Zomerski gletsjer

Hallo,
Zoals bij velen hier heb ik dit jaar besloten om niet naar Oostenrijk af te reizen voor een volwaardige wintersport.

Wat nu mijn idee is, als het in juni zou kunnen is het volgende. Het eerste weekeind van juni is er in de erzberg rodeo(hard Enduro wedstrijd) wat op 2 uurtjes van een gletsjer is. Is het de moeite waard om mijn ski’s mee te nemen voor 1 of 2 dagen op de gletsjer. Het gaat hierbij om de dachstein gletsjer. Ik het het gebied en de berg niet. Iemand die mij meer kan vertellen

In de zomermaanden (half mei-september) is de Dachstein voor alpineskiën gesloten. Wil je nog iets skiën in juni, kun je rond die tijd nog terecht op de Kitzsteinhorn, maar dat is wel dik een klein uur verder dan de Dachstein.
Sowieso is de Dachstein de kleinste Skigletscher, en is het naseizoen-voorseizoenaanbod amper meer dan een grote skihal. Wel steiler.
Mocht je het hooggebergte per lift in willen, is het zeker een bezoekje waard om eens te gaan bekijken, maar dan niet voor het pistegebruik.

Bedankt voor de reactie Bennie,

Opzich is 200 km en bijna 3 uur te overzien(kaprun-eisenerz) eerst maar eens de maatregelen afwachten en kijken als de evenementen dan al weer door gaan. Ik hou het hier op de hoogte

*bericht bewerkt door rvkasper op 29 dec 2020 18:23

Plaats een reactie