Het geluid van wintersport.

Als je in alle rust genietend van de omgeving door een stoeltjeslift omhoog gebracht wordt en dan het geluid bij de liftpalen door de overbrenging van de katrollen vs de ophanging van je stoeltje😍☃️

Piefke op 22 dec 2020 14:32

Ja, dit geluid dus, en niets anders 😍

Uitrusten doen we thuis wel!

Mijn wekker! Omdat elke dag op wintersport een feest is!

🏂

https://www.wintersport.nl/forum/topic/222312 nog een zo ruikt wintersport

Dienten Die Alte schule

Als je in alle rust genietend van de omgeving door een stoeltjeslift omhoog gebracht wordt en dan het geluid bij de liftpalen door de overbrenging van de katrollen vs de ophanging van je stoeltje😍☃️

Piefke op 22 dec 2020 14:32

Beste geluid ter wereld voor mij. Best hoorbaar op wat oudere trage liften… heerlijk

De geluiden en geur van mijn wintersport maat.

Al 20 jaar, behalve dit jaar waarschijnlijk…altijd sowieso een weekje samen op de latten.

Al 20 jaar is het standaard wakker worden in de buurt van die gast…met geluid en geur. Is het niet van een setje gore sokken die ergens over een radiator hangen dan is het soms na of voor de wekker.

Dat typische mannen ding, verschrikkelijk goor maar echt wij beginnen de dag altijd met een gezamenlijke lach en geur strijd.

Wintersport peppies worden ze liefkozend genoemd. Start al gedurende de reis van toch vaak 1150km naar Frankrijk.

Wat een leuk topic! Als ik zo vrij mag zijn om een klein uitstapje te maken voor wat betreft de geur van wintersport: als ik mijn ski’s wax en de geur van gesmolten wax ruik, dan wéét ik dat het bijna zover is. Die voorpret is onbeschrijflijk.

Dan sluit ik aan met het (misschien bizarre) voorpretgeluid: het muziekje en de voorleesmevrouw (“Willkommen bei Sanifair”) bij de Sanifairs op de heenreis richting Alpen

De radio omroeper die aangeeft waar de files staan op de Franse snelwegen en de “Oef, goed gereden allemaal!” wanneer de (laatste) chauffeur zijn handrem aan trekt op de plaats van bestemming.
Máár zeker ook: België weer binnen, Radio 1 op zaterdagavond, en steevast voetbalverslagen met één of andere commentator. Ook dat is voor mij wintersporten!

Het is o zo hard genieten.

Herkenbaar: Duitse “Langs de lijn” op zaterdagmiddag met die mooie Duitse voetbaluitdrukkingen. Maakt het feit dat we terug gaan nog beetje draaglijk.

Fun Lovin' Skier

De radio omroeper die aangeeft waar de files staan op de Franse snelwegen en de “Oef, goed gereden allemaal!” wanneer de (laatste) chauffeur zijn handrem aan trekt op de plaats van bestemming.
Máár zeker ook: België weer binnen, Radio 1 op zaterdagavond, en steevast voetbalverslagen met één of andere commentator. Ook dat is voor mij wintersporten!

Hendrik5 op 13 jan 2021 16:33

De handrem aantrekt???

I can stick uphill ice, on my saucer...

De radio omroeper die aangeeft waar de files staan op de Franse snelwegen en de “Oef, goed gereden allemaal!” wanneer de (laatste) chauffeur zijn handrem aan trekt op de plaats van bestemming.
Máár zeker ook: België weer binnen, Radio 1 op zaterdagavond, en steevast voetbalverslagen met één of andere commentator. Ook dat is voor mij wintersporten!

Hendrik5 op 13 jan 2021 16:33

De handrem aantrekt???

Shane op 13 jan 2021 17:53

Lijkt me niet echt handig op de wintersport inderdaad. Lekker een vastgevroren handrem wanneer je weer naar huis wilt gaan.

Born to Ride

Nog nooit voorgehad jongens - lekker in de parking zetten ;-)

Het is o zo hard genieten.

Nog nooit voorgehad jongens - lekker in de parking zetten ;-)

Hendrik5 op 13 jan 2021 20:56

Gelukkig maar Hendrik, al moet ik eerlijk bekennen dat wanneer ik achter mij een handrem aangesjord hoor worden, altijd verwacht dat er een vrouw uitstapt. Als dat dan toch een man blijkt te zijn, heb ik daar toch een idee bij 😉

Geintje hoor 😬

I can stick uphill ice, on my saucer...

I get the point! ;-) No offence taken!
Het uitscheppen van een auto of het schrapen van de ruiten is inderdaad een geluid dat ook bij wintersport hoort. Heerlijk!

Het is o zo hard genieten.

Heel veel geluiden die hiervoor al worden genoemd, maar ook Antenne Bayern op de radio is voor mij en het gezin een typisch geluid op weg naar de wintersport.

Heerlijk al die geluiden :)
De knarsende sneeuwkettingen van de trekkers die aan het sneeuwruimen zijn
Schnallen die vastklikken
Het gekraak van de sneeuw, ijs en gravel onder mijn skischoen op weg naar de lift
Skischoenen in de bindingen
Het gekraak van de verse ribbeltjes in de sneeuw onder je ski’s tijdens de eerste afdalingen van de dag
Het gezoem van de lift of gondel en het gebonk als je over de palen heen rolt
De stilte tijdens een sneeuwwandeling als het hard sneeuwt

Man, wat heb ik er zin in!

Het klapperen van je kleding als je schuss naar beneden zoeft
Apres ski hits (Viva Colonia, Du hast die Haare schön etc.)
De buschauffeur die vrolijk een versje voordraagt (Reitdorf)
Het gekraak van je skischoenen als je erop loopt

Als je er alleen al aan denkt begint het te kriebelen…

De sneeuwruimer die (meerdere keren) voorbij komt.
Het geluid van de bindingen die zich sluiten rond je schoenen.
Het kraken van de sneeuw onder de latten.

Plaats een reactie