Waxplek/opbergplek

Vandaag heb ik wat “geknutseld”…tot nu toe stonden de ski’s gewoon los in de garage… maar het werden er toch wat teveel… dus met wat rest hout en een paar bezemstelen aan de gang gegaan…

Ben tevreden over het resultaat!!

null
null
null

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 01 nov 2020 08:20

Mooi gedaan! Zo geniet je telkens je er voorbij komt.

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Je hebt een probleem met de zwaartekracht in de garage 😛.

Ja heel spooky halloween!

Sjiek @Miel 💪

PS Je weet toch dat skiboots met de tenen naar boven horen te hangen? 😉

Born to run. B.S.

Sjiek @Miel 💪

PS Je weet toch dat skiboots met de tenen naar boven horen te hangen? 😉

dan58 op 01 nov 2020 09:11

Om beter te drogen?

Inderdaad Miel, maar dat geldt natuurlijk bij die verwarmde bootdrogers.
Misschien een volgend winterklusje.😉

Born to run. B.S.

Ziet er goed uit! Moet ook nog steeds een fatsoenlijk rekje in elkaar knutselen, thanks voor de inspiratie ;)

Ziet er goed uit! Moet ook nog steeds een fatsoenlijk rekje in elkaar knutselen, thanks voor de inspiratie ;)

reinier op 01 nov 2020 14:06

Ervaringstip: koop een goede speedboor en houtlijm… daarnaast een schroef van achter en een vanaf de zijkant er in is extra stabiel… :-)

Ik zou ze ondersteboven leggen om de spanning erin te houden. Liever nog verticaal, maar dat gaat met dit rek niet.

Ik zou ze ondersteboven leggen om de spanning erin te houden. Liever nog verticaal, maar dat gaat met dit rek niet.

Martin7182 op 01 nov 2020 17:44

@Martin7182: kun je me dit uitleggen? Ik had er net 2 op de kop liggen na het waxen… zag idd dat ze dan meer “bewegen”…

Ik leer graag bij!

@Miel, ski’s kun je het beste niet onder stress/spanning bewaren. Als ze horizontaal liggen, dan werkt de zwaartekracht tegen de voorspanning v.d. ski’s in. Die voorspanning kan dan sneller uit de ski’s gaan. Geen idee of er wetenschappelijk bewijs voor is, maar ik zou de gok niet nemen.

null

U vraagt, wij draaien… letterlijk

Plaats een reactie