Short ski met Pasen mellsu of .. ..

Aangezien de skipisten dicht zijn voor NL
Hoop ik met Pasen toch een short ski te plannen dicht bij huis.
Ik dacht aan Mellau heeft iemand ervaring om met Pasen daar te skien?
Hoe zijn pistes dan daar nog goed of alleen PAP? Of zijn er betere alternatieven?
Gletschers zijn weer 1.5 uur verder rijden en weinig km pistes.

Ik zou lekker sfeervol 3 kwartier langer door de bergen rijden en naar Ischgl gaan.

Damuls Mellau is een hartstikke leuk gebied, met waarschijnlijk goeddeels nog prima condities, maar aan de Mellau kant gaat het waarschijnlijk veel pap zijn. Als je daar over inzit kun je beter naar Ischgl.

*bericht bewerkt door Shane op 10 jan 2021 16:17

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ischgl is top, duur en gevorderd gebied.
Aangezien ik met mijn gezin 3/4 dagen wil zoek ik sneeuwzeker makkelijk en niet te duur gebied.

Een aantal jaren geleden hebben de eerste week van de paasvakantie doorgebracht in het Bregenzerwald. We hebben toen geskied in Diedamskopf, Warth-Schröcken (voor de aansluiting naar Lech-Zürs), maar hoofdzakelijk in Damüls-Mellau.

Het skigebied is relatief sneeuwzeker en biedt voornamelijk eenvoudigere pistes aan. Het liftensysteem is bijzonder modern. Vanwege de iets geringere hoogte bestaat de kans op papsneeuw, maar daar staat tegenover dat het skigebied in deze periode erg rustig is.

De 3-tälerpas (de toepasselijke skipas) biedt eveneens toegang tot de twee bovenvernoemde skigebieden en eventueel Sonnenkopf. De rest van de inbegrepen skigebieden zijn praktisch moeilijk bereikbaar of reeds gesloten (deels vanwege de sneeuwcondities).

*bericht bewerkt door Mathijs! op 10 jan 2021 19:02

Nou, als er een jaar is om te wachten dan is het dit jaar :). Als t wat frisser is, denk ik dat je op heel veel plekken nog goed terecht kan, zeker omdat Pasen vrij vroeg valt, terwijl je bij echte warmte juist naar Ischgl, Obergurgl etc wil. Afwachten is dus het devies, wmb.

Stel dat het koud is, dan is Zugspitze Arena of Kleinwalsertal bijvoorbeeld misschien ook aantrekkelijk?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij hebben inmiddels ook geboekt voor Pasen in Faschina, hetzelfde skigebied. Wij zijn er wel eens eerder geweest eind maart, en toen kon je er nog prima skiën. Alleen de verbinding tussen Damuls en Mellau was niet zo goed. Ook lekker dichtbij.

Hangt helemaal af van de dan geldende omstandigheden, meestal ligt er echter voldoende sneeuw.
Koen, Faschina heeft alleen een busverbinding met Damuls en is verder een los gebied itt Damuls-Mellau wel aaneengesloten is.

Plaats een reactie