Sneeuwkanon te leen?

Deze winter wordt toch wel heel pijnlijk duidelijk gemaakt dat we volledig afhankelijk zijn van het buitenland om te skien. Heeft er iemand een sneeuwkanon, liefst een snowmaker staan in de schuur, dan kunnen we dit weekend beginnen met de sneeuwproductie. Op welke buitenlocatie kan dat het beste? Posbank, Spaarnwoude?

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 06 jan 2021 11:18

Ja tuurlijk.
Ik heb net een nieuw sneeuwkanon in de schuur staan. Een T40 30.000 Euro ex btw. @RoteHersentote
Heb jij krachtstroom en een waterleiding die 10 X zo dik is?
Kan helaas niet gratis 😄👍
Proost op het nieuwe jaar 🥂

Hahaha, ik begin nu met sparen!

… Op welke buitenlocatie kan dat het beste? Posbank, Spaarnwoude?

Ik stel mijn achtertuin wel beschikbaar om te testen. Er is een waterreservoir (sloot) in de directe nabijheid.

null

Huren kan ook.

Übung macht den meister!!!

530 Euro per dag valt wel mee. Die kan je met een buurtvereniging ook afhuren.

Voor de wintersporter met twee rechterhanden en een compressor en temperaturen ver onder 0…

*bericht bewerkt door Matthieu op 05 jan 2021 17:27

Aftellen maar!

Ik heb effectief al enkele keren serieus nagedacht om deze aan te schaffen ;): http://www.snow4home.at/

Ik heb effectief al enkele keren serieus nagedacht om deze aan te schaffen ;): http://www.snow4home.at/

FORZAM op 06 jan 2021 07:44

Wow die is wel gaaf idd.
En die prijs valt me mee, ik denk dat er komend jaar met 5 december wat in mijn schoen zit :-)

De prijs van dat ding kan meevallen, maar 30 uur laten draaien kost toch al snel een 100 a 200 euro aan water en electriciteit: zie

En je hebt dan wel wat sneeuw - maar echt veel is het ook niet, misschien goed om een glijbaan voor een kleuter te maken.

*bericht bewerkt door teoram op 06 jan 2021 12:01

Op het filmpje is het wel (voor Nederlandse begrippen) een grote tuin en zijn bereking is wel gebaseerd op wel buitenlandse prijzen
Reken ik de door hem opgegeven getallen om naar Nederlandse prijzen vind ik het opzich wel meevallen
16 kuub water * 1,077 (tarief bij mij in het dorp) = 17,232
90 kw stroom * 0,21 (heb even een prijs bij Eneco opgezocht) = 18,90

Dan nog moet je natuurlijk wel wat dagen hebben waarbij het beneden 0 is (anders heb je er maar kort plezier van)

Wat een briljant filmpje, heel even dacht ik dat hij een eisbar ging maken…gemiste kans.

Op welke buitenlocatie kan dat het beste? Posbank, Spaarnwoude?

RoteHersentote op 05 jan 2021 09:17

In de Overijsselse Alpen natuurlijk!

🤣

Ik heb vanuit de brandweer wel een paar tankwagens met ruime watervoorraad :-)

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Plaats een reactie