Atomic Redster S7 & S9

Hoi iedereen,

Ik ben van plan mijn eerste paar ski’s te kopen.
Ik ben momenteel 23 jaar oud, 75 Kg, een gevorderde skier met zeker 10 jaar ervaring die veel les heeft gehad. Een sportieve skier waarbij de techniek dus wel redelijk goed zit.
Ik ben een liefhebber van veel snelheid, korte bochten, snel draaien en zeker ook zo veel mogelijk carven. Vandaar dat ik ben uitgekomen op de Atomic Redster S7 of S9. Hier slaat de twijfel echter toe. De S9 zal iets stabieler zijn op hoge snelheid maar hierbij ook minder speels. Ik ski vaak met vrienden en hierbij wordt er vaak ook een beetje gegrapt op de piste. Achteruit skien, kleine sprongetjes maken, rondjes draaien op ‘saaie’ stukjes piste, dat soort dingen. Hiervoor moet ik natuurlijk zeker geen slalomski kopen maar dit ‘spelen’ is bijzaak. Naar mijn idee zal de S7 hiervoor geschikter zijn, omdat deze erg goed is in het actief carven en snel skien, maar wel nog enigszins de mogelijkheid geeft om ‘te spelen’.
Ik ben benieuwd naar jullie mening over het verschil tussen de S7 en S9, misschien zal de S9 namelijk net zo goed dit ‘spelen’ faciliteren maar op tempo wel beter functioneren.

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes,

Sam

*bericht bewerkt door SamSki op 13 nov 2020 15:05

Beide ski’s Testen!!!

Zonder test blind een koop doen zou ik gezien je profiel voor de S9 gaan, is echt niet de moeilijkste ski die er is, zoals je aangeeft is hij ten op zichte van de S7 meer ski maar dat ga jij wel waarderen. Ik zelf vind het prettig om meer ski onder m’n voetjes te hebben en vond zelf de S7 het instap model, gaf mij geen voldoening in niks.
Succes met je keuze☃️

LA NORMA😍☃️

Eerst testen in de sneeuw.
Ik ben geen fan van de S9 vroeger niet en nu niet.
Te weinig substantie onder de voet.
(Persoonlijk natuurlijk)
Je moet ook bedenken dat de consumenten S9 niets te maken heeft met de S9 van Marcel Hischer drievoudig wereldbeker winnaar.
Alleen de toplaag is het zelfde.
Dus daar hoef je het ook niet voor te doen voor het geval dat je wereldkampioen aspiraties zou hebben.

Volgens mij staan zowel de S7 als S9 bij Duijvestein in het testrek. Een keer uitproberen zou ik zeggen. Ik vind het verschil tussen beide wel groot. Als je technisch een beetje kan skien zou ik voor de S9 gaan.

Ik twijfel er wel aan of je een slalomski moet kopen. Zo’n ski is eigenlijk bedoeld om palen mee te skien of indoor technische training. Ik denk genoeg andere opties voor een behendige ski die ook speels kan zijn. Bvb een Dynastar speedzone 12.

Overweeg ook de Head Supershape Magnum. Lekkere korte radius maar inderdaad iets allrounder dan een S7 of S9 van Atomic

Plaats een reactie