Wielrentopic (deel II)

Na deze week zullen er weer een hoop MTB’s afgeschreven en te duur op marktplaats staan. Als je om je fietsen geeft, ga je niet buiten fietsen tenzij je het volledige revisies leuk vindt.

Vandaag voor het eerst over de 10000 km gegaan. Langste jaar was tot nu toe 7300 km. En ik tel Zwift kilometers wel mee.
Doel was een uur per dag bezig te zijn, maar ik ben hier best blij mee. Geen Corona-vrij dagen gehad, dus verklaren is wat lastig.

Na deze week zullen er weer een hoop MTB’s afgeschreven en te duur op marktplaats staan. Als je om je fietsen geeft, ga je niet buiten fietsen tenzij je het volledige revisies leuk vindt.

Pino op 27 dec 2020 17:01

Die fiets is een gebruiksvoorwerp maar met het weer van vandaag blijf ik toch liever binnen. Gisteren wel heerlijk gefietst in de bossen. Verder vind ik het geen probleem om te sleutelen aan mijn fiets.

Übung macht den meister!!!

Na deze week zullen er weer een hoop MTB’s afgeschreven en te duur op marktplaats staan. Als je om je fietsen geeft, ga je niet buiten fietsen tenzij je het volledige revisies leuk vindt.

Pino op 27 dec 2020 17:01

Die fiets is een gebruiksvoorwerp maar met het weer van vandaag blijf ik toch liever binnen. Gisteren wel heerlijk gefietst in de bossen. Verder vind ik het geen probleem om te sleutelen aan mijn fiets.

RFKANGOO op 27 dec 2020 18:38

Het was inderdaad wat behelpen met de nodige stuurkunsten vandaag, wel lekker rustig.

.

Op het eerste zicht in goede staat, in realiteit spijitg genoeg al mogen vaststellen dat de naaf achter gaar is, en de voorvork een revisie nodig heeft…
Ach ja, dat was het risico :)

FORZAM op 27 dec 2020 12:50

Ach een voorvork heeft sowieso elk jaar een revisie nodig en een naaf is ook het einde van de wereld niet :-)

Click. Click. Peace

Op het eerste zicht in goede staat, in realiteit spijitg genoeg al mogen vaststellen dat de naaf achter gaar is, en de voorvork een revisie nodig heeft…
Ach ja, dat was het risico :)

FORZAM op 27 dec 2020 12:50

Ach een voorvork heeft sowieso elk jaar een revisie nodig en een naaf is ook het einde van de wereld niet :-)

Rogier op 27 dec 2020 19:27

Da’s ook hoe ik erover denk. De service manual voor de vork al eens doorgenomen, en dat zie ik mezelf nog wel doen.

Een compleet instap-achterwiel is al onderweg.

null

Ze maken het steeds mooier.
Vanaf 1:04 gaat hij sprinten.

Gaat iets niet goed met de link die ik wil plakken.

*bericht bewerkt door DrPhil op 11 jan 2021 17:18

Kelderman kopman voor de Tour. https://nos.nl/l/2363928

Voor diegenen die in de winter buiten rijden: welke handschoenen gebruiken jullie? Tegen regen, (ijs)koude wind, lage temperatuur, …

Het is o zo hard genieten.

Voor diegenen die in de winter buiten rijden: welke handschoenen gebruiken jullie? Tegen regen, (ijs)koude wind, lage temperatuur, …

Hendrik5 op 12 jan 2021 10:25

Ik rijd op de racefiets in de herfst en winter. Zelf gebruik ik momenteel water- en winddichte handschoenen van Shimano, maar er zijn zoveel merken die hierin een oplossing bieden. Volgens mij zijn de bekendere merken die via de webshops te krijgen zijn kwalitatief allemaal wel oke. Wel vind ik het persoonlijk belangrijk dat ze soepel en niet te dik zijn omdat dat het schakelen en remmen moeilijker maakt.

Ik lees veel positiefs over handschoenen van GripGrab de laatste weken.

Ik gebruik softshell handschoenen van Pearl Izumi. Zijn in ieder geval winddicht (ik fiets niet in de regen 😉) en niet zo dik.

When life gets too complicated.... SKI

Over GripGab ben ik ook wel héél teverden, op gebied van waterdichtheid is Sealskinz heel goed

Ik ben mountainbiker maar dat komt op kledinggebied dicht bij racefietsen. Mijn winterhandschoenen zijn van Pro (dochtermerk agu??) en winddicht en heel dun.
Edit: ik zie op hun site geen kleding meer…

Zomergloves van Gribgrab met lange vingers. En die zijn dan weer heerlijk koel…

*bericht bewerkt door Ferdinand op 16 jan 2021 12:00

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Ik lees veel positiefs over handschoenen van GripGrab de laatste weken.

Pino op 12 jan 2021 17:47

Ik heb waterdichte/afstotende sokken van Gripgrab en die doen hun werk ook goed. Dus verwacht dat de handschoenen dat ook wel zullen doen.

Übung macht den meister!!!

Voor diegenen die in de winter buiten rijden: welke handschoenen gebruiken jullie? Tegen regen, (ijs)koude wind, lage temperatuur, …

Hendrik5 op 12 jan 2021 10:25

Ik gebruik handschoenen van de Hema die al zeker 25 jaar oud zijn. Heerlijk warme handen met deze temperatuur maar ze zijn niet waterdicht. Heb ook nog dunne handschoenen van BBB maar ook die zij niet waterdicht. Die vind ik met deze temperaturen wel iets te koud.

Übung macht den meister!!!

Bora is tijdens een training in aanraking gekomen met een auto. 3x raden wie 1 van de renners was die letsels heeft opgelopen. Kelderman lag er ook nu weer bij. Hij heeft een hersenschudding opgelopen. Die vent ligt er ook letterlijk altijd bij…

Born to Ride

Bora is tijdens een training in aanraking gekomen met een auto. 3x raden wie 1 van de renners was die letsels heeft opgelopen. Kelderman lag er ook nu weer bij. Hij heeft een hersenschudding opgelopen. Die vent ligt er ook letterlijk altijd bij…

Matthias123 op 16 jan 2021 19:06

Behoorlijke trol opmerking ;-)

Als een auto een deel (de hele?) van een trainingsgroep omver rijdt kun je Sagan, Van der Poel of Armstrong heten, je ligt er dan gewoon bij…

Click. Click. Peace

Bora is tijdens een training in aanraking gekomen met een auto. 3x raden wie 1 van de renners was die letsels heeft opgelopen. Kelderman lag er ook nu weer bij. Hij heeft een hersenschudding opgelopen. Die vent ligt er ook letterlijk altijd bij…

Matthias123 op 16 jan 2021 19:06

Behoorlijke trol opmerking ;-)

Als een auto een deel (de hele?) van een trainingsgroep omver rijdt kun je Sagan, Van der Poel of Armstrong heten, je ligt er dan gewoon bij…

Rogier op 16 jan 2021 19:59

Hij kan er inderdaad niets aan doen, maar hoe hij het doet doet hij het. Altijd als er in zijn buurt gevallen word ligt hij er bij. Het zal de wet van Murphy zijn.

Born to Ride

Een hersenschudding is klein grut voor Kelderman. Vroeger zou hij minimaal 3 rugwervels hebben gebroken.

Vanmiddag in Wales gereden. Prachtige routes daar! En geen sneeuw.
Morgen ga ik Roemenië proberen 😜

Vanmiddag in Wales gereden. Prachtige routes daar! En geen sneeuw.
Morgen ga ik Roemenië proberen 😜

DrPhil op 16 jan 2021 20:44

Hoe zit het met de virtuele besmettingen?

Ik heb vandaag Austerlitz/Zeist gereden en dat was ook erg leuk.

Übung macht den meister!!!
oe zit het met de virtuele besmettingen? § RFKANGOO op 16 jan 2021 21:27

1,5 meter tot het beeldscherm, he.

https://nos.nl/l/2364696
Beschrijving van de aanrijding. Hele ploeg omver gereden.

Een hersenschudding is klein grut voor Kelderman. Vroeger zou hij minimaal 3 rugwervels hebben gebroken.

DrPhil op 16 jan 2021 20:42

Het valt mee hij heeft dit keer maar 1 ruggenwervel gebroken ;)

Born to Ride

Tjonge, het is wel duidelijk dat hij is geboren voor het ongeluk. Is het niet zijn team, dan is er wel een automobilist.

Hier een mooi overzicht van alle ellende die hij de afgelopen jaren is tegengekomen:
https://www.wielerflits.nl/nieuws/wilco-kelderman-pech-en-bl…

Born to Ride

null

Zaterdag tijdens de rit in de “sneeuwstorm” terecht gekomen. Was een keer iets anders - ik was blij met mijn winterbanden :D

Het is o zo hard genieten.

Op de racefiets heb ik 172,5 crank’s en op de MTB zijn ze 175. Gisteren na maanden weer eens een rondje op de racefiets gedaan en de eerste meters voelde aan alsof ik op een kinderfiets stapte. Heeft hier iemand al eens geëxperimenteerd met verschillende lengtes en wat zijn de richtlijnen hier voor?
Misschien weet iemand een (Nederlandstalige) website met goede info hierover?
Ik merk wel verschil maar het zijn ook 2 totaal verschillende fietsen en dus ook verschillende toepassingen. Kan ook niet zeggen of ik het 1 of het ander prettiger vind.

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie