Post hier je mooiste afdaling

De Aiguillette in Serre Chevalier.

De keuze is reuze, hierbij een kleine selectie:

  • Aiglon gevolgd door Niverolle in Bonneval sur Arc, of het blauwe alternatief Bartavelle
  • Piste de l’Ours in Veysonnaz
  • Autostrada op de Monte Sponda in Livigno
  • Lauberhorn in Wengen

Ik kan het toch niet laten om het trio uit de Dolomieten Lagazuoi, La Longia (Seceda) en de Marmolada (m.n. in de ochtend) te noemen. Het is niet anders, zijn wat mij betreft niet te evenaren.

FLS70 op 13 jan 2021 14:30

Helemaal eens, echt prachtige afdalingen alledrie.

Welke ook erg fijn is, is in Engelberg. Vanaf de Titlis (3020) helemaal terug naar het dorp (1050). Dit kan volledig over de piste - waarbij een deel rond de Rotegg een niet geprepareerde piste is - maar mooiste is om na de Rotegg rechts aan te houden en dan off-piste via Laub terug te gaan maar het dorp.

Sowieso geweldig off-piste skiën daar.

Oké alle pistes - off - offpiste en skiroutes met uitdagingen en mooie ver of uitzichten zijn mooie herinneringen.

Er gaat echter niets boven de eerste dal afdaling met onze guppies 3 jaar terug dat is verreweg mijn hoogte punt. 4 en 5 jaar en de overwinning van de elementen. In het geheugen gegrift.

Voor onze kinderen is het toch echt de wedstrijd aan het einde van de week tijdens van de skiles😂😂😂

Sorry voor deze zachte bijdrage…

Lastig kiezen, daarom ‘zomaar’ een greep:

Alpe d’Huez: de Sarenne vanaf de Pic Blanc helemaal naar beneden. Lange afdaling, veel afwisseling
Ischgl: de rode 80 naar Samnaun

De piste 63 en 65 en skiroute 75 in Mayrhofen vind ik een hele mooie pisten lekker breed en goed op hoogte waardoor de sneeuw goed blijft en toen ik er ging skien had het die dag er voor goed gesneeuwd wat ook nog mooie plaatsjes op leverde in het bos gedeelte van ski route 75.

De piste 20a in het Zillertal arena is vorigjaar nieuw aangelegd en dit is een zwarte afdaling niet heel lang maar wel goed breed en het blijft een steilheid dus weinig wisseling in steilheid wat het wel voorspelbaar maakt waardoor je vol kan knallen.

De pistes van Konigsleiten naar Gerlos piste 39,38 en 37 zijn aan elkaar gesloten pistes die in elkaar opvolgen zijn alle drie rode pistes maar niet te moeilijk te skiën maar wel enorm prettig om te skiën.

*bericht bewerkt door larsdejongh op 24 jan 2021 18:06

De piste 63 en 65 en skiroute 75 in Mayrhofen vind ik een hele mooie pisten lekker breed en goed op hoogte waardoor de sneeuw goed blijft en toen ik er ging skien had het die dag er voor goed gesneeuwd wat ook nog mooie plaatsjes op leverde in het bos gedeelte van ski route 75.

De piste 20a in het Zillertal arena is vorigjaar nieuw aangelegd en dit is een zwarte afdaling niet heel lang maar wel goed breed en het blijft een steilheid dus weinig wisseling in steilheid wat het wel voorspelbaar maakt waardoor je vol kan knallen.

De pistes van Konigsleiten naar Gerlos piste 39,38 en 37 zijn aan elkaar gesloten pistes die in elkaar opvolgen zijn alle drie rode pistes maar niet te moeilijk te skiën maar wel enorm prettig om te skiën.

larsdejongh op 24 jan 2021 18:05

Schitterende pistes idd! Mag ik daar de sportabfahrt aan toevoegen? :)

*bericht bewerkt door Alex82 op 24 jan 2021 19:24

De piste 63 en 65 en skiroute 75 in Mayrhofen vind ik een hele mooie pisten lekker breed en goed op hoogte waardoor de sneeuw goed blijft en toen ik er ging skien had het die dag er voor goed gesneeuwd wat ook nog mooie plaatsjes op leverde in het bos gedeelte van ski route 75.

De piste 20a in het Zillertal arena is vorigjaar nieuw aangelegd en dit is een zwarte afdaling niet heel lang maar wel goed breed en het blijft een steilheid dus weinig wisseling in steilheid wat het wel voorspelbaar maakt waardoor je vol kan knallen.

De pistes van Konigsleiten naar Gerlos piste 39,38 en 37 zijn aan elkaar gesloten pistes die in elkaar opvolgen zijn alle drie rode pistes maar niet te moeilijk te skiën maar wel enorm prettig om te skiën.

larsdejongh op 24 jan 2021 18:05

Schitterende pistes idd! Mag ik daar de sportabfahrt aan toevoegen? :)

Alex82 op 24 jan 2021 19:22

zeker was die helemaal vergeten

Afgelopen week de mooiste piste van mijn lange ski carrière meermaals per dag bedwongen. De zwarte 41 gevolgd door de Lauberhorn Weltcup abfahrt in Wengen. Prachtige lange afdaling die werkelijk heel geen moment verveelt. ![]
(https://cdn.wintersport.nl/media/forum/2021/01/25/P1080090.JPG)

null
null
null
null
null
null

*bericht bewerkt door Peter007 op 25 jan 2021 15:37

Peter Hertegonne

ziet er mooi uit helemaal die rotspartij

@Peter007, toch niet naar Val Thorens geweest? Zoiets als deze afdaling heb je daar niet ;)

*bericht bewerkt door Matthieu op 03 feb 2021 15:59

Aftellen maar!

Afdaling 1(plus 1b) in Sulden. Prachtige lange afdaling richting middenstation van de cabinebaan, met de Ortler, Zebru en Gran Zebru (Königspitze) op de achtergrond.

null

Schitterende pistes idd! Mag ik daar de sportabfahrt aan toevoegen? :)

Alex82 op 24 jan 2021 19:22

Jazeker mag je dat, die is echt geweldig. Overigens, op die 37, 38 en 39 heb ik m’n dochter leren carven. Daar liggen goede herinneringen van deze papa met z’n ietwat eigenwijze oudste dochter. Op die 38 brak de veer in mn achterbinding. Toen wilde m’n Atomic C6 niet meer aan. Uiteindelijk wel gelukt, maar de waarde was toen ongeveer gereduceerd van 7 naar 2. Dat laatste stukkie hebben we heel voorzichtig maar heel snel geskied, we moesten daar de laatste lift terug naar Gerlos hebben. Fantastische herinneringen!

Afgelopen week de mooiste piste van mijn lange ski carrière meermaals per dag bedwongen. De zwarte 41 gevolgd door de Lauberhorn Weltcup abfahrt in Wengen. Prachtige lange afdaling die werkelijk heel geen moment verveelt. ![]
(https://cdn.wintersport.nl/media/forum/2021/01/25/P1080090.JPG)

null
null
null
null
null
null

Peter007 op 25 jan 2021 15:35

Hey Peter vraagje, ik zie dat jij in Zwitserland zit, ben jij ook in quarantaine gegaan of mag je tijdens de quarantaine skiën? ik wil namelijk ook naar Zwitserland maar ben enigszins bang voor een boete etc?

of mag je tijdens de quarantaine skiën?

Serieus???

Born to run. B.S.

of mag je tijdens de quarantaine skiën?

Serieus???

dan58 op 03 feb 2021 20:53

Nouja het klinkt niet logisch maar ik vind het persoonlijk moeilijk te geloven dat mensen 10 dagen in isolement gaan zitten na een negatieve PCR-test te laten zien bij aankomst in het land. Al helemaal als je letterlijk in je eigen auto het land binnen gereden bent .

*bericht bewerkt door Rob97 op 03 feb 2021 23:41

Of je het risico wilt nemen, is aan jezelf. Maar houd er rekening mee dat de Zwitserse autoriteiten en boetes niet mals zijn. Ik zou het afraden je niet aan de voorschriften te houden. Al is het maar omdat het asociaal is.

*bericht bewerkt door Quick op 04 feb 2021 00:42

Mr. Slow

Plaats een reactie