Vraagje over pistes

He iedereen,

Ik ben een beginner kwa skien maar kan het al best goed. Als ik in NL naar snowworld landgraaf en zoetermeer ga kan ik al van de rode pistes af.

Ik zou eigenlijk deze kerst vakantie naar La Plagne in Frankrijk gaan omdat er daar veel blauwe pistes zijn maar dit gaat helaas niet meer door corona

Mijn vrienden en ik hebben nu geboekt om volgende week naar Saas Fee in Zwitserland te gaan alleen hier zijn niet veel blauwe pistes en is 60% rood.

Denken jullie dat deze rode pistes te vergelijken zijn met de piste in Zoetermeer en hebben jullie voor misschien tips hoe ik in Saas Fee ook een fijne vakantie kan hebben en daar van de meeste pistes kan afgaan?

Alvast bedankt voor de feedback

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 07 dec 2020 08:44

Investeer in (prive)les. Twee of drie dagen een paar uur met een instructeur mee gaat je zoveel blijer maken.

Setting forth in the universe

@Jivvil_ de ‘rode’ piste in landgraaf is vergelijkbaar met een eenvoudige blauwe piste in Zwitserland. Ik zou zeker les nemen als je ter plaatse bent. Heb je in landgraaf ook les genomen of heb je het jezelf aangeleerd?

Born to Ride

Saas Fee is geen goede keuze. Een van de lastigste skigebieden die ik ken. Over het algemeen zijn ook de rode pistes in Saas Fee erg pittig.