Val Gardena geschikt voor snowboarders? (mensen met ervaring in dit gebied)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Beste Wintersporters,

hoewel alle wintersport plannen op losse schroeven staat ben ik toch benieuwd of er snowboarders op dit forum ervaring hebben met Val Gardena. Ik ben met een groep (50/50 ski, snowboard) van plan om naar dit gebied te gaan, alleen nu lijkt het op de piste kaart dat je nogal wat verbindingen hebt tussen liften waarbij je een beetje moet lopen (voor skies niet erg natuurlijk maar voor snowboarders wel irritant). Zouden snowboarders met ervaring in dit gebied hun mening/review willen delen met mij?
dan kan ik een goede keuze maken over deze bestemming, alvast bedankt!

Na 5 jaar met veel plezier met ski’s van de gebieden rond het Sella massief genoten te hebben, heb ik dat vorig seizoen voor het eerst met een snowboard gedaan. Dat was een 8 daagse vakantie met Ortisei als verblijfplaats.
De enige plek waar ik een klein stukje moest steppen was het pad bij de ‘Stenen Stad’. Zelfs het laatste lange flauwe stuk van Lagazuoi naar de ‘paardenlift’ was steppen niet nodig.
Dus mijn antwoord op je vraag: Ja, Val Gardena, en eigenlijk alle gebieden om het Sella Massief, zijn prima te doen voor snowboarders (ik heb het zelfs zo prettig ervaren dat ik de ski’s thuis laat de volgende keer).

Oke super bedankt voor je review! klinkt goed zo te horen :)

Zeker weten. Kom er al vanaf 2001 elk jr.

Bijna nergens hoef je te steppen als je een beetje rechtdoor kunt boarden. Naast het genoemde stuk bij de stenen stad is de groene sella ronda ook iets minder boardergeschikt dan de oranje versie. Echter met een beetje stokhulp van de skimakkers is dit allemaal zeer overkomelijk.

Prima te doen op snowboard inderdaad. Hele streek daar is echt fan-tas-tisch! Mocht er mogelijkheid zijn zit ik daar komend voorjaar weer (ten zuiden van de Sella Ronda, Val di Fassa)…

bedankt allemaal nog niks negatiefs gehoord! bedankt voor de info

Ik deel toch niet echt de meningen van voorgaande. Je hebt zeker leuke plekken om te boarden maar vond het toch vaak binding aan binding uit. Korte liften geregeld bijduwen omdat je er niet geraakt. Ik vind sella ronda een ideaal skiersgebied maar voor boarders te vervelend. Ik ben 1 maal daar geweest maar raad het andere boarders zeker niet aan…
Arraba vond ik dan nog de beste plek van het hele gebied.

Ik ben hier nu 3x geweest, twee maal als skiër en 1 maal een week geboard. Ik vond het in beide gevallen geweldig, het klopt dat er wat stukken zijn waar je goed vaart moet houden maar over het algemeen valt dit best mee. Als ik het vergelijk met bijv Les Trois Vallees dan had ik niet het idee dat je hier vaker moest steppen! Bij twijfel gewoon vaart houden dan red je het vaak wel, of met aardige skiërs gaan skiën die helpen vast wel even 😉.

Enige plek die je meestal niet kan halen. Ligt aan de sneeuwkwaliteit en de wax… is de doorsteek op plan de gralba richting canazei. Denk dat dit 35 om 65% is of je hem wel of niet haalt.
Voor de rest val ik echt nooit stil in het gebied

null

Ik merkte vooral dat er op de Seiser Alm wat stukken zijn waar ik stil viel (wellicht om dat ik gewoon wat te langzaam aan kwam boarden). Boardje af en een stukje lopen, geen probleem daar, want een wonder mooie omgeving…

Hoewel ik het voordeel heb met stokken te skiën, kan ik me daar (vanuit Selva) lekker uitleven op m’n mono. Het aantal vlakke stukken valt wel mee.

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 05 jan 2021 12:05

Rob

Plaats een reactie