Lange RS 130

Beste forum leden,

Ik ben op dit moment bezig met de aanschaf van nieuwe skischoenen, en heb al behoorlijk wat research gedaan online. Maar één ding heb ik nog niet kunnen vinden, en dat is of de Lange RS 130 Power blue van 2020 veranderd is qua technologie ten opzichte van het model uit 2018. Het uiterlijk van de schoen is wel veranderd, maar zoals vaker in de ski wereld betekent dit niet altijd dat de technologie veranderd is. Als iemand hier meer over weet hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,
Sven

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Ivm skischoenen lijkt het me het meest belangrijke dat ze goed passen.
Merk en features zijn totaal ondergeschikt hieraan.
Alleen als je b.v. 2 paren gepast hebt en goed bevonden en je twijfelt of de meerprijs van het ene paar het waard is ten opzichte van het andere paar, kan je in de reviews duiken.

Heb je (een van beide) schoenen al eens aangehad? Voor hetzelfde geld knellen ze ergens enorm hard of zitten ze net te ruim voor jouw voeten.

Ik weet trouwens niet of er zo veel spannends aan het gebeuren is op het vlak van skischoenen (tenzij je over complete andere eingeschappen spreekt zoals achterinstap/vacuum fit/ingebouwde sensoren, maar daar kan je dan ook niet zomaar over kijken)

Glide on!

Skischoenen moeten perfect passen.
Het merk en kleur is totaal onbelangrijk.
Wat heb je aan mooie schoenen van je favoriete merk als je in elke bocht pijn hebt.
Open-minded blijven @Svenski97

Voor zover ik weet is het de zelfde schoen.

Dus als ze goed passen en het 2018 model is veel goedkoper, zou ik die zeker doen

Was t niet zo dat de 2018 versie lifters en routeren vraagt en de 2020 versie verwisselbare slijtzolen heeft… Ben niet helemaal zeker ;-)

Date your skis but marry your boots

Bedankt voor alle reacties! Na veel proberen zijn het uiteindelijk toch de Salomon S Max 130 Carbon geworden :). En heb het nagevraagd maar er is geen verschil tussen de 2018 en 2020 schoen.

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Mooie schoen, laat er wel ff lifters onder zetten…

Date your skis but marry your boots

Mooie schoen, laat er wel ff lifters onder zetten…

Marco-Paul op 01 nov 2020 15:57

Is daar een speciale reden voor?

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Behoud van je schoen en DIN waarde. Je loopt als niet-skiracer snel de harde zool stuk op, bijvoorbeeld, de parkeerplaats of apres ski ;-)

Geeft je schoen ook iets meer ‘edge’ maar vooral tegen de slijtage.

*bericht bewerkt door Marco-Paul op 01 nov 2020 16:09

Date your skis but marry your boots

Behoud van je schoen en DIN waarde. Je loopt als niet-skiracer snel de harde zool stuk op, bijvoorbeeld, de parkeerplaats of apres ski ;-)

Geeft je schoen ook iets meer ‘edge’ maar vooral tegen de slijtage.

Marco-Paul op 01 nov 2020 16:09

Ja dat is wel een goed punt, ga ik ook wel laten doen denk ik. Nu hopen dat het dit seizoen nog gebruikt kan worden.

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Plaats een reactie