Snel koude voeten

Snowboarder2818 januari 2021 · 22:44

Mijn snowboots heb ik inmiddels al enkele jaren en zijn volgend jaar aan vervanging toe. Toch merk ik dit jaar (vreemd, maar voorheen nooit zo veel last van gehad) dat ik heel snel koude tenen krijg. Nu heb ik een paar dikke sokken, maar dan zitten de schoenen wel wat krapper. Niet perse te krap (denk ik), maar ik kom dan wel tegen de bovenkant van de schoen aan. Ik zou eventueel het binnenzooltje eruit kunnen halen voor meer ruimte, maar zou dat niet kouder zijn?
Met ‘normale’ sokken heb ik wel meer ruimte, maar ijskoude tenen.
Heeft iemand een goede tip?

evr6619 januari 2021 · 07:56

Probeer na het seizoen een beetje betaalbaar sokken met elektrische verwarming te scoren. Paar jaar terug voor mijn dochter ook gedaan en werkt echt perfect.

Edwin van Riel
Matthias12319 januari 2021 · 08:08

Het liefst heb je met normale sokken geen ruimte. Dikke sokken werkt namelijk vaak averechts in goed passende ski en snowboard schoenen wat dat betreft. Als je de ruimte hebt om hele dikke sokken aan te doen dan zijn je schoenen iets te groot en dat is dan de oorzaak van je koude voeten. Met dunne sokken moeten je schoenen aanvoelen alsof ze om je voeten zitten gegoten, zonder vrije ruimte.

Born to Ride
Togi19 januari 2021 · 09:49

Probeer eens sokken van ander materiaal, bijv merinowool
https://www.wintersport.nl/materiaal/skisokken

Plaats een reactie