Aangeboden: ski's Fischer Progressor F19 Ti (2018/19) 182 cm

Aangeboden:

ski’s: Fischer Progressor F19 Ti (2018/19) 182 cm.
Goede en fijne ski’s die goed uit verschillende testen komen. Voor de sportievere en ervaren skiër.

Zijn twee keer een week gebruikt (2019 en 2020).
Ik doe ze weg omdat ze voor mij eigenlijk iets te lang zijn.

Geometrie: 122-75-104
R 19/14

Vraagprijs: € 225 (nieuwprijs € 400)

null
null
null
null
null

*bericht bewerkt door Hans67 op 05 dec 2020 13:56

Heel fijne all-round ski. Heb de mijne begin dit jaar verkocht en al een paar keer gedacht dat ik er misschien wel spijt van zou krijgen. Was mijn 2de ski naast een GS ski voor dagen met veel verse sneeuw of zware papsneeuw. Komt overal makkelijk door.

Veel verse sneeuw of zware papsneeuw?
Ik vind zelf deze skis net iets te smal om ze daarvoor als ideaal te bestempelen (75mm onder de voet), in vergelijk met een nog smallere en stijvere GS zijn deze natuurlijk wel veel veelzijdiger.

Voor de rest: super fijne ski, echt een allrounder waar je bijna alle kanten mij uitkunt.

Glide on!

@Vivace - mee eens hoor, all mountain (80 of meer) is gewoon niet mijn ding als piste skiër. Paar keer geprobeerd en vind dat altijd wat log en stug aanvoelen. De F19 is een heel lichte ski en in mijn beleving zweeft die lekker over verse sneeuw.

In welke regio worden ze aangeboden?

Aangeboden:

ski’s: Fischer Progressor F19 Ti (2018/19) 182 cm.
Goede en fijne ski’s die goed uit verschillende testen komen. Voor de sportievere en ervaren skiër.

Zijn twee keer een week gebruikt (2019 en 2020).
Ik doe ze weg omdat ze voor mij eigenlijk iets te lang zijn.

Geometrie: 122-75-104
R 19/14

Vraagprijs: € 225 (nieuwprijs € 400)

null
null
null
null
null

Hans67 op 05 dec 2020 13:56

Ben ook benieuwd naar je nieuwe ski’s Hans.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Regio Deventer @ Bram_DC

@Shane: weet ik nog niet. Ga ik me de komende tijd eens in verdiepen. In ieder geval stukje korter dan de Fischer (ben 1.87 mtr). Ik ben geen hele snelle skiër, redelijke techniek (maar ijzige pistes blijf ik lastig vinden) maar wil geen klapperende ski’s op stukken waar ik wel even snelheid kan maken.
Heb je suggesties?

@Shane: weet ik nog niet. Ga ik me de komende tijd eens in verdiepen. In ieder geval stukje korter dan de Fischer (ben 1.87 mtr). Ik ben geen hele snelle skiër, redelijke techniek (maar ijzige pistes blijf ik lastig vinden) maar wil geen klapperende ski’s op stukken waar ik wel even snelheid kan maken.
Heb je suggesties?

Hans67 op 05 dec 2020 19:46

Dan will je vooral een ski die wat vriendelijker is in de tails @hans67
Daar kun je wat meer mee smokkelen en omgooien op het ijs. Ik heb al een aardig tijdje niet geskied, maar de Salomon S-max serie beviel me vorig jaar erg goed. Heel erg fijne balans en Salomon getrouw erg goed in het vereffenen van foutjes in voor- achterwaartse balans. Ik zou voor jou zeggen pak de 10, stijf genoeg om klapperen te voorkomen, maar desalniettemin veel vriendelijker tails dan de F-19. Wellicht hebben anderen nog input, zoals @Bennie en @Elisabeth101.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Helemaal met je eens @Shane
Een Head Supershape (kies magnum of rally) heeft ook een vergevingsgezindere tail, evenals een Dynastar Speedzone (bijvoorbeeld de 9, maar de 12 kan ook).

Plaats een reactie