oude ski / snowboard

Hallo ik kijk altijd naar de topics over advies nieuw materiaal.De vrager heeft vaak iets op marktplaats gezien, maar dit wordt meestal afgeraden. En vaak het advies gegeven koop iets nieuws overjarig.
Dit is natuurlijk altijd beter,er is tenslotte niets mee gebeurd.
Zelf heb ik wel ski,s op marktplaats gekocht en verkocht .Bij de gekochte laat ik altijd de bindingen controleren en opnieuw afstellen,en bij verkoop geef ik dit advies ook mee.

Wat doen jullie met het oude materiaal?

*bericht bewerkt door ruudsan op 09 dec 2020 15:25

Is het goed, doorverkopen. Is het nog oké, maar voor niet meer dan 2 a 3 vakanties, weggeven voor een prikkie en anders de afvalcontainer in.

*bericht bewerkt door Bennie op 09 dec 2020 15:32

Als het 100% goed is (zoals dat ik er zelf blij van zou worden) gaat het hier op het forum of op Wepowder. Mankeert er iets aan, direct naar de vuilstort ;)

Edwin van Riel

*bericht bewerkt door Hessel op 09 dec 2020 15:33

Zoiets:

null

Ik heb ook wel eens oude meuk verkocht via marktplaats (bruikbaar, maar nog steeds oude meuk) of weggegeven. Als iemand er voor wil betalen heb ik daar geen moeite mee. Maar er staat tegenwoordig zo veel op marktplaats dat ik die moeite niet meer neem (of het als gratis af te halen neerzet, dan wil iemand het nog wel eens komen halen).

Sommige latten zijn buiten gebruik maar hebben ergens emotionele waarde. Dus die staan hier nog steeds stof te vangen.

*bericht bewerkt door Hessel op 09 dec 2020 15:33

Zit ook gerust goed spul tussen op markplaats, maar als je niet weet waar je op moet letten, kun je er beter niet aan beginnen.
Heb nog weleens wat verkocht, maar altijd bruikbaar. Was het wat ouder, dan echt voor kleine bedragen.
2e hands kopen van wintersportspullen alleen van mensen waarvan ik weet hoe ze ermee zijn omgegaan.

Tsja, er zit goed spul tussen. Maar zoals @Tiny-m ook zegt, niet van mensen die ik niet ken. Bijvoorbeeld vwb bindingen vind ik het wel fijn dat er normaal mee omgesproken is en dat ze niet duizenden kilometers op een autodak door de pekel gereden zijn om maar een voorbeeld te noemen. Dan een paar tientjes beurt, controle bindingen enz. Komt bij dat de prijzen op mp vaak idioot hoog zijn naar mijn mening. Nog een stukje rijden om ze ergens op te vissen, is het niks, weer voor het volgende paar op pad. Nee laat maar, die sla ik even over.

Waag daarentegen best eens een gokje door zonder test overjarig spul leuk te kopen. Valt het me tegen, kom je er altijd wel gemakkelijk vanaf tegen een prijs die niet ver onder de aanschaf ligt, blijft de schade beperkt.

Edwin van Riel

Plaats een reactie