1 plaatsje vrij Val Thorens 16/01

Beste Freerider,

Ik heb een ING reisverzekering. Bij code rood geen covid gerelateerde zaken verzekerd, ongevallen en andere ziekten wel. Reis naar oranje zone, alles verzekerd, tot lawine niveau 3. Prijs 48 euro voor 1 jaar.

Peter

Peter007 op 23 dec 2020 10:41

Beste Peter007,

Ik lees net even vluchtig de site van ‘onze’ ING door.
Mogelijk dat je de polisvoorwaarden nog eens dient door te nemen.

Frankrijk staat nu op Code oranje. Jij lijkt stellig echter volgens mij ‘lees’ je iets op indien je reeds op vakantie bent en de codering wijzigt plots.
https://www.ing.nl/particulier/verzekeren/reisverzekering/co….

null

(Hieruit maak ik echt iets anders op en zeg ik: LET OP) <- maar ook ik kan mij natuurlijk vergissen.

Misschien nog wel de allerbelangrijkste tip: ‘‘Als de verzekeraar de voorwaarden wijzigt heb je het recht om de verzekering op te zeggen. De meeste verzekeraars hebben in hun voorwaarden een zogenaamde ‘en bloc clausule’ opgenomen. Hierdoor kan de verzekeraar de voorwaarden of premie voor een groep verzekerden tussentijds en eenzijdig wijzigen.’’

Ik draai altijd vlak voor vertrek naar de sneeuw mijn wintersportdekking en polisblad uit en leg het in mijn koffer. Just in case voor mijn reisgenoot. Het staat standaard in mijn telefoon alle verzekeringsnummers en telefoonnummers.

Ninormaal op 24 dec 2020 14:22

Zo te lezen in de door jou gedeelde afbeelding staat daar precies wat Peter007 meld over zijn verzekering en de dekking.
Ik hoop overigens van harte dat Peter007 lekker op vakantie kan met een leuk gezelschap.

.

Beste,

Bel eens naar ING Belgie, dat heb ik gedaan .

Groeten,
Peter

Peter Hertegonne

Beste,

Bel eens naar ING Belgie, dat heb ik gedaan .

Groeten,
Peter

Peter007 op 24 dec 2020 15:06

Precies! Veel plezier Peter!
Iemand praat over ene belgische vriend, komt vervolgens met een onsamenhangend verhaal uit/in Nederland en begint nu over ing.nl. En het gaat niet over de Nederlandse regels.

Zo te lezen in de door jou gedeelde afbeelding staat daar precies wat Peter007 meld over zijn verzekering en de dekking.
Ik hoop overigens van harte dat Peter007 lekker op vakantie kan met een leuk gezelschap.

Geenen op 24 dec 2020 14:30

Er is een topic hier gewijd aan verzekeringen. Mijn neef ligt met Corona (woont in Houten) nu in het Tsjongerschans ziekenhuis in Heerenveen. Hij is 32, brandweerman en heeft het lastig. Zijn vriendin en 2 kids zitten lekker knus ‘feestelijk’ onder de kerstboom op 160km afstand omdat de ziekenhuizen in de regio vol liggen en iemand besloot om hem te vervoeren op 160km afstand om van de juiste zorg te voorzien. (Kan je zeggen ik wil dat niet of hallo ik ben brandweerman, ik heb kinderen hier etc. je weinig te willen hebt op dit moment).

Stel, iemand uit de groep breekt een pootje, heeft een fotootje nodig of enige medische assistentie. In NL is de zorg afgeschaald. Als jij in Val Tho iets gaat mankeren hoop je naar het dichtstbijzijnd (Moûtiers) te worden gebracht. Stel nu dat het vol ligt dan D’albertville of een leuke privé kliniek. Dan heb ik het in ieder geval even onder de aandacht gebracht en durf met enige zekerheid te zeggen, wees erop bedacht dat een verzekering er niet altijd is in het belang van de verzekeringsnemer. ;-)

Hier volgde al een discussie en goedbedoelde waarschuwingen: https://www.wintersport.nl/nieuws/02/11/2020/kabinet-negatie…

Dat er dan wellicht mensen zullen reageren met: mwah dit viel te verwachten. Ik meen dat de zorg niet bepaald verlegen zit om voor alleen al Oostenrijk: +/- 6000 patiënten per seizoen. https://skiinformatie.nl/wintersportseizoen-19-20-aanzienlij…

en vul de lijstjes zelf maar aan: https://www.anwb.nl/vakantie/nieuws/2020/februari/kwart-meer…

Maar goed, wij blijven positief. Evenals de mensen in de Biblebelt die denken dat er geen causaal verband bestaat tussen: geloof, grote families en brandhaarden van Corona i.c.m. de heerlijke eigenschap stronteigenwijs en ‘ons vader weet alles beter’. ;-) https://www.geenstijl.nl/5156916/nieuwste-cijfers-corona-is-…

(Ik heb eens gebeld met de gemeentes om te vragen of zij blij zijn met deze mooie titels, volgend jaar weer een feel-good door het plaatsen van een windmolen en een termpje duurzaam en men is het allemaal weer vergeten).

Ach tsja, kerst! Fijne feestdagen allemaal.

*bericht bewerkt door Ninormaal op 24 dec 2020 15:58

Nimormaal,

Dat is inderdaad een goede benaming voor jou. Wanneer ga jij eens dwaze opmerkingen voor jou houden en je beperken tot de oproep die ik gedaan heb. Ter info, hoe zou ik aan die 278 antilichamen gekomen zijn ? Ik weet heus wel wat Covid 19 is dus hou je wafel.

Peter

Peter Hertegonne

Ik heb een reis geboekt voor het negatief reisadvies van FOD Buitenlandse Zaken. Ondertussen wordt er negatief reisadvies gegeven, maar ik vertrek toch. Komt mijn reisbijstandsverzekering tussen voor eventuele medische kosten?

De reisbijstandsverzekering zal niet tussenkomen wanneer je tegen het advies van FOD Buitenlandse Zaken ingaat en toch op reis vertrekt. De medische kosten die je in het buitenland dient te betalen zullen dus niet terugbetaald worden. De reisbijstandsverzekering zal wel tussenkomen om bijvoorbeeld een voorschot te betalen voor je medische kosten. Dit voorschot dient uiteraard nadien terugbetaald te worden aan de verzekeraar.
https://www.ing.be/nl/retail/insurance/travel/FAQ-travel-ins…

Lijkt me toch volstrekt duidelijk: geen dekking.

Beste,

Ik woon in België en niet in Nederland. Dus ik ben verzekerd bij ING BELGIE. Zoals ik reeds gezegd had. Dus lees voor je reageert

Peter Hertegonne

Beste,

Ik woon in België en niet in Nederland. Dus ik ben verzekerd bij ING BELGIE. Zoals ik reeds gezegd had. Dus lees voor je reageert

Peter007 op 24 dec 2020 16:28

Even naar de link kijken. ING.be.
En voordat je weer ontploft: taalkeuze Nederlands.
In Nederland bestaat er ook geen “FOD Buitenlandse Zaken”.
Je maakt zo wel reclame voor jezelf, zeg.

*bericht bewerkt door DrPhil op 24 dec 2020 16:36

Je zou voor minder, leer lezen. Oranje niet verboden…dus verzekerd.

Peter Hertegonne

België heeft bij mijn weten voor Frankrijk een negatief reisadvies staan. Heeft niks met “verboden” te maken.

Laten we on-topic blijven reageren. Wil je mee naar Val Tho reageer. Anders niet.

Alle punten zijn gemaakt.

Click. Click. Peace

@Ninormaal Dit topic gaat niet over corona en is niet geopend om daarover een discussie te beginnen. Het forum staat al veel te vol met deze discussies.
Peter zoekt een reisgenoot. Er is welgeteld één reactie van iemand die met hem mee wil. Alle andere reacties horen hier niet thuis. Inclusief deze reactie van mij.
Ga lekker verder virologie doceren in één van de vele andere topics.

Annoying skiers since 2003

Laten we on-topic blijven reageren. Wil je mee naar Val Tho reageer. Anders niet.

Alle punten zijn gemaakt.

Rogier op 24 dec 2020 17:16

Eindelijk …
Blijf gewoon on topic en laat alle andere zever weg.
Je zou het spuugzat worden om hier nog topics te lezen daar het allemaal eindigt in een Covid discussie.

*bericht bewerkt door alaind op 24 dec 2020 22:43

Alain (BE)

Ze kunnen toch niet stoppen. Ik ben het beu…en alleen maan Nederlanders die echte topic negeren . Sluit het gewoon Rogier. Het is hen gelukt, ze hebben de aandacht en het topic is ver weg.

Peter Hertegonne

Ik ben het beu…

Peter007 op 24 dec 2020 22:43

Je bent niet de enige Peter. Het is echt ninormaal meer. Elk topic wordt verziekt door elke keer dezelfde discussie, die niets toevoegt en die ook niemand zijn mening zal veranderen.

Annoying skiers since 2003

@peter007 volgens mij doet herkomst niet ter zake - ook voor mij als Nederlander doet vriend ‘nietnormaal’ zijn zelfgekozen naam alle eer aan en is hij een typische dikke nek, zoals jullie bijdehante schreeuwende Nederlanders graag noemen :)

Laat je niet wegjagen hier. En als jullie overheid en reisverzekering het toestaat, en je welkom bent in Frankrijk, dan moet je lekker gaan. Mijns inziens gaat het, in welk land dan ook, om eigen verantwoordelijkheid. Jullie zorgen zelf voor eigen en andermans veiligheid. Pas als die (en zeker die van anderen) in het gedrang komt mogen zulke roeptoeteraars zich bemoeien. Dat rücksichtslos veroordelen en alles over 1 kam scheren wat sommigen hier (uit stoken of uit afgunst?) doen moet je fijn negeren.

Fijne vakantie gewenst mocht het mogelijk blijken!

Ik heb even schoongemaakt. Ik heb een blok gegeven. Ik sluit het topic.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie