Ski verzekering tegen diefstal

Beste,
Ik heb recent een nieuw paar ski’s gekocht, vorig jaar met kerst werd een paar ski’s van een vriend gestolen toen we onze skipas wilden verlengen aan de info balie. Geen probleem deze waren gehuurd en verzekert bij een lokale verhuurder en na wat papier werk had hij een nieuw paar. Dit zette me toch aan het denken wat als dit mij mijn niet gehuurde ski’s zou overkomen, is er een verzekering die je kan nemen zoals bij fietsen?
Alvast bedankt voor de hulp!

Zit volgens mij bij je lidmaatschap van de Nederlandse Ski Vereniging.
Even bellen zou ik zeggen.

Is toch gewoon bij elke reisverzekering gedekt???

I can stick uphill ice, on my saucer...

Is gedekt door de reisverzekering. Alleen wel de dagwaarde. Bij een vriend van mij was zijn 1 jaar oude snowboard verdwenen. Daar kreeg hij nog maar 75% van vergoed (en daar ging ook nog eigen risico vanaf).

Oh daar had ik nog niet aan gedacht, zal eens navraag doen. Bedankt voor jullie antwoorden!!!
Fijne winter nog gewenst!!

Is toch gewoon bij elke reisverzekering gedekt???

Shane op 16 jan 2021 22:03

Zeker NIET bij ELKE reisverzekering . @Shane

Born to run. B.S.

Bij de ING als je wintersport dekking hebt afgesloten (zal neem ik aan iedereen doen):

null

Ik heb er voor gekozen om bagage niet te verzekeren, want een voorwaarde bij mijn verzekering is dat de spullen uit een afgesloten ruimte gestolen zijn. De kans dat ze daar gestolen worden is erg klein en de premie niet waard. Er zullen verzekeringen zijn die minder voorwaarden stellen, maar check de uitsluitingen voordat je denkt beter verzekert te zijn dan dat je bent.

Of gewoon een slotje in je (jas/broek-) zak stoppen - skis/boards willen ook nog wel eens wat verder van je accommodatie ‘verdwijnen’.

Een slotje is niet genoeg.Profs krijgen die er zo vanaf.
Als je extreem dure ski’s hebt dan moet je een taxatie rapport hebben.
Als ze het al willen verzekeren.( meestal niet)
En inderdaad zoals @remcoski al zei.
Als de ski’s volgens de verzekeraar af geschreven worden in 5 jaar min je eigen risico krijg je niets meer terug.
Je betaald dan een sigaar uit eigen doos.

Als je extreem dure skies hebt dan kun je beter gaan skien i.p.v. binnen zitten :-D
Een slotje helpt natuurlijk wel tegen gelegenheidsdieven. Bovendien valt het nogal op als je met een kniptang in de weer bent. Verder vind ik het zonde van de tijd om aangifte te moeten doen, gaat allemaal van je skitijd af. Maar goed, iedereen beslist dat voor zichzelf.

Als je extreem dure skies hebt dan kun je beter gaan skien i.p.v. binnen zitten :-D
Een slotje helpt natuurlijk wel tegen gelegenheidsdieven. Bovendien valt het nogal op als je met een kniptang in de weer bent. Verder vind ik het zonde van de tijd om aangifte te moeten doen, gaat allemaal van je skitijd af. Maar goed, iedereen beslist dat voor zichzelf.

Martin7182 op 17 jan 2021 12:34

De meeste van die slotjes gaan rond de skibindingen.
Als je dan verstelbare bindingen hebt kan je met een hendeltje zo de voorrant/achterkant erafschuiven en de skis uit het lusje heffen.

Verder zijn de meeste van die slotjes van een zodanig robuste bouwwijze dat een echte kniptang niet eens nodig is, maar wat wel klopt is: staan je afgesloten skis naast een ander paar van gelijkaardige prijs zonder slotje erop, dan hebben die van jou een grotere kans om te blijven staan.

terug naar de TS:
Een verzekering heeft volgens mij vooral zin tegen diefstal onderweg of in de ski-locker.
Vaak gaat het dan niet om 1 paar dat weg is, maar ineens alle skis van je gezin en dan kan je wel boven het franchise-bedrag van je verzekering uitkomen. Bij diefstal van 1 enkel paar skis tijdens de dag vermoed ik dat de franchise te hoog zal zijn om iets terug te kunnen trekken.
Bij het huren van skis ligt dit iets anders. Als je daar geen verzekering bij hebt afgesloten, zullen ze proberen om je ter plaatse de catalogusprijs van de skis te laten betalen. Met een verzekering betaal je dan enkel het bedrag “eigen risico” en spaar je dus wel iets uit.

Dus

  • optie 1: eigen materiaal, geen verzekering
    geen premie
    bij diefstal: volledige aankoopkost van nieuwe skis (evt afgeprijsd model) + mogelijk huurkost tot einde vakantie
  • optie 2: eigen materiaal, wel verzekering
    premie
    bij diefstal: restwaarde van de skis - eigen risico terugbetaald = zeer weinig terugbetaald
  • optie 3: huurmateriaal, geen verzekering
    geen premie
    bij diefstal: winkelprijs van dezelfde nieuwe skis betalen?
  • optie 4: huurmateriaal, wel verzekering
    wel premie
    bij diefstal: enkel eigen risico betalen (vaak kan ook de franchise volledig afgekocht worden door een duurdere verzekeringsversie te nemen)

Ik heb dus zelf (via mijn woningverzekering + autoverzekering) enkel een dekking voor diefstal uit de auto of uit een skilocker.

Glide on!

Inderdaad @Vivace mooier kan ik het niet vertellen.

Martin nog nooit iemand met een betonschaar gezien.
Toch worden er per winterseizoen op één locatie al tientallen ski’s meegenomen zonder toestemming van de eigenaar.

Martin nog nooit iemand met een betonschaar gezien.

Hooykaas op 18 jan 2021 05:42

Idd, en jij hebt nog nooit een dief gezien die een skistok tegen zn nek heeft gekregen.

Plaats een reactie