Head Edge Lyt skischoenen

Hallo,

Momenteel heb ik de Head Next Edge 80 2016 skischoenen doch mijn zoon van 17 gaat ze verder gebruiken omdat ze hem ook als gegoten zitten en de zijne te klein zijn geworden.
Ik kan dus op zoek naar nieuwe en gezien ik brede voorvoeten heb zou ik het liefst bij Head blijven.
Ik heb de nieuwe Head Edge Lyt reeks, 2020-2021, online gezien aan scherpe prijzen. Ik vraag mij nu af of de pasvorm van de Edge Lyt hetzelfde is gebleven als mijn huidige Next Edge. De breedte is alvast gelijk.
Heeft iemand ervaring met de Edge Lyt reeks ? Deze zijn te krijgen in Flex van 80 tot 130. Wélke flex is aangeraden, niveau licht gevorderd, gewicht 80 kg, stijl rustig cruisen met familie blauwe en rode piste.

Grts,

Yoeri

Kan alleen maar adviseren om ze te gaan passen. Dan weet je het zeker.
Qua flex moet je bij jezelf te raden gaan.
Ik weet ook niet helemaal zeker of de flex van je oude schoen precies vergelijkbaar is met deze.
Maar als je wat meer controle wil hebben of je hebt het idee nog wel wat door te groeien, aspiraties hebt, kun je zeker een flex van 90 of 100 overwegen. Als je nooit het idee hebt gehad dat de oude onvoldoende tegendruk geven, hou je het bij 80 of 90.

Gewoon gaan passen bij een goeie bootfitter. Dat is het beste en misschien ook wel het goedkoopste omdat je in een keer de juiste schoen hebt.

Paul

Persoonlijk zou ik ook gewoon naar een goede zaak gaan. Meerdere modellen passen en ook even de Head aankaarten. Als hij online toch iets anders blijkt te zitten dan je had verwacht krijg je de bootfit kosten er weer bij. Dit is anders als je hem gewoon in een winkel koopt.

Gewoon gaan passen in de winkel natuurlijk.
Niet via internet kopen en terug sturen als het niet goed is.

PS
Waarom koop je geen nieuwe skischoenen voor je zoon.
Skischoenen gaan 7 tot Max Max 10 jaar mee bij gewoon vakantie gebruik.
Ze zijn gemaakt van Polyurethane.
Het zwakke punt zijn de zolen.
En daarbij is het juiste wegzetten in de zomer belangrijk.
Drooi.
Donker.
Koud.

Plaats een reactie