Maatregelen

Hallo iedereen.

Ik heb een vraag over de skigebieden in Frankrijk, Duitsland ,Zwitserland en Oostenrijk.
Op 27 december wil ik op rijs naar skigebied voor 3 dagen.
Welke skigebieden zijn open in Zwitserland , Frankrijk , Duitslans , Oostenrijk .
Wat kan ik verwachten van de nieuwe maatrelegen in de landen dat ik heb aangeduidt ?

*bericht bewerkt door Alex98 op 24 dec 2020 21:50

Is dit serieus bedoeld?

Goede vraag en goed dat je hier een topic over begint. Goed om deze informatie een eigen plek op het forum te geven, zodat de vele anderen die deze vraag ongetwijfeld ook zullen hebben, deze informatie ook kunnen vinden.
Ik kan de vraag helaas niet voor je beantwoorden, maar er komt zo vast iemand anders die het je kan vertellen. Er is op dit forum namelijk veel kennis aanwezig over dit onderwerp.
Fijne vakantie alvast.

Annoying skiers since 2003

Op dit moment is enkel het Chinese skigebied Pow-Pow open.
Voor drie daagjes is dat wat kort, misschien kun je wat extra dagen vrij nemen?

null

When life gets too complicated.... SKI

Ik adviseer Pandan rijs.

De skigebieden in Zwitserland zijn voorlopig de enige die geopend zijn voor het brede (buitenlandse) publiek (op uitzondering van Engelsen en bepaalde landen als rood aangeduid door het land zelf). Belgen en Nederlanders worden momenteel toegelaten.

Ik adviseer Pandan rijs.

DrPhil op 24 dec 2020 23:50

Tttssss, echt? Er gaat niks boven basmati rijs 🤪

Ik adviseer Pandan rijs.

DrPhil op 24 dec 2020 23:50

Tttssss, echt? Er gaat niks boven basmati rijs 🤪

Drafi op 25 dec 2020 00:02

Ik zou zeggen uncle ben, maar in deze tijden is dit niet gepast 🤫😅

@Alex98, voor je gaat skiën moet je eerst minimaal 5 dagen in quarantaine. Het spijt mij, maar ik kan je vraag onmogelijk serieus nemen. Wat snap je niet aan: “Blijf thuis?”

In Zwitserland kan je zeker naar engelberg, Zermatt, Saas fee, Arosa-Lenzerheiden, Engadin en nog wat andere gebieden. Met een beetje opzoekwerk op sommige sites kom je er wel uit. Via duitsland kan je naar zwitserland rijden alleen kan je momenteel niet overnachten daar en moet je boeking in zwitserland hebben. Dan hoef je je zelfs niets van eventuele nachtklokken aan te trekken.

Frankrijk, duitsland en oostenrijk zijn ingewikkeld momenteel…

Ik heb net op TV gehoord dat alle skigebieden MORGEN in Vlaanderen open gaan.
Nederlanders mogen wel de grens NIET over OF moeten vergezeld zijn van minstens 1 goede B. skiër.

Born to run. B.S.

@Alex98, voor je gaat skiën moet je eerst minimaal 5 dagen in quarantaine. Het spijt mij, maar ik kan je vraag onmogelijk serieus nemen. Wat snap je niet aan: “Blijf thuis?”

roranje op 25 dec 2020 13:12

De initiële reacties onder de vraag van de topicstarter zijn dit forum onwaardig.
Hoongelach en morele verwijten zijn volledig ongepast. We kennen de persoonlijke situatie en de nationaliteit (en de bijgevolg geldende maatregelen) van Alex niet. Het zou iedereen sieren om enkel en alleen inhoudelijk advies te verlenen.

In Zwitserland kan je zeker naar engelberg, Zermatt, Saas fee, Arosa-Lenzerheiden, Engadin en nog wat andere gebieden. Met een beetje opzoekwerk op sommige sites kom je er wel uit. Via duitsland kan je naar zwitserland rijden alleen kan je momenteel niet overnachten daar en moet je boeking in zwitserland hebben. Dan hoef je je zelfs niets van eventuele nachtklokken aan te trekken.

Frankrijk, duitsland en oostenrijk zijn ingewikkeld momenteel…

oneye op 25 dec 2020 13:42

Nagenoeg alle skigebieden in Zwitserland zijn ondertussen geopend. Infomeer je respectievelijk op deze site of op de site van het skigebied naar de details in verband met de geopende pisten, liften en de daar geldende maatregelen. In het Engadin (Sankt Moritz , Scuol en in mindere mate Samnaun) is trouwens bovengemiddeld veel sneeuw gevallen. De sneeuwcondities zijn daar momenteel de interessantste.

Op te merken valt dat enkele (meer noordelijk gelegen) kantons besloten de skigebieden te sluiten. Het betreft enkele toeristisch minder bekende bestemmingen. De maatregelen die worden getroffen in de skigebieden worden grotendeels kantonaal bepaald.

*bericht bewerkt door Mathijs! op 25 dec 2020 22:18

Dubbel.

*bericht bewerkt door Mathijs! op 25 dec 2020 22:18

@Mathijs! Sorry hoor, maar ik zie niet in wat de persoonlijke situatie of nationaliteit van TS toe zou kunnen voegen in relatie tot zijn vraag. Als je zo’n vraag stelt heb je imo de afgelopen maanden echt onder een steen gelegen.

When life gets too complicated.... SKI

Plaats een reactie