advies Ski reis met de familie

Beste Wintersporters.

Ik wil graag samen met mijn familie de wintersport ontdekken.
Hiervoor heb ik bedacht een Chalet voor 10 personen te huren, in een skigebied voor een dag of 5.
Aangezien het vervoer met auto gaat zijn, binnen een afstand van +/- 1000km
Wij houden van een drankje en zijn dus geen ervaren skiërs.

Naar welke skigebieden kan ik het beste kijken?
hebben jullie verder nog tips?

Ehrwald

Wanneer wil je gaan? Ergens seizoen 2022 vermoed ik? Hou er rekening mee dat in de vakanties een chalet vaak van zaterdag tot zaterdag wordt verhuurd.
Als je niet aan vakanties gebonden bent is het vaak wat flexibeler.

Als niemand wintersportervaring heeft zou ik een klein gebied zoeken waar je het goed kunt leren. Je gaat dan immers toch nog geen lange tochten maken. Een kleiner gebied is soms (niet altijd) ook voordeliger in skipas. Of een groter gebied waar je een beginnerspas kunt kopen (voor een beperkt aantal liften).

En “houden van een drankje”, betekent dat levendige apresski? Dan zijn er een aantal echte feestbestemmingen (voorkeur voor Hollandse of Duitse apres ski?) maar die kandidaten zijn meestal grotere gebieden.
Dus laat je wensen maar horen, dan is het advies ook beter.

Hi Ruud,

Kijk eens op Sunweb zou ik zeggen:
https://www.sunweb.nl/wintersport/frankrijk/les-deux-alpes/l…

Skipas… chalet aan de piste…

Leuk voor zeg… 2022.

En tijd van het jaar scheelt ook in welk gebied je wil zitten.

En met de auto zou ik niet zo zeer naar km’s kijken maar naar rijtijd en moeilijkheidsgraad van de wegen.
100km snelweg gaat sneller dan 50km hoog gelegen bergweggetje, zeker als het sneeuwt.

En verder wat hierboven werd geschreven. Iedereen beginner of toch al wat meer ervaren. Gaat dat drankje in het chalet gebeuren, of zijn cafés en restaurants in de buurt van belang?

Ik zou persoonlijk eerst beginnen met een aantal top #’s in het leven te roepen! Daar begint de voorpret… het maakt niet uit wanneer je start😏 dat kan nu al…

Gezien allemaal beginners Verdiep eerst de uitgangspunten mbt tot Skiles:
Wie moet?
Wie wil?
Moet de leraar Nederlands spreken?
Hoelang de 1, hoelang de ander?

Dan bepalen wat het resultaat en de wensen zijn… Vervolgens ga je naar de gebied selectie op deze site en selecteer je gebied geschikt voor beginners…

De resultaten ga je bestuderen en je maakt een selectie en je kijkt naar de mogelijkheden, na een verdieping in de dorpen van de wensen ga je opzoek naar de beschikbaarheid.

Pakt het serieus aan en je hebt wintersport gevonden en bij vragen ga opzoek op dit forum en durf te vragen.

Plaats een reactie