Wie had dat gedacht ...

Wie had dat gedacht …!

Maak zelf je conclusies op basis van deze tabel. Ze is goud waard …
Begrijp je de berekeningen niet? Lees dan het volledige forum “Wat is nu het beste skigebied?”

Veel skiplezier en sorry voor de sneeuwwolk achter mij … :-) :-) :-)

David

null

Kijk, daarom ga ik graag naar PDS, meeste piste km per euro. Blijf toch een zuinige Hollander.

Wie had dat gedacht …

Ik had mijn geld blind op Ischgl ingezet als dat gevraagd was :). Leuk staatje!

I can stick uphill ice, on my saucer...

De topgebieden zijn dus ook de gebieden die modern en snel aanvoelen. Ski Arlberg staat al lang op mijn wishlist maar nu moet ik er zeker heen! Tignes-Val d’Isère scoort goed 😍. Les Sybelles is duidelijk de grootste kilometerleugenaar en L3V is een topper op ongeveer elk niveau. Arosa Lenzerheide is looking good :) wel even sparen…

FULL SEND

Ik begrijp alleen niet waarom Val Gardena apart genoemd is en niet Dolomiti Superski als geheel.

Leuk lijstje maar sorry ik mis: Paradiski met 425km
Les Sybelles is in geen velden of wegen te vergelijken met Paradiski.

Leuk lijstje maar sorry ik mis: Paradiski met 425km
Les Sybelles is in geen velden of wegen te vergelijken met Paradiski.

Ninormaal op 24 nov 2020 15:43

Paradiski zie ik eigenlijk liever niet als aaneengesloten gebied… De vanoise express is een te kunstelige verbinding imo

FULL SEND

De topgebieden zijn dus ook de gebieden die modern en snel aanvoelen. Ski Arlberg staat al lang op mijn wishlist maar nu moet ik er zeker heen! Tignes-Val d’Isère scoort goed 😍. Les Sybelles is duidelijk de grootste kilometerleugenaar en L3V is een topper op ongeveer elk niveau. Arosa Lenzerheide is looking good :) wel even sparen…

Gillesski op 24 nov 2020 13:24

Top gebied snel en modern. Ski Arlberg ?

May the ski force be with you !!

De topgebieden zijn dus ook de gebieden die modern en snel aanvoelen. Ski Arlberg staat al lang op mijn wishlist maar nu moet ik er zeker heen! Tignes-Val d’Isère scoort goed 😍. Les Sybelles is duidelijk de grootste kilometerleugenaar en L3V is een topper op ongeveer elk niveau. Arosa Lenzerheide is looking good :) wel even sparen…

Gillesski op 24 nov 2020 13:24

Top gebied snel en modern. Ski Arlberg ?

CJAHulskamp op 24 nov 2020 16:04

Euhm, volgens mij lang geleden dat je er geweest bent maar alle noodzakelijke liften zijn moderne 6-8 zetelliften… De data wijst dit ook uit dus ja, snel en modern Ski Arlberg

FULL SEND

Ik begrijp alleen niet waarom Val Gardena apart genoemd is en niet Dolomiti Superski als geheel.

Noblesse op 24 nov 2020 15:43

Inderdaad. Als Dolomiti Superski als geheel of desnoods alleen de 4 aaneengesloten skigebieden rond de Sella als één gebied worden gerekend, is de km piste per euro een heel stuk gunstiger.

Als vervolgens ook Breuil-Cervinia wordt doorgerekend met de Italiaanse skipasprijs, zoals @drphil en ik in het andere topic hebben aangegeven, komt Italië er als land een stuk beter uit.

*bericht bewerkt door sterko op 24 nov 2020 16:20

Annoying skiers since 2003

Leuk lijstje maar sorry ik mis: Paradiski met 425km
Les Sybelles is in geen velden of wegen te vergelijken met Paradiski.

Ninormaal op 24 nov 2020 15:43

Paradiski zie ik eigenlijk liever niet als aaneengesloten gebied… De vanoise express is een te kunstelige verbinding imo

Gillesski op 24 nov 2020 15:45

Dat geldt dan ook voor Ski Arlberg en Aroza-Lenzerheide.

Annoying skiers since 2003

De topgebieden zijn dus ook de gebieden die modern en snel aanvoelen. Ski Arlberg staat al lang op mijn wishlist maar nu moet ik er zeker heen! Tignes-Val d’Isère scoort goed 😍. Les Sybelles is duidelijk de grootste kilometerleugenaar en L3V is een topper op ongeveer elk niveau. Arosa Lenzerheide is looking good :) wel even sparen…

Gillesski op 24 nov 2020 13:24

Top gebied snel en modern. Ski Arlberg ?

CJAHulskamp op 24 nov 2020 16:04

Euhm, volgens mij lang geleden dat je er geweest bent maar alle noodzakelijke liften zijn moderne 6-8 zetelliften… De data wijst dit ook uit dus ja, snel en modern Ski Arlberg

Gillesski op 24 nov 2020 16:07

Nou ik ben er vorig jaar geweest; maar wat een armoe. Zoveel oude 2 en 4 persoonsliftjes. Het leek erop dat ze na 2000 nauwelijks meer wat vervangen hadden. In Saalbach, Gerlos of Ischgl moet je zoeken naar een oude lift; in Arlberg moet je zoeken naar een nieuwe.

Euhm, volgens mij lang geleden dat je er geweest bent maar alle noodzakelijke liften zijn moderne 6-8 zetelliften… De data wijst dit ook uit dus ja, snel en modern Ski Arlberg

Gillesski op 24 nov 2020 16:07

Nou ik ben er vorig jaar geweest; maar wat een armoe. Zoveel oude 2 en 4 persoonsliftjes. Het leek erop dat ze na 2000 nauwelijks meer wat vervangen hadden. In Saalbach, Gerlos of Ischgl moet je zoeken naar een oude lift; in Arlberg moet je zoeken naar een nieuwe.

Daffie op 24 nov 2020 16:42

Inderdaad, alvast voor hun befaamde “Run of Fame” heb je een massa trage liften nodig:

  • Riffelbahn I
  • Riffelbahn II
  • Madlochbahn
  • Zugerbergbahn
  • Karhornbahn
  • Rüfikopfbahn
  • Schüttbodenlift
  • als kers op de taart: de Flexenbahn richting Stuben die NAAR BENEDEN gaat

En dan zijn er nog de Albonagratbahn, Schafalplift en Schlosskopfbahn die je ook moet nemen wil je sommige interessante pistes (o.a. de “Langer Zug”) kunnen skiën.

Nee, Ski Arlberg komt qua moderne liften (én kunstsneeuwvoorzieningen, belangrijk in voorseizoen en sneeuwarme winters) niet aan de enkels van Saalbach, Ischgl of Serfaus.

Ik begrijp alleen niet waarom Val Gardena apart genoemd is en niet Dolomiti Superski als geheel.

Noblesse op 24 nov 2020 15:43

Inderdaad. Als Dolomiti Superski als geheel of desnoods alleen de 4 aaneengesloten skigebieden rond de Sella als één gebied worden gerekend, is de km piste per euro een heel stuk gunstiger.

Als vervolgens ook Breuil-Cervinia wordt doorgerekend met de Italiaanse skipasprijs, zoals @drphil en ik in het andere topic hebben aangegeven, komt Italië er als land een stuk beter uit.

sterko op 24 nov 2020 16:07

Nu hoeft het van mij daar niet persé drukker te worden hoor 😉

Ik begrijp alleen niet waarom Val Gardena apart genoemd is en niet Dolomiti Superski als geheel.

Noblesse op 24 nov 2020 15:43

Inderdaad. Als Dolomiti Superski als geheel of desnoods alleen de 4 aaneengesloten skigebieden rond de Sella als één gebied worden gerekend, is de km piste per euro een heel stuk gunstiger.

Als vervolgens ook Breuil-Cervinia wordt doorgerekend met de Italiaanse skipasprijs, zoals @drphil en ik in het andere topic hebben aangegeven, komt Italië er als land een stuk beter uit.

sterko op 24 nov 2020 16:07

Nu hoeft het van mij daar niet persé drukker te worden hoor 😉

Noblesse op 24 nov 2020 22:30

Ben ik het mee eens, maar dat zal ook niet gebeuren als we de mensen er op wijzen dat het eigenlijk verschrikkelijke skigebieden zijn. Veel te groot, waardoor je makkelijk verdwaald. Overal lelijke bergen die het uitzicht verpesten. Veel van die neppe kunstsneeuw, erg overschat eten en het is ook nog heel ver weg.

Annoying skiers since 2003

Knap gedaan, David!
De sarcastische duiding in de opbouw ervan werd zeer gesmaakt. Geef de man een vaste rubriek! 🤓

Plaats een reactie