Zowel actief skiën als boarden?

Ik ben van nature een zeer fanatieke skiër! Heb in 2009/2010 een seizoen lesgegeven in Hinterglemm en heb toen een oud snowboard gekocht en daar ook mee gestart. Met name omdat iedereen altijd zei dat de poeder in met je snowboard zo fantastisch is.

Toen mijn vriendin ontmoet die een fanatieke snowboardster is, en sindsdien elkaar lesgegeven en af en toe een privé les genomen…

Ik vind het beide geweldig om te doen! Met verse sneeuw snowboard onder maar ook af en toe poeder latten huren.
Wij hebben in Canada een heli ski trip gemaakt waar we allebei zijn gaan snowboarden… was fenomenaal!!

Maar toch als ik op het snowboard sta en ik zie super goede skiërs… dan wil ik weer op de ski’s. Maar andersom net zo goed😅🤣

Kiezen is met name de uitdaging. En we hebben nu twee kids 2 en 4 jaar oud. Die leer ik eerst skiën en als ze iets ouder zijn pakken we het snowboarden ook erbij. Zo blijf je afwisseling houden en altijd fun!!
Enige nadeel met twee kids is dat de ruimte in de skibak steeds minder wordt🤗

*bericht bewerkt door Flinty op 20 dec 2020 14:23

@piefje de tweede keer vooral. Eerste keer spannender voor mij dan voor haar 😂😂

Tikkie on-topic, misschien toch dat oude board maar eens afstoffen als sw weer open gaat, gewoon eens proberen op een donker hoekje van piste 1 😉

evr66 op 20 dec 2020 14:12

Mocht je die ooit nog eens in snowworld tevoorschijn halen, zou ik hem heel graag eens proberen als het mag. Mooi stukje antiek!
Wil je ook gerust wat tips geven.

Tiny-M op 20 dec 2020 14:13

Haha, doen we. Zal m met de kerstdagen eens te voor schijn halen, kijken of de kanten een beetje redelijk te krijgen zijn. Helaas de diy boards vroeger eens weggegooid, dat was pas antiek 😂😂

Edwin van Riel

Ik ben begonnen met snowboarden, maar met kinderen die beginnen met skiën voelde ik me verplicht dit ook te leren (stel ze kunnen niet meer, kan je ze ook makkelijk tussen de benen mee nemen). Nu wissel ik het om de dag af.
Tenzij er verse sneeuw is of enorme slush-hopen, dan beleef je gewoon meer plezier aan een snowboard (speelser). Bij ijzige pistes is het op ski’s meer plezier beleven.

Is toch prima @Hessel ! Voor winterse mooie plaatjes is t wat mij betreft altijd ontopic.
Wij hebben onze kids pas meegenomen op wintersport toen ze oud genoeg waren om te leren snowboarden. Maar als ze straks willen leren skiën, ook prima. Geen idee of dit lijf er ooit nog aan begint, maar als je t beide kan… lijkt me heerlijk hoor.

Zoals zo velen in mijn jeugd begonnen met skieën en pas op “latere” leeftijd leren snowboarden.
Ben een paar jaar geleden aan een dubbele hernia geopereerd in januarie en stond met pasen weer op skies, omdat snowboarden me te gevaarlijk leek.
Na de vakante in Landgraaf en Bottrop weer gaan boarden.
Op vakantie ben ik nu alleen nog maar aan het boarden. En in de hal samen met mijn zoon aan het skieën.
Heb me nu het Step On systeem gekocht en zal in de hal gaan oefenen als het weer kan !

Ik combineer het ook beide actief. Ben begonnen met snowboarden en heb de overstap naar skiën gemaakt toen mijn zoon oud genoeg was om te gaan skiën. Lessen genomen en veel meters gemaakt (ook in de sneeuwhal) en in die periode wel minder op het snowboard gestaan (maar het is net als fietsen, je verleert het niet meer). Merkte wel dat je de andere discipline sneller oppakt omdat je al het sneeuwgevoel hebt. Het is allebei superleuk om te doen en blijf beide zeker doen. Vanaf afgelopen jaar sta ik wat meer op het snowboard omdat mijn zoon intussen naast het skiën ook het snowboarden heeft ontdekt. Interessant om te zien hoe snel hij dat oppakt (natuurlijk ook weer met lessen al heb ik de basis hem zelf geleerd). Zorgt ook bij mij weer voor wat uitdaging en iets te leren, want switch rijden, rondjes draaien en dat soort zaken deed ik nooit (maar dat kan hij dus al beter). Je bent dus nooit uitgeleerd, maar dat geldt voor beide disciplines.

Wilco van Bragt

Ik ben met snowboarden gestart rond met 9e of 10e levensjaar. Ik heb voordien wel geskied, maar met bijzonder weinig herinnering/vooral les van de ouders omdat de les echt niets voor mij was.
Omdat er een aantal heel goede skiërs in m’n familie zijn, kriebelde het al jaren.

In 2019 in Serre Chevalier op een willekeurige lift besloten dat het in seizoen 2019-2020 opnieuw tijd was om te leren skiën, de uitdaging was ver zoek bij het snowboarden (zelfs in dat gebied).
Zo gezegd, zo gedaan. Indoor op de rolbaan een vijftal lessen genomen, dan een week sneeuwpret (met ook wel een snowboard dagje) en dan video-analyse hier op het forum. Nog een lange weg te gaan, maar de start is ingezet en ik hoop in seizoen 2020-2021 toch nog ergens lessen op de rollerbaan te kunnen meepikken.

Zoals @ThomJ beschrijft, kriebelt het nu telkens om te wisselen, maar ik moet nog zeker een aantal weken volhouden op de ski’s en de lessen om volleerd twee-kundig te worden :-)

Het is o zo hard genieten.

Ik snowboard en ski actief :D Heb inmiddels een eigen setje beginnerski’s, snowboarden doe ik nu een jaar of 7… Ben elke (normale) winter sinds 2015 minimaal 2 weken per seizoen in de Alpen, en sinds vorig jaar ook begonnen met skien… Neem ze altijd beiden mee, ook als het maar voor een weekendje is :) Ik vind de snelheid van het skien op de piste leuk, en met het board kan ik wat pistetricks, en die gebruik ik ook voor offpiste. Ik heb twee groepen met wie ik vaak ga, waarvan de ene groep nagenoeg alleen snowboard, en de ander nagenoeg alleen (apres)ski… Ik bepaal 's ochtends wat ik ga doen/waar ik zin in heb, behalve als we off piste gaan :)

Ben ook sinds vorig jaar op de rollenband met beide actief aan het lessen.

*bericht bewerkt door ronaldkoopmans op 21 dec 2020 10:25

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Yep, ik geef les in beide. Als kind leren skiën, op m’n veertiende besloten dat ik bij de “stoere gasten” wilde horen en sindsdien niet meer op ski’s gestaan. Tot vorige week - twee lesjes van vrienden, examen gehaald en de dag erna gelijk m’n eerste skistudentje. In eerste instantie haalde ik m’n ski-diploma vooral om wat meer uren te krijgen voor de skischool, maar ik moet zeggen dat ik het erg naar m’n zin heb op ski’s en graag beter word!

Setting forth in the universe

Plaats een reactie