Skiles in België

Beste vrienden

Wie heeft er tips of ervaringen die hij/zij kan delen over skiles in België?
Vorig jaar enkele keren (5 lessen?) bij Mont Blanc Roeselare geweest, maar dat is echt te ver (van Leuven).

Ik denk: eerst nog enkele malen op rollerbaan (waar? Max 1u rijden, dus Herselt of Beringen?) en dan richting Snowvalley / Aspen voor algemene techniektraining in groepsles.

Ervaringen met Albrecht & Co (Beringen) of Ars Valendi (Herselt)? Andere rollerbaan?
Snowvalley / Aspen: welk lespakket genomen? Privé of in groep?

Thanks voor de tips!

Het is o zo hard genieten.

Beste vrienden

Wie heeft er tips of ervaringen die hij/zij kan delen over skiles in België?
Vorig jaar enkele keren (5 lessen?) bij Mont Blanc Roeselare geweest, maar dat is echt te ver (van Leuven).

Ik denk: eerst nog enkele malen op rollerbaan (waar? Max 1u rijden, dus Herselt of Beringen?) en dan richting Snowvalley / Aspen voor algemene techniektraining in groepsles.

Ervaringen met Albrecht & Co (Beringen) of Ars Valendi (Herselt)? Andere rollerbaan?
Snowvalley / Aspen: welk lespakket genomen? Privé of in groep?

Thanks voor de tips!

Hendrik5 op 19 okt 2020 14:17

Ik heb ondertussen 25 Jaar geleden (6 jaar toen ;) leren skiën bij Ars Valendi.
Als kind is dat helemaal geweldig, want dan kom je in de sneeuw aan, en kan je direct mee de pistes op ipv te prutsen op de oefenweide.

Een 8-tal jaar geleden heb ik dan m’n vrouw ontmoet, en ook zij heeft dan bij Ars Valendi (Toen al op de huidige lokatie) op basis van het 10-lessenpakket de basis aangeleerd.

Ik ben er 120% van overtuigd dat de rollerbaan de meest efficiënte methode (Tijd/budget) is om de basis aan te leren, en met vertrouwen naar de sneeuw te kunnen.

Snowvalley Peer en Aspen Wilrijk bieden beide groepslessen aan in verschillende niveau’s.
Maar je kan ook eens een kijkje nemen bij de volgende clubs:
http://www.skimasters.be
http://www.snowspirit.eu
http://www.snow-motion.be
Skimasters en snowmotion trainen in Peer, Snowspirit geeft lessen in Wilrijk en Landgraaf.

*bericht bewerkt door Belski op 19 okt 2020 14:46

Topfit Middelkerke.
Ik heb daar leren skiën op de mat. Zeker een aanrader! Recent werd de mat vernieuwd. Er is ook een indoorspeeldorp.

Mijn kids hebben een aantal privé lessen gekregen in Peer voordat ze meegingen naar de Alpen (van de eerste dag af hebben ze toen de volledige afdagling van aan de voet van de Gletscher van L2A gedaan).

Ondertussen nemen ze ook nog alleen maar privélessen in de bergen (3x 2 uur met hun 2 samen).
Ik heb de indruk dat ze hiemee evenveel of zelfs meer leren als met een groepslesje (5x 2.5 uur) en er was voor ons nauwelijks prijsverschil tussen beide methodes.
Voor volwassenen zal dit ook wel zo zijn, dus ik zou zeker privélessen aanraden.

Ik heb zelf geen ervaring met een rollenbaan, maar kan me voorstellen dat dit door de voorspelbaarheid ideaal is om de juiste skihouding aan te leren.
Het aanpassen aan de exacte helling- en ondergrond kan je trouwens nooit in België leren, daar heb je km’s en veel skiweken voor nodig op een echte berg.

Glide on!

Je kan ook skilessen volgen bij skiclub Zondal in Aspen in Wilrijk. Onze kinderen volgen daar les en zijn heel enthousiast. Ze bieden ook groepslessen aan voor volwassenen. De lesgevers zijn heel behulpzaam en vriendelijk.

Rollerbaan zou ik niet doen.
Zonde van je tijd.
Je moet er heen en weer terug.
Wachten tot dat je aan de beurt bent etc etc.
In de bergen zijn de rollerbaan klanten echt maar een fractie beter
Je haalt de evt. achterstand in één dag (4 uur ) in op locatie.

Iemand nog recente ervaringen opgedaan in 2021 met lessen in België?

Het is o zo hard genieten.

Vanuit Leuven sta je op 1u15 a 1u20 in Snow World Landgraaf. Dat heeft dan mijn persoonlijk voorkeur gezien je dan in de sneeuw staat. Peer kan een alternatief zijn (dat zal een uurtje zijn vanaf Leuven).

Mijn vriendin en ik zijn het daar (Landgraaf) gaan leren met een weekendcursus (voor ons was het 1.5 uur). En dan nog 1 a 2 dagen zelf gaan oefenen, en dan konden we vlotjes blauw af in Oostenrijk zelf.

Als je regelmatig wilt gaan is 1+ uur reistijd misschien wel teveel van het goede natuurlijk.

*bericht bewerkt door mgelade op 18 okt 2021 17:38

Rollerbaan zou ik niet doen.
Zonde van je tijd.
Je moet er heen en weer terug.
Wachten tot dat je aan de beurt bent etc etc.
In de bergen zijn de rollerbaan klanten echt maar een fractie beter
Je haalt de evt. achterstand in één dag (4 uur ) in op locatie.

Hooykaas op 20 okt 2020 18:49

Niet mee eens, ik denk dat je relatief gezien heel veel skiet voor je geld op de rolbaan. De rolbaan is niet zaligmakend of heilig, maar verre van nutteloos. Een kwartaal lang elke week een uurtje op de rolbaan staat echt niet gelijk aan 4 uurtjes in de sneeuw.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik heb op mijn 25ste nog leren skiën bij snowworld in Terneuzen. Dat waren toen 10 lessen om de basis te leren. De volgende winter heb ik nog ter voorbereiding een 5 tal lessen genomen in Terneuzen. Sinds de tweede winter in de bergen en de daarop volgende heb ik steeds privé lessen genomen (2 halve dagen, eentje op 2de dag en eentje op 4de dag). De basis in België leren is echt aangewezen. Daarna zijn de lessen in de bergen zelf echt veel productiever. Het is even investeren maar je komt dan ook met vertrouwen die pistes af.
Heb trouwens ook nog lessen genomen bij Aspen. Geen goede ervaring daar, hoewel ze nog maar net geopend waren toen.

*bericht bewerkt door Joris_La op 18 okt 2021 21:55

Van mensen die les volgen bij Ars Valendi (beginners) hoor ik dat ze heel tevreden zijn. Verder ken ik ze niet. Albrecht & Co ken ik als een heel goede bootfitter en als gepassioneerd door de wintersport. De rollerband wordt daar vrij intens gebruikt, ook door mensen die op hun skireizen inschrijven en dit als voorbereidende lessen doen. Ter plaatse (vaak in Wagrain / Amadé) krijgen ze weer les van dezelfde instructeurs. Voor beginnende gezinnen of volwassenen leek me dat eigenlijk wel een heel goede formule waar je snel vooruitgang mee maakt.

Mijn kinderen hebben 4x 1 uur privéles gevolgd in Peer (met 2 samen 1 instructeur) en hiermee konden ze vanaf dag 1 al best vlot de blauwe pistes af in Frankrijk (behalve wanneer het ergens een stukje te hobbelig of te ijzig was). We waren dus onmiddelijk verlost van de sleepliftjes in het dal.

Qua tempo van leren scheelt privé-les toch heel wat t.o.v. telkens moeten wachten op de rest van de groep voordat er uitleg kan gegeven worden. Zeker wanneer je van ver moet rijden kan dit belangrijk zijn (hoeveel leer je bij per uur lestijd, hoeveel lessen moet je hebben gedaan voordat je een basisniveau opgebouwd hebt).

Glide on!

Plaats een reactie