Kleurcode's

Ik vraag me iets af, misschien is het een domme vraag maar alsnog!
Het kabinet heeft een negatief reisadvies afgegeven, betekend dat dan ook dat de kleurcode’s van BuZa tot die tijd niet meer worden aangepast?

Denk het niet. Er is ook aanleiding voor.

Life is what happens while you were checking your phone

Ze hebben aangegeven dat ze het niet verstandig vinden om te reizen. Bij code oranje zitten er consequenties aan vast als je toch reist (quarantaine), bij code geel zitten er geen consequenties aan vast. Als het kabinet graag zou willen hebben dat er zo min mogelijk gereisd wordt, doen ze er verstandig aan om de kleurcodes niet te versoepelen.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

De kleurcodes zijn deels wel te voorspellen. Zodra een land onder de 100 besmettingen per 100.000 inwoners komt, per 14 dagen, dan zou het weer geel moeten worden. Ook wordt er gekeken naar welke maatregelen er zijn, of er inreisbeperkingen ed zijn, maar het lijkt alsof die 100 wel een goede maatstaaf is.

Geen enkel Alpen land gaat dat de komende weken halen (zonder cijfergesjoemel). Nederland zit nu iets boven de 400 en verwacht zeker tot in januari (en misschien fors langer) nodig te hebben om die 100 te halen. Wel hebben veel andere landen strengere maatregelen, waardoor het wel iets sneller zou kunnen. Maar dan nog lijkt het me niet gek om wat ‘getreuzel’ te verwachten bij het aanpassen, in ieder geval tot half januari.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

De kleurcodes zijn deels wel te voorspellen. Zodra een land onder de 100 besmettingen per 100.000 inwoners komt, per 14 dagen, dan zou het weer geel moeten worden. Ook wordt er gekeken naar welke maatregelen er zijn, of er inreisbeperkingen ed zijn, maar het lijkt alsof die 100 wel een goede maatstaaf is.

Geen enkel Alpen land gaat dat de komende weken halen (zonder cijfergesjoemel). Nederland zit nu iets boven de 400 en verwacht zeker tot in januari (en misschien fors langer) nodig te hebben om die 100 te halen. Wel hebben veel andere landen strengere maatregelen, waardoor het wel iets sneller zou kunnen. Maar dan nog lijkt het me niet gek om wat ‘getreuzel’ te verwachten bij het aanpassen, in ieder geval tot half januari.

Roy83 op 30 nov 2020 17:58

Is de quarantaine al verplicht? Of geld dit nogsteeds als een dringend advies? Ik kan dr weinig over terug vinden.

Dringend advies en volgens mij worden de mogelijkheden om het te verplichten onderzocht. Pakkans zal wel klein zijn, maar het is niet heel sociaal om het niet doen, lijkt me.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij hadden eigenlijk onze ski vakantie op 12 december staan. Nu vanwege het dringende advies om tot half januari niet weg te gaan de reis verplaatst naar 16 januari. Daar trekken we echter wel de grens, na 16 januari gaan we ook al is het code oranje.

Wel zullen we daarna netjes in quarantaine gaan als het nog oranje is, dit is voor ons ook geen enkel probleem en wel een must om je aan te houden als je bewust toch die kant op gaat. Daarnaast denk ik dat we dan ook een betaalde Corona test doen voordat we gaan.

Plaats een reactie