Skiën in Tsjechië weer mogelijk

Wat leven we op het moment toch in een gekke wereld. Terwijl er in Oostenrijk misschien een derde lockdow komt, waardoor de opening van de skigebieden dus verder uitgesteld wordt, gaan in Tsjechië de pistes open…

Het skigebied van Klinovec start vandaag met 3 skiliften en 5 pistes, met de nodige coronamaatregelen (https://klinovec.cz/covid/). Ook in
Špindlerův Mlýn zijn er 2 skiliften geopend.

Gelet op de reisbeperkingen is het alleen voor inwoners van Tsjechië mogelijk om te gaan skiën.

null

Wie wil daar nou heen 🙁

Wie wil daar nou heen 🙁

Hooykaas op 20 dec 2020 09:15

Vanaf volgende week en later ik. :) Natuurlijk zijn de alpenlanden beter, maar in de huidige situatie ben ik tevreden met Spindleruv Mlyn of andere gebieden in CZ.
https://www.weeronline.nl/Europa/Tsjechie/%C5%A0pindleruvMl%…
https://www.skiareal.cz/skiareal/info/webkamery-1

Wie wil daar nou heen 🙁

Hooykaas op 20 dec 2020 09:15

Vanaf volgende week en later ik. :)

RonaldTD op 21 dec 2020 09:40

😝

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt, @Hooykaas.
Skiën is daar nu alleen mogelijk dankzij de kunstsneeuw.
@ronaldTD hoe doe je dat dan? Volgens mij mag je de Duitse grens niet over, zowel hier als DE-CZ. Of zit je al in Tsjechië?

*bericht bewerkt door SleeVanEee op 21 dec 2020 12:25

Wie wil daar nou heen 🙁

Hooykaas op 20 dec 2020 09:15

Vanaf volgende week en later ik. :)

RonaldTD op 21 dec 2020 09:40

😝

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt, @Hooykaas.
Skiën is daar nu alleen mogelijk dankzij de kunstsneeuw.
@ronaldTD hoe doe je dat dan? Volgens mij mag je de Duitse grens niet over, zowel hier als DE-CZ. Of zit je al in Tsjechië?

SleeVanEee op 21 dec 2020 12:23

Waarom mag je de Duitse grens niet over? In Tsjechië moet je een negatieve test kunnen voorleggen. Ik ben al in Špindlerův Mlýn geweest, wel niet voor de wintersport. Het is daar zeer aangenaam, mooi een goedkoop!

Je mag duitsland doorrijden. Je moet enkel logie kunnen aantonen in het land waar je naartoe reist. Maar aan de beelden op de webcam te zien ziet het daar toch niet echt epic uit.

Als je nog in Tsjechië wil skiën, dan moet je wel snel zijn. De 27e gaan alle gebieden weer dicht i.v.m. aangescherpte coronamaatregelen.

@sleevaneee, ben woonzaam in CZ en heb gear voor skitouren. Condities zijn nog steeds niet ideaal, maar aankomende zondag(als de pistes dicht zijn) kan ik alsnog de sneeuw in.

Wie wil daar nou heen 🙁

Hooykaas op 20 dec 2020 18:15

null
null
null

Niks mis mee! ;-)

*bericht bewerkt door RonaldTD op 27 dec 2020 10:27

@RonaldTD
Mooie plaatjes inderdaad 👍
Maar er zijn zo weinig piste kilometers.

@Hooykaas, ik begrijp wat je bedoelt. Mijn voorkeur heeft het qua skien ook niet, maar op dit moment ben ik blij met de mogelijkheden welke er zijn. Zelf hoop ik ook nog op mogelijkheden om Oostenrijk te bezoeken.

Veel plezier 👍😄

@ronaldTD

Mooi, veel plezier!

Vandaag en vorige week weer een paar keer onderweg geweest. De condities worden langzaam beter en vandaag zelfs onverwachts een zonnetje. Alleen een beetje balen dat ik bij aankomst erachter kwam dat ik mijn tourschoenen vergeten was… Gelukkig een setje kunnen huren. Niet ideaal maar toch een heerlijke trip.

null
null
null

*bericht bewerkt door RonaldTD op 09 jan 2021 18:09

Plaats een reactie