Wielrentopic (deel II)

Ik zou elk excuus aangrijpen voor een nieuwe fiets :-)

Click. Click. Peace

@drPhil. Kortere stuurpen zat er al op. Maar het scheelt wel iers meer dan 1 fietsmaat. En ik vind eigenlijk gewoon dat ik een eigen fiets verdien🤣

Ik zou elk excuus aangrijpen voor een nieuwe fiets :-)

Rogier op 28 feb 2021 17:> Ik zou elk excuus aangrijpen voor een nieuwe fiets :-) Rogier op 28 feb 2021 17:42

Copy that 😎

Mijn nieuwe tweewieler staat op levering eerste week van mei. Can’t wait 🤤

When life gets too complicated.... SKI

Succes. Bij veel merken is de 2021 voorraad al out of stock waardoor de levertijden soms bijna een jaar aantikken.

Alex op 28 feb 2021 10:23

Anderzijds zie ik op tweedehands/marktplaats toch al meer en meer zoekertjes komen van 2020 aankopen van fietsen aangekocht uit lockdown vrees maar waarbij fietsen toch niet het ding is van de huidige eigenaar. Daar kan je nu je slag slaan (als ze niet op de hoogte zijn van de schaarste in de markt en gewoon lijstprijs vragen toch).

Glide on!

Warm, zand in de sneeuw… we pakken de laatste dagen vaker de racefiets dan de ski’s…

Vandaag een onbekend pareltje gefietst. “Le Gros” Een aanrader voor iedereen die hier in de buurt komt fietsen. Hoogteprofiel: https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/gros

null
null
null
null

Click. Click. Peace

Succes. Bij veel merken is de 2021 voorraad al out of stock waardoor de levertijden soms bijna een jaar aantikken.

Alex op 28 feb 2021 10:23

Anderzijds zie ik op tweedehands/marktplaats toch al meer en meer zoekertjes komen van 2020 aankopen van fietsen aangekocht uit lockdown vrees maar waarbij fietsen toch niet het ding is van de huidige eigenaar. Daar kan je nu je slag slaan (als ze niet op de hoogte zijn van de schaarste in de markt en gewoon lijstprijs vragen toch).

Vivace op 01 mrt 2021 09:12

Degene die mijn fiets kocht, zat marktplaats te f5-en want in deze regio kwam alleen maar troep voorbij. Ik denk dat ik de mijne (3 jaar oud) ook wel voor de nieuwprijs had kunnen verkopen en als ik er 2 had gehad, ook allebei wel.

Punt is ook dat de fietsenmakers ook maar heel, heel weinig gaan krijgen en al helemaal weinig dat niet al gereserveerd is…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Succes. Bij veel merken is de 2021 voorraad al out of stock waardoor de levertijden soms bijna een jaar aantikken.

Alex op 28 feb 2021 10:23

Anderzijds zie ik op tweedehands/marktplaats toch al meer en meer zoekertjes komen van 2020 aankopen van fietsen aangekocht uit lockdown vrees maar waarbij fietsen toch niet het ding is van de huidige eigenaar. Daar kan je nu je slag slaan (als ze niet op de hoogte zijn van de schaarste in de markt en gewoon lijstprijs vragen toch).

Vivace op 01 mrt 2021 09:12

Degene die mijn fiets kocht, zat marktplaats te f5-en want in deze regio kwam alleen maar troep voorbij. Ik denk dat ik de mijne (3 jaar oud) ook wel voor de nieuwprijs had kunnen verkopen en als ik er 2 had gehad, ook allebei wel.

Punt is ook dat de fietsenmakers ook maar heel, heel weinig gaan krijgen en al helemaal weinig dat niet al gereserveerd is…

Roy83 op 02 mrt 2021 18:41

Ik ben blij dat ik mijn MTB nog voor een “eerlijke” prijs heb kunnen kopen in oktober. Het aanbod van fietsen voor het bedrag dat ik heb betaald voor mijn fiets is om te janken.

Übung macht den meister!!!

Warm, zand in de sneeuw… we pakken de laatste dagen vaker de racefiets dan de ski’s…

Vandaag een onbekend pareltje gefietst. “Le Gros” Een aanrader voor iedereen die hier in de buurt komt fietsen.

Rogier op 02 mrt 2021 18:04

Het is al aardig groen daar voor de tijd van het jaar of vergis ik me?

When life gets too complicated.... SKI

Warm, zand in de sneeuw… we pakken de laatste dagen vaker de racefiets dan de ski’s…

Vandaag een onbekend pareltje gefietst. “Le Gros” Een aanrader voor iedereen die hier in de buurt komt fietsen.

Rogier op 02 mrt 2021 18:04

Het is al aardig groen daar voor de tijd van het jaar of vergis ik me?

Alex op 02 mrt 2021 20:06

Helaas wel ja, die warme temperaturen van de laatste weken in combinatie met het saharazand maken dat vooral de dalen schrikbarend snel groen worden.

Click. Click. Peace

@rogier. Wauw. Ik ben niet zo.n klimgeit. Maar wat zijn de bergen toch prachtig😍

Bij ons was het van de week meer zo

null

@pimmetje ook mooi, lekker sfeertje hoor…

Click. Click. Peace

@rogier het lijkt bij jou wel voorjaar inmiddels!

Edwin van Riel

Fiets is besteld. Nu afwachten of het ook daadwerkelijk mei gaat worden.

Een mooie cube is het geworden.
Shimano 105
28 mm banden
Schijfremmen.

Ik kan niet wachten😍

Fiets is besteld. Nu afwachten of het ook daadwerkelijk mei gaat worden.

Een mooie cube is het geworden.
Shimano 105
28 mm banden
Schijfremmen.

Ik kan niet wachten😍

pimmetje op 04 mrt 2021 21:03

Welk model heb je gekocht?

When life gets too complicated.... SKI

@alex

Cube axial ws race 2021.

*bericht bewerkt door pimmetje op 05 mrt 2021 08:16

@alex

Cube axial ws race 2021.

pimmetje op 05 mrt 2021 08:16

Mooie fiets om mee te starten hoor 👍

When life gets too complicated.... SKI

Bravo voor M VdP 😍💪👌👍👊

Born to run. B.S.

Ik zou elk excuus aangrijpen voor een nieuwe fiets :-)

Rogier op 28 feb 2021 17:42

Een bekende stelling in fietsliefhebbersland: het ideale aantal fietsen om te bezitten is n+1 (waarbij n het huidig aantal fietsen in bezit is)
Stelling klopt tot nu toe altijd ;)

@alex

Cube axial ws race 2021.

pimmetje op 05 mrt 2021 08:16

Mijn vrouw heeft toevallig net een Attain Race op de kop getikt. Net een modelletje eronder. Geluk gehad, vrijdag bericht op social media van de lbs gezien dat er eentje was binnen gekomen in precies de goeie maat. Meteen gebeld, woensdag opgehaald :)

Waarom zo moeilijk doen? Ik heb er eentje voor elke dag van de week.
Maakt het leven een stuk makkelijker.

Wij gaan een schuur bijbouwen. 😇

@alex

Mijn vrouw heeft toevallig net een Attain Race op de kop getikt. Net een modelletje eronder. Geluk gehad, vrijdag bericht op social media van de lbs gezien dat er eentje was binnen gekomen in precies de goeie maat. Meteen gebeld, woensdag opgehaald :)

franksplinter op 08 mrt 2021 14:55

Even opgezocht. Deze stond op mijn eerste lijstje. Maar na overleg toch gekozen voor een groep hoger. Maar zeker ook een mooie fiets. Wel erg roze🤣

Even opgezocht. Deze stond op mijn eerste lijstje. Maar na overleg toch gekozen voor een groep hoger. Maar zeker ook een mooie fiets. Wel erg roze🤣

pimmetje op 08 mrt 2021 21:23

Ik heb die van mij ook met 105 groep genomen. Ik laat er alleen een FSA Powerbox crank opzetten.

When life gets too complicated.... SKI

@alex

Cube axial ws race 2021.

pimmetje op 05 mrt 2021 08:16

Mijn vrouw heeft toevallig net een Attain Race op de kop getikt. Net een modelletje eronder. Geluk gehad, vrijdag bericht op social media van de lbs gezien dat er eentje was binnen gekomen in precies de goeie maat. Meteen gebeld, woensdag opgehaald :)

franksplinter op 08 mrt 2021 14:55

Prima fiets hoor. Ik fiets er nu het derde jaar op.

null

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Ik zou elk excuus aangrijpen voor een nieuwe fiets :-)

Rogier op 28 feb 2021 17:42

Een bekende stelling in fietsliefhebbersland: het ideale aantal fietsen om te bezitten is n+1 (waarbij n het huidig aantal fietsen in bezit is)
Stelling klopt tot nu toe altijd ;)

Emilio op 08 mrt 2021 13:50

Klopt maar totdat de ruimte in je kelder (of andere fietsstalling) op is.
Dan verkoop ik toch liever een fiets dan om bij te moeten bouwen.

Glide on!

@alex

Mijn vrouw heeft toevallig net een Attain Race op de kop getikt. Net een modelletje eronder. Geluk gehad, vrijdag bericht op social media van de lbs gezien dat er eentje was binnen gekomen in precies de goeie maat. Meteen gebeld, woensdag opgehaald :)

franksplinter op 08 mrt 2021 14:55

Even opgezocht. Deze stond op mijn eerste lijstje. Maar na overleg toch gekozen voor een groep hoger. Maar zeker ook een mooie fiets. Wel erg roze🤣

pimmetje op 08 mrt 2021 21:23

Ze heeft niet de WS, maar de “gewone”. Die is mat zwart :) Zoals die van Roel maar dan met witte belettering.

*bericht bewerkt door franksplinter op 09 mrt 2021 09:13

Prima fiets hoor. Ik fiets er nu het derde jaar op.

null

Roel op 08 mrt 2021 22:21

Is dat de GTC of de alu Attain?

When life gets too complicated.... SKI

@Alex hij is aluminium

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

@roel mooi plaatje, bij jou in de buurt? Ook wel de moeite om daar eens rond te kijken dan ;)

Edwin van Riel

@roel mooi plaatje, bij jou in de buurt? Ook wel de moeite om daar eens rond te kijken dan ;)

evr66 op 09 mrt 2021 14:43

@evr66 Is het zeker maar dit is niet bij ons, dit is bij de Rijn in Duitsland (vlakbij Andernach). Ik ben afgelopen zomer met twee vrienden naar Oostenrijk gefietst. Een aanradertje.

*bericht bewerkt door Roel op 09 mrt 2021 15:02

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Plaats een reactie