tot 1 april tussen onze landsgrenzen de muren oplopen. Dus nog een weekendje Winterberg wordt stilaan heel onwaarschijnlijk.

mag je als duitser nu wel op de pistes komen in winterberg?

https://www.skiliftkarussell.de/nl/stroom/webcams/#&gid=unde…
dit plaatje doet anders vermoeden, maar de pistes zijn met de lockdown gesloten. Nu tot 7 maart.
Waarom het zo mooi geprepareerd is weet ik niet.

Wat een fijne condities. Zo vreselijk dat ze niet open mogen

Enorm zonde van dit seizoen inderdaad. Hadden ze in Winterberg eindelijk weer een goed seizoen…

Willingen opent maandag, de kanonnen bulderen!!

Wel onduidelijk of je als Nederlander er naar toe mag? Wel fijn voor de locals dat ze eindelijk toch nog een klein beetje seizoen kunnen draaien

Draaien nu ook wat sneeuwkanonnen in Winterberg… interessant

Wel onduidelijk of je als Nederlander er naar toe mag?
GvPuy op 06 mrt 2021 21:48

Idd. onduidelijk. NRW valt in de categorie grens-regio, maar Willingen zit helaas in Hessen. Grens-regio’s mag je bezoeken onder het mom van klein grensverkeer, maar niet verder dan dat. Dus, ik ben bang dat we in dit geval weer achter het net vissen.
Maar ook ongelofelijk zuur voor Winterberg die net over die (deel)staatsgrens is en die ondanks veel betere condities niet open mag. Op de webcams is niet erg veel sneeuw te zien in Willingen, in tegenstelling tot Winterberg, die met dit weersvooruitzichten nog zeker een maand zou kunnen draaien!

*bericht bewerkt door Lange op 07 mrt 2021 11:45

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

Ik kijk nu ff op de webcam van Willingen. Dit is gewoon een heel treurig beeld. En niet omdat er zoveel sneeuw ligt en we mogen niet. Ik zou gewoon mijn verlies nemen dit seizoen. Dit heeft niet veel meer met wintersport van doen …

Met name op de kohlerhagen ligt er toch echt wel een deftig pak sneeuw hoor. Ook hebben daar de afgelopen nachten de kanonnen nog volle bak gedraaid.

Born to Ride

Ook winterberg opent vanaf morgen. Ze gaan de hele nacht doorwerken. Ze beginnen met 8 liften en hopen in de loop van de week de hele hoofdas open te hebben!

Born to Ride

Weet niet of dit eigenlijk in een nieuw topic hoort, maar op de webcams is te zien dat de snowfactory’s op de Poppenberg en bij de Rauher Busch al staan te draaien.

null
null

Blijft wel altijd grappig daar, die rare sneeuw maken bij temperaturen boven 0.
Is wel een speciaal goedje om op te skiën dat spul. :)

*bericht bewerkt door bartvwg op 04 nov 2021 11:12

Bla, bla, bla.

Apart inderdaad om al zo vroeg in het seizoen op zo’n lage hoogte sneeuw te (kunnen) produceren. Hopelijk kunnen we begin/half december weer een dag op en neer naar Winterberg.

Een jaar of 4 geleden hadden we daar op de zondag een week voor Kerst perfecte sneeuw en het was er totaal niet druk. Bovendien toen ook nog verse natuursneeuw:

null

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

@Ive dat is zeer herkenbaar deze foto is gemaakt op maandag 18 december 2017. Een dik pak verse sneeuw, alles open en uitgestorven pistes. Ik vermoed de dag nadat jij er was.

null

*bericht bewerkt door Matthias123 op 04 nov 2021 12:11

Born to Ride

Seizoen opening in de eerste week van december is helemaal niet zo vreemd in Wb. Een paar jaar geleden was Snowfactory in de testfase geïnstalleerd op Ruhrquelle, toen hebben ze die piste halverwege november al open gesteld.
Maar zo te zien aan de vroege reacties “jeuk is erger dan pijn” 😉

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

@Ive dat is zeer herkenbaar deze foto is gemaakt op maandag 18 december 2017. Een dik pak verse sneeuw, alles open en uitgestorven pistes. Ik vermoed de dag nadat jij er was.

null

Matthias123 op 04 nov 2021 12:11

Klopt ik was er zondag de 17e. Een jaar later was ik er in de Kerstvakantie. Toen blij dat we in totaal 7 afdalingen hebben kunnen doen op een dag. Niet normaal hoe druk. Dat doe ik nooit meer. Steeds ca. 45 minuten wachten bij de liften.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

@Ive dat is zeer herkenbaar deze foto is gemaakt op maandag 18 december 2017. Een dik pak verse sneeuw, alles open en uitgestorven pistes. Ik vermoed de dag nadat jij er was.

null

Matthias123 op 04 nov 2021 12:11

Klopt ik was er zondag de 17e. Een jaar later was ik er in de Kerstvakantie. Toen blij dat we in totaal 7 afdalingen hebben kunnen doen op een dag. Niet normaal hoe druk. Dat doe ik nooit meer. Steeds ca. 45 minuten wachten bij de liften.

lve op 04 nov 2021 14:16

De kerstvakantie, voorjaarsvakantie en alle weekenden met goede sneeuw in januari en februari zijn dusdanig druk dat je gewoon niet in de buurt van Winterberg moet komen.

Born to Ride

Wij gaan meestal begin januari (na de kerstvakantie) een aantal dagen doordeweeks. Dat is meestal prima te doen, 1 jaar gehad met extreem weinig sneeuw en 1 jaar met extreem veel sneeuwval en wind, waardoor alles dicht was een hele ochtend.

Plaats een reactie