Hoe komen jullie de winter door?

Wat een heerlijke foto’s @slim !
Hoe lang ligt er in het seizoen ijs daar? Zou super zijn als we deze winter in NL ook weer eens een periode natuurijs zouden krijgen!

reinier op 30 nov 2020 08:40

Ijs ligt er van midden November tot midden maart meestal. Het probleem is dat er meestal ook sneeuw op ligt. Vaak wordt het dan ook slush op het ijs, omdat de sneeuw isoleert en het ijns naar beneden duwt.

Mijn hoop is nog eens om ooit de Boundary Water Canoe Area Wilderness te kunnen schaatsen, als er vroege, harde vorst is zonder sneeuw. Dan zou je echt enorme tochten kunnen maken, door een onbebouwde wildernis.

Kijk maar eens op deze kaart, allemaal meren en rivieren. Verbonden door korte “portages”, dat is het kano equivalent van klunen. ;-)

null
]

Zo ziet dat er in de zomer uit:

null

*bericht bewerkt door Slim op 30 nov 2020 17:20

Zo ziet dat er in de zomer uit:

null

Slim op 30 nov 2020 16:59

Is dat in Australië?

Niets doen, af en toe een zweethut opzoeken, mogelijk wat Corona kilo’s kweken.
Om eventueel in maart neer beneden te glijden is slechts zwaartekracht en gang alles wat ik nodig heb.

Elkaar afbluffen met ‘hoe fit je bent’ mij een te inspannende bezigheid. ;-)
Sommige mensen hebben gewoon een goede basisconditie en die van mij vindt ik prima.

moment om het toerskien te promoten , heb je geen tips en hoe je begint

Hoe ik de winter door kom? Net als de andere winters… 95% van de tijd kijk ik naar anderen die skiën. Vandaag ook weer genoten:

*bericht bewerkt door Shane op 30 nov 2020 20:07

I can stick uphill ice, on my saucer...

Work hard, ski hard, work hard, ski hard, work hard.

Overal met de nodige maatregelen natuurlijk. Mochten we ergens positief testen dan ligt het ff stil en gaan we in quarantaine.

Hoe kom ik de winter door?
Wekelijks skiën en lesgeven op de baan. Verder een beetje voetbaltraining, wat tennis, wat golf, regelmatig hardlopen, online en fysiek bridge spelen. Kortom, vrij eenzijdig ;)

Lesgeven op een middelbare school: topsport! 😉
Hockey is nu beperkt: beetje trainen met 4 op een kwart veld. Tennis indoor. Fitness of hardlopen. Af en toe schaatsen.

Hoe komen we de winter door: thuis. De auto staat al een paar maanden ongebruikt voor de deur, zou hij nog starten? Binnenkort uit voorzorg maar de winterbandjes erom gooien, heb ik toch nog een ‘uitje’.

4 a 5x per week fitness
1x per week mountainbiken
Om de week skien op de indoorbaan (rollenbaan)
1x per maand snowboarden op de indoorbaan (rollenbaan)
Meerdere keren per dag wintersporters.nl bekijken
Vooral hopen dat er vanaf Januari wat mogelijk is

En thuiswerken, net als de meesten hier denk ik :)

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Als aanvulling…

Webcams kijken

null
null

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

null

null

Net als @Slim heb ik het geluk praktisch naast een skigebied te wonen, dus nu het gebied nog niet open is, toeren we omhoog. 10 dec weer inbounds!

Setting forth in the universe

@Para, mijn “skigebied” stelt helaas lang niet zoveel voor als het jouwe! Jaloers! Waar woon jij?

Je bent vrij om naar boven te lopen 👍

Hooykaas op 29 nov 2020 18:12

Dit kun je niet in z’n algemeenheid zeggen, regelmatig verbieden skiugebieden toegang tot de pistes als ze in seizoensvoorbereidende fases zitten. En om ongelukken te voorkomen zal het me niets verbazen als ze dat doen…

Rogier op 29 nov 2020 20:15

Val Thorens begint morgen (3 december) met prelaten van de pistes - en dat gebeurt overdag - opletten dus.

@Para, mijn “skigebied” stelt helaas lang niet zoveel voor als het jouwe! Jaloers! Waar woon jij?

Slim op 02 dec 2020 11:21

Fernie, BC zit ik! Het gebied gaat pas 10 dec open maar het ziet er al fijn uit.

Setting forth in the universe

Het zwemmen opnieuw opbouwen (mag terug in België sinds eergisteren) 1 à 2x per week
Mountainbiken (1x 's avonds in het donker, 40-50 kilometer voorlopig // 1x in het weekend 60+ kilometer)
Wandelen 1x per week
Padel 1 à 2 keer per week

Het is o zo hard genieten.

Het zwemmen opnieuw opbouwen (mag terug in België sinds eergisteren) 1 à 2x per week
Mountainbiken (1x 's avonds in het donker, 40-50 kilometer voorlopig // 1x in het weekend 60+ kilometer)
Wandelen 1x per week
Padel 1 à 2 keer per week

Hendrik5 op 03 dec 2020 07:25

Wat is Padel? Een typefout of een Vlaams woord dat ik niet ken?

Voorlopig lekker schaatsen. Beetje mtb/fatbiken.

null

Het zwemmen opnieuw opbouwen (mag terug in België sinds eergisteren) 1 à 2x per week
Mountainbiken (1x 's avonds in het donker, 40-50 kilometer voorlopig // 1x in het weekend 60+ kilometer)
Wandelen 1x per week
Padel 1 à 2 keer per week

Hendrik5 op 03 dec 2020 07:25

Wat is Padel? Een typefout of een Vlaams woord dat ik niet ken?

Slim op 07 dec 2020 18:17

Combinatie van tennis en squash ; google is also your friend.😉

Born to run. B.S.

Het zwemmen opnieuw opbouwen (mag terug in België sinds eergisteren) 1 à 2x per week
Mountainbiken (1x 's avonds in het donker, 40-50 kilometer voorlopig // 1x in het weekend 60+ kilometer)
Wandelen 1x per week
Padel 1 à 2 keer per week

Hendrik5 op 03 dec 2020 07:25

Wat is Padel? Een typefout of een Vlaams woord dat ik niet ken?

Slim op 07 dec 2020 18:17

Is een mix tussen tennis en squash die een paar jaar geleden de oversteek heeft gemaakt vanuit Spanje.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Haha, nog een padeller, leuk, we mogen zo weer 💪💪

Edwin van Riel

Wat is Padel? Een typefout of een Vlaams woord dat ik niet ken?

Slim op 07 dec 2020 18:17
ombinatie van tennis en squash ; google is also your friend.😉 § dan58 op 07 dec 2020 11:51

Inderdaad, had ik kunnen opzoeken. Maar ik had dacht echt een typefout en Vlaams. Het leek zo veel op pedaal en peddel. Als mensen al mijn typefouten gingen proberen op te zoeken ;-o

*bericht bewerkt door Slim op 07 dec 2020 19:15

null

null

Net als @Slim heb ik het geluk praktisch naast een skigebied te wonen, dus nu het gebied nog niet open is, toeren we omhoog. 10 dec weer inbounds!

Para op 02 dec 2020 18:41

Heerlijke plaatjes! Enjoy! Gelukkig zwijmelt mijn vrouw weg bij de Netflix serie Virgin River, waardoor British Columbia inmiddels op de gezamenlijke verlanglijst staat (ik wil uiteraard al heel wat jaartjes die kant op). Nu nog maar een paar jaartjes wachten totdat de kinderen ook wat ouder zijn…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Mooi hoor, BC, Canadese Rockies…ik ken het van de zomer, maar sluit zeker niet uit dat dat ook nog een keer in de winter bezocht gaat worden!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Inderdaad, overgewaaid uit de Spaanse zon. Daar al jaren enorm populair, nu ook over heel de wereld aan bekendheid aan het winnen.
Ik vind het weinig weg hebben van tennis (niet qua techniek, buiten volley, niet qua bal of racket o.a.)

In mijn lokale club zijn 7d op voorhand alle terreinen bijna 100% verhuurd/volzet.
Persoonlijk vind ik het erg toegankelijk, maar moeilijk om niveaus te mixen. Ik speel fervent squash, en daar komt de bal vaker terug via de voormuur, terwijl in padel te vaak een onnozele fout wordt gemaakt.
Met andere woorden: saai/helemaal niet vermoeiend met mensen van lager niveau, vermoeiend op een degelijk niveau (datgene waar ik nu speel, is na anderhalf uur voldoende geweest om flink te zweten)

Het is o zo hard genieten.

Hoe kom ik de winter door…

Geen idee, ik sport 2 keer in de week omdat ik niet vaker de sportschool binnen kan komen doordat er max 30 man binnen mag zijn. Twee keer per week kan ik zo’n beetje reserveren. De rest lukt niet.
Ik zit nog steeds achter mijn pc in mijn eigen huis. Zie geen hond.
Heb net het enige ding dat nog in de agenda staat in rook op zien gaan. Juist ja, de wintersport met kerst.

Heb mezelf verder maar benoemd tot bouwopzichter. Er ligt inmiddels vloerverwarming, een nieuwe keramische vloer. Mijn man heb ik net op pad gestuurd om laminaat voor boven te halen. Ga ik daar een kantoor maken. En leer ik meteen laminaat leggen.
Voor de rest baal ik best wel van het schrale leventje. De rustmomenten die ik normaal had om bij te komen (motorrijden en skiën) die zijn er nu niet. Het begint een beetje zijn tol te eisen. Ik werk voornamelijk.

It is an amazing world

null

null

Hoe kom ik de winter door…

Geen idee, ik sport 2 keer in de week omdat ik niet vaker de sportschool binnen kan komen doordat er max 30 man binnen mag zijn. Twee keer per week kan ik zo’n beetje reserveren. De rest lukt niet.
Ik zit nog steeds achter mijn pc in mijn eigen huis. Zie geen hond.
Heb net het enige ding dat nog in de agenda staat in rook op zien gaan. Juist ja, de wintersport met kerst.

Heb mezelf verder maar benoemd tot bouwopzichter. Er ligt inmiddels vloerverwarming, een nieuwe keramische vloer. Mijn man heb ik net op pad gestuurd om laminaat voor boven te halen. Ga ik daar een kantoor maken. En leer ik meteen laminaat leggen.
Voor de rest baal ik best wel van het schrale leventje. De rustmomenten die ik normaal had om bij te komen (motorrijden en skiën) die zijn er nu niet. Het begint een beetje zijn tol te eisen. Ik werk voornamelijk.

Henrike op 08 dec 2020 13:13

Dit snap ik wel, motorrijden kan je ook nog wel in Nederland, maar is echt niet zo leuk als in de Alpen. (ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe leuk het is om te rijden in Drenthe). Maar Friesland is mwoh… Skieen is gewoon ruk, tenminste… ik zie het niet als verstandig om hutje mutje in snowworld te gaan staan. Dus dat skip ik.

Verder helemaal eens met je verhaal. Het is jammer dat je wereld zo klein wordt opeens… In het begin denk je het zal wel. Maar na een tijdje knaagt het enorm.

Ik doe trouwens mijn sporten. 3x per week krachttraining, 1x per week survivalrunning en een beetje hardlopen of racefietsen. En Netflix/Prime. :P

Precies, het begint lastig te worden om de moed er in te houden, ook als je niets te klagen hebt. Ik zeg er liever niets over tegen ‘anderen’ want het is een luxe probleem, en voordat er een reactie komt in de trant van ‘veel sporten en er iets van maken’, dat doe ik, probeer ik. Er schijnt gewoon geen einde aan te komen. Met schaamrood op de kaken denk ik dan aan degenen die VIJF jaar oorlog meegemaakt hebben. Maar eens komt ook voor ons ‘de bevrijding’ (vlag uit, met als wimpel een sliert aan elkaar geknoopte mondkapjes )

Life is what happens while you were checking your phone

@aural dat hutje/muntje in Snowworld valt erg mee. Maximaal 30 man per baan waarvan ongeveer de helft in de lift staat. Dat zie je niet terug. Nadeel is vooral dat door de lessen de beschikbare tijdslots die je moet reserveren, erg beperkt zijn. Zelfs synchroon skiën kun je met een behoorlijke afstand 😂. Verder vooral Zwift, potje padel en wat avondjes besteden aan de lawine kennis, in de hoop dat we die dit seizoen nog kunnen benutten.

null
null
null

*bericht bewerkt door evr66 op 13 dec 2020 09:28

Edwin van Riel

Plaats een reactie