Skiën Zwitserland

Sankt moritz blijft ook langer open

^ ^denk niet dat dat m gaat worden:
Zwitserland 207 gevallen per 100k / 14 dagen
Nederland 441 (15%)
Belgie 367 (+24%)

Het verschil mag maximaal 60 zijn, dat gaat echt niet gebeuren in een paar weken met de huidige stijgende cijfers. :(

elisabeth101 op 20 mrt 2021 10:04

In Zwitserland stijgen de cijfers ook weer flink. Met een beetje geluk kunnen we half april die kant op.

Goed skiën rond die periode dan denk ik aan Saas-Fee, Zermatt, les quatre valléés.

DavidW op 20 mrt 2021 10:26

Ik hoop dat je gelijk krijgt😁

Gisteren aangekomen in Zwitserland. Regels zijn verder aangescherpt dus tegenwoordig moet je ook met de auto een negatieve test op zak hebben. De reis is zeer vlot verlopen. We zijn tweemaal door een controle van de grenswacht gereden en tot mijn grote verbazing werden we er niet uitgepikt. Nu begint het aftellen tot we de piste op mogen!

@Zazia: Goed om te horen! Succes en veel plezier.

Gisteren aangekomen in Zwitserland. Regels zijn verder aangescherpt dus tegenwoordig moet je ook met de auto een negatieve test op zak hebben. De reis is zeer vlot verlopen. We zijn tweemaal door een controle van de grenswacht gereden en tot mijn grote verbazing werden we er niet uitgepikt. Nu begint het aftellen tot we de piste op mogen!

Zazia op 21 mrt 2021 18:14

Is toch enkel als je een regio komt die op de lijst staat… anders mag je met de auto zonder test binnen. Tot nu toe

Gisteren aangekomen in Zwitserland. Regels zijn verder aangescherpt dus tegenwoordig moet je ook met de auto een negatieve test op zak hebben. De reis is zeer vlot verlopen. We zijn tweemaal door een controle van de grenswacht gereden en tot mijn grote verbazing werden we er niet uitgepikt. Nu begint het aftellen tot we de piste op mogen!

Zazia op 21 mrt 2021 18:14

Is toch enkel als je een regio komt die op de lijst staat… anders mag je met de auto zonder test binnen. Tot nu toe

oneye op 23 mrt 2021 10:59

Klopt inderdaad. Voor Nederlanders iig verplicht.

Week in quarantaine gezeten en nu gaat het leuke deel beginnen. Gecombineerd met remote werken en het was zo voorbij. We dachten gelezen te hebben dat de dag van aankomst meetelt in de quarantaine, maar dat klopt dus niet. Daarom vandaag een sneltest laten doen zodat we onze doorreis kunnen maken. Geeft tevens de gelegenheid om morgen een dagje Laax te doen en dinsdag vertrekken we naar Andermatt.

Mocht het nog in je hoofd zitten en het is te regelen met je werk - doe het absoluut.

*bericht bewerkt door Zazia op 27 mrt 2021 19:16

Leuk dat je kunt gaan wintersporten, dat is een voorrecht in deze tijd! Wel iets voor de volhouder, met die quarantaine.

Kon je je op dag 7 ergens in de buurt laten testen? En hoe lang duurde het voordat je de uitslag had van die test?

Helaas is het voor mij geen optie. Ik zou m’n hond bij me hebben en niet mogen uitlaten in quarantaine. Jullie veel plezier!!!

@Zazia hoe was het in Laax?

Het is inderdaad iets wat je alleen kan doen zonder kids, huisdieren en werk met fysieke aanwezigheid.

Er was een teststraat op 10 minuten rijden en binnen 4 uur hadden we de uitslag van onze sneltest. Opgestuurd naar de gemeente en een uur later lag het document dat we vrij zijn in onze mailbox. Ongekend goed geregeld hier.

Laax was geweldig. Wel verbazingwekkend druk. Maar man man man, wat een genot. Strak blauwe hemel, pistes lagen er mooi bij met nog een flink pak sneeuw. Zeker rond de vorarb nog echt lekker knisperende sneeuw. Magische dag gehad.

null
null

Gelden de quarantaine regels in Zwitserland ook als je reeds bent gevaccineerd?

*bericht bewerkt door ErikM op 31 mrt 2021 11:57

Gelden de quarantaine regels in Zwitserland ook als je reeds bent gevaccineerd?

ErikM op 31 mrt 2021 11:57

Ja die quarantaine regels gelden ook als je al gevaccineerd bent. Als je een zakelijke afspraak in Zwitserland maakt dan gelden de quarantaine regels weer niet. Een bevestigings mail is dan voldoende.

@ErikM
Gisteren gebeld met Bundesambt für Gesundheit en vervolgens mail naar kanton Graubünden gestuurd. Ik heb aangegeven dat ik wil skiën en dat ik uit Nl kom ( en Nl-nationaliteit).

De quarantaine-verplichting was voor mij niet duidelijk

Ik kreeg het navolgende antwoord;

“… Der Kanton Graubünden verordnet Reisenden aus anderen Ländern keine Einreise-Quarantäne, sofern die Personen zweimal gegen das Corona-Virus geimpft (wobei seit der letzten Impfung mindestens eine Woche vergangen ist) oder bereits einmal positiv auf das Corona-Virus getestet worden waren (nachweislich innert der letzten drei Monate). Bitte beachten Sie, dass Graubünden mit dieser Regelung eine Ausnahme in der Schweiz ist. In anderen Kantonen gilt dies nicht. …”

@ErikM
Gisteren gebeld met Bundesambt für Gesundheit en vervolgens mail naar kanton Graubünden gestuurd. Ik heb aangegeven dat ik wil skiën en dat ik uit Nl kom ( en Nl-nationaliteit).

De quarantaine-verplichting was voor mij niet duidelijk

Ik kreeg het navolgende antwoord;

“… Der Kanton Graubünden verordnet Reisenden aus anderen Ländern keine Einreise-Quarantäne, sofern die Personen zweimal gegen das Corona-Virus geimpft (wobei seit der letzten Impfung mindestens eine Woche vergangen ist) oder bereits einmal positiv auf das Corona-Virus getestet worden waren (nachweislich innert der letzten drei Monate). Bitte beachten Sie, dass Graubünden mit dieser Regelung eine Ausnahme in der Schweiz ist. In anderen Kantonen gilt dies nicht. …”

Bas-ski op 31 mrt 2021 19:53

Dank! Eens vragen aan kanton Wallis.

Het is inderdaad iets wat je alleen kan doen zonder kids, huisdieren en werk met fysieke aanwezigheid.

Er was een teststraat op 10 minuten rijden en binnen 4 uur hadden we de uitslag van onze sneltest. Opgestuurd naar de gemeente en een uur later lag het document dat we vrij zijn in onze mailbox. Ongekend goed geregeld hier.

Laax was geweldig. Wel verbazingwekkend druk. Maar man man man, wat een genot. Strak blauwe hemel, pistes lagen er mooi bij met nog een flink pak sneeuw. Zeker rond de vorarb nog echt lekker knisperende sneeuw. Magische dag gehad. !

Zazia op 30 mrt 2021 07:32

Ziet er super uit, geniet er nog van 😎⛷!

Bas-ski31 maart 2021 · 19:53 @ErikM
Gisteren gebeld met Bundesambt für Gesundheit en vervolgens mail naar kanton Graubünden gestuurd. Ik heb aangegeven dat ik wil skiën en dat ik uit Nl kom ( en Nl-nationaliteit).

De quarantaine-verplichting was voor mij niet duidelijk

Ik kreeg het navolgende antwoord;

“… Der Kanton Graubünden verordnet Reisenden aus anderen Ländern keine Einreise-Quarantäne, sofern die Personen zweimal gegen das Corona-Virus geimpft (wobei seit der letzten Impfung mindestens eine Woche vergangen ist) oder bereits einmal positiv auf das Corona-Virus getestet worden waren (nachweislich innert der letzten drei Monate). Bitte beachten Sie, dass Graubünden mit dieser Regelung eine Ausnahme in der Schweiz ist. In anderen Kantonen gilt dies nicht. …”
@Bas-ski, is dit ook ergens zwart op wit te vinden?
Mijn vrouw is ambulance-verpleegkundige en mijn schoonzus SEH-verpleegkundige, zijn dus beiden reeds 2x gevaccineerd en hebben bovendien wel een vakantie verdiend na afgelopen jaar.
Ik zou ze een (mid)week naar een skigebied in Graubunden (bijvoorbeeld Davos-Klosters, geopend t/m 18 april) gunnen, maar dan moeten we wel zeker zijn dat het ook kan zonder verplichte quarantaine.
Zelf bijt ik dan nog wel even op mijn tanden tot december ;)

@Bas-ski: ik heb het zelf al gevonden op onderstaande website van kanton Graubünden:
https://www.graubuenden.ch/en/news-tips/2021/03/coronavirus-…

Hier staat het volgende:
Please note: The Canton of Graubünden does not require travellers from other countries to enter quarantine on arrival if they have received two vaccinations for COVID-19 (at least one week must have passed since the last vaccination) or have previously tested positive to COVID-19 (verifiably within the last three months). Travellers from Brazil are excluded from this practice; they must enter quarantine on arrival in all cases.

Hetgeen dus overeen komt met jouw verhaal, bedankt voor het attenderen!

Hedenochtend kreeg ik deze reactie:

Dear Sir

Thank you for your email.
Negative test and vaccinated persons are not valid reasons for exemption from quarantine.

We remain at your disposal if needed,

Emidio Maugât
Contact tracing Covid-19
Promotion Santé Valais

Met andere woorden: je wordt niet ontheven uit de quarantaineverplichting als je bent gevaccineerd en/of een negatieve testuitslag kan overleggen.

*bericht bewerkt door ErikM op 01 apr 2021 11:38

Hedenochtend kreeg ik deze reactie:

Dear Sir

Thank you for your email.
Negative test and vaccinated persons are not valid reasons for exemption from quarantine.

We remain at your disposal if needed,

Emidio Maugât
Contact tracing Covid-19
Promotion Santé Valais

Met andere woorden: je wordt niet ontheven uit de quarantaineverplichting als je bent gevaccineerd en/of een negatieve testuitslag kan overleggen.

ErikM op 01 apr 2021 11:34

indien je reist voor een afspraak die een zakelijke achtergrond heeft. Kan je voor of na je afspraak gewoon skiën in Zwitserland. Een mailtje van een bedrijf met een bevestiging dat je voor werk in Zwitserland bent volstaat. Deze mail moet je dan tonen als je gecontroleerd wordt.

Hedenochtend kreeg ik deze reactie:

Dear Sir

Thank you for your email.
Negative test and vaccinated persons are not valid reasons for exemption from quarantine.

We remain at your disposal if needed,

Emidio Maugât
Contact tracing Covid-19
Promotion Santé Valais

Met andere woorden: je wordt niet ontheven uit de quarantaineverplichting als je bent gevaccineerd en/of een negatieve testuitslag kan overleggen.

ErikM op 01 apr 2021 11:34

indien je reist voor een afspraak die een zakelijke achtergrond heeft. Kan je voor of na je afspraak gewoon skiën in Zwitserland. Een mailtje van een bedrijf met een bevestiging dat je voor werk in Zwitserland bent volstaat. Deze mail moet je dan tonen als je gecontroleerd wordt.

Hansk op 01 apr 2021 12:26

Ik niet meer skiën in Zwitserland dit seizoen. Ik ben voornemens om in juli op zomervakantie te gaan naar Zwitserland (Wallis). Hopelijk is het tegen die tijd niet meer noodzakelijk om in quarantaine te gaan.

@ErikM
De uitzondering voor mensen die een vaccinatiebewijs kunnen overleggen of (aantoonbaar)recent een coronabesmetting achter de rug hebben geldt dus alleen voor kanton Graubünden en dus inderdaad niet voor Santé Valais, waar jij de vraag had gesteld.

@ErikM
De uitzondering voor mensen die een vaccinatiebewijs kunnen overleggen of (aantoonbaar)recent een coronabesmetting achter de rug hebben geldt dus alleen voor kanton Graubünden en dus inderdaad niet voor Santé Valais, waar jij de vraag had gesteld.

Zeeuwski op 01 apr 2021 13:46

Inderdaad, jammer maar helaas. Ik kan alleen maar hopen dat NL tegen juli niet meer op de FOPH lijst staat van landen met een verhoogd risico.

Volgens de BAG geldt de recente corona besmetting regel voor Zwitserland… Zondag richting Zwitserland met verklaring huisarts en de GGD positief melding. Maar ga voor de zekerheid nog even checken of ik naar Zermaat ga of dat het toch Davos Engelberg of sankt moritz gaat worden.

I already got infected with the coronavirus. Do I still have to go into quarantine?
No. You don’t have to go into quarantine if you’ve had COVID-19 in the last three months. You also don’t have to inform the authorities of your own accord. However, you must have proof showing that you have been infected with the coronavirus in the last three months and are cured. A medical certificate in particular serves as proof.

If the cantonal authority responsible contacts you to order you to go into quarantine, tell them that you’ve already been infected and are deemed to be cured, and show them the proof. The cantonal authority will then lift the order to go into quarantine. Even if the authority does not contact you to order you to go into quarantine, you still need proof in case it is requested.

This information applies to both contact quarantine and travel quarantine.

The reason the quarantine requirement is lifted is that after you’ve had a coronavirus infection you have a certain level of immunity, meaning that the risk you will infect other people is much lower. However, since a new infection can never be ruled out, it’s important to act cautiously. If you have been infected, the first symptoms will mostly appear within 10 days. During this time the following applies:

Volgens de BAG geldt de recente corona besmetting regel voor Zwitserland… Zondag richting Zwitserland met verklaring huisarts en de GGD positief melding. Maar ga voor de zekerheid nog even checken of ik naar Zermaat ga of dat het toch Davos Engelberg of sankt moritz gaat worden.

dannybrugman op 06 apr 2021 17:20

Gaat Davos of Engelberg wel goedkomen met de mogelijke sneeuwgrens komend weekend? Sankt Moritz en Zermatt zien er veiliger uit wat dat betreft.

Volgens de BAG geldt de recente corona besmetting regel voor Zwitserland… Zondag richting Zwitserland met verklaring huisarts en de GGD positief melding. Maar ga voor de zekerheid nog even checken of ik naar Zermaat ga of dat het toch Davos Engelberg of sankt moritz gaat worden.

dannybrugman op 06 apr 2021 17:20

Gaat Davos of Engelberg wel goedkomen met de mogelijke sneeuwgrens komend weekend? Sankt Moritz en Zermatt zien er veiliger uit wat dat betreft.

ThomJ op 06 apr 2021 20:26

Boeken pas als we in Zwitserland zijn. hebben hotel in Basel en gaan dan kijken wat de beste opties zijn…

Volgens de BAG geldt de recente corona besmetting regel voor Zwitserland… Zondag richting Zwitserland met verklaring huisarts en de GGD positief melding. Maar ga voor de zekerheid nog even checken of ik naar Zermaat ga of dat het toch Davos Engelberg of sankt moritz gaat worden.

dannybrugman op 06 apr 2021 17:20

Gaat Davos of Engelberg wel goedkomen met de mogelijke sneeuwgrens komend weekend? Sankt Moritz en Zermatt zien er veiliger uit wat dat betreft.

ThomJ op 06 apr 2021 20:26

In Davos zijn de sneeuwhoeveelheden nog steeds ruim voldoende. Alle belangrijke dalafdalingen naar Davos en Klosters waren enkele dagen geleden nog geopend. Sankt Moritz is uiteraard ook een optie, maar Corviglia zal al gesloten zijn. Arosa/Lenzerheide is ook nog geopend, maar enkel langs de westzijde (gedeelte Arosa en Lenzerheide Rothorn/Urdenfurgli). Mocht je je in die regio bevinden, Bivio (klein skigebiet voor de Julierpas) is ook nog geopend tijdens de tweede week van de paasvakantie.

Zaterdag vanuit Spanje aangekomen in Zermatt. Maps stuurde me over een paar rare wegen rondom Geneve en uiteindelijk ben ik daardoor in een soort dorpje de grens overgegaan.

Condities in Zermatt zijn geweldig. Gisteren duidelijk voorjaarssneeuw, maar met veel zon. Vandaag sneeuwt het de hele dag tot in het dal. Het is net mid winter.
@dannybrugman, ik hoop dat het bij jou ook zo lekker skiën is.

Pfff condities zijn niet normaal in sankt moritz, poeder, zon en geen controle gehad tot nu toe!! Soort van januari condities… Zo blij dat ik ben gegaan. Heeft het hebben gehad van Corona toch nog voordelen!

Pfff condities zijn niet normaal in sankt moritz, poeder, zon en geen controle gehad tot nu toe!! Soort van januari condities… Zo blij dat ik ben gegaan. Heeft het hebben gehad van Corona toch nog voordelen!

dannybrugman op 15 apr 2021 22:04

Wat heb jij als ‘bewijs’ van je besmetting meegenomen? Verklaring van de huisarts gevraagd ofzo?

Plaats een reactie