pasen 2021; dichtbij vliegveld, sneeuwzeker

Hallo skifanaten,

Ik heb de hoop voor dit seizoen nog niet opgegeven.
We zijn een beetje aan het kijken naar pasen.

Ik ga dan een week eerder met de auto en mijn vriendin en zoontje vliegen dan donderdags voor pasen naar een vliegveld (Innsbruck of Salzburg lijkt me het meest logisch). Op maandag rijden we dan terug naar NL.

We zoeken dan een skigebied wat begin april nog redelijk sneeuwzeker is en niet te ver van het vliegveld is. Bij voorkeur toch wel minimaal 40km.
Uiteraard gaan we alleen als we als toeristen welkom zijn en de skigebieden (nog) open zijn.
Frankrijk, Zwitserland of Italie zijn ook mogelijk; maar daar ben ik wat minder bekend. Budget is ook niet onuitputtelijk :)
Wie heeft een goede tip?

Hi Daffie,

Je kunt bijvoorbeeld kijken naar Kühtai-Hochoetz, ze zitten samen op één pas en ongeveer 85-90km piste waarvan ruim 90% boven de 2000m is. Met name Kühtai is voor Oostenrijkse niet gletsjer gebieden erg sneeuwzeker maar ook Hochoetz heeft de meeste pistes op het noorden liggen en heeft dit jaar al erg veel sneeuw gekregen. Bijkomend voordeel is dat de skipas en accommodaties over het algemeen erg goed betaalbaar zijn en het is een goed half uurtje vanaf Innsbruck luchthaven.
Van deze gebieden weet ik in elk geval dat ze zelf de hoop nog niet hebben opgegeven en zo lang mogelijk open zijn (normaal minimaal 18 apr). Zelf wil ik half maart of als dat nog niet kan begin april die kant ook nog op, maarja of dat mogelijk is is zeer de vraag.

Nog andere eisen dan 40km en dicht bij luchthaven? Wat is overigens dichtbij luchthaven want in Tirol en Salzburgerland liggen minstens de helft van alle gebieden wel binnen een uurtje ofzo rijden van één van de 2 luchthavens dus je hebt voldoende opties denk ik.

*bericht bewerkt door Amelm op 19 jan 2021 12:22

Ik zou eerst eens beginnen met vliegen op Genève of Zurich. Oostenrijk staat nog te veel op losse schroeven. Zwitserland heeft de gebieden en gastenbedden wel min of meer geopend. Grootste kans dat dat begin april nog lukt.

Voordeel van Zwitserland ten opzichte van Oostenrijk is natuurlijk dat ze niet binnen de EU vallen en dus geen ‘‘druk’’ ervaren van andere EU landen om gesloten te blijven. Ook laten zij tot nu toe het meest zien de skigebieden te ‘‘ontzien’’ in hun maatregelen, al moet nu die quarantaine er eerst wel vanaf natuurlijk.

Mocht enkel Zwitserland kunnen dan ga ik ook die kant op voor het eerst, maar eerlijk is eerlijk, veel hoop heb ik niet.

*bericht bewerkt door Amelm op 19 jan 2021 13:10

Om heel eerlijk te zijn verwacht ik dat er vanuit Nederland helemaal niet meer dit wintersportseizoen op Innsbruck of Salzburg gevlogen gaat worden (Transavia heeft alle wintersportvluchten eruit gehaald). Misschien nog vanuit Duitsland of België?

Maar mocht je toch gaan dan is in Oostenrijk Kuhtai/Oetz, Stubaital of Obergurgl/Hochgurgl, hoewel die laatste wel einde dal ligt en niet goedkoop is. Wordt het bijvoorbeeld Zwitserland dan is Engelberg of Flumserberg leuk om te doen vanuit Zürich of tal van skigebieden die in Zwitserland of Frankrijk bereikbaar zijn vanuit Genévè.

Voordeel van Zwitserland ten opzichte van Oostenrijk is natuurlijk dat ze niet binnen de EU vallen en dus geen ‘‘druk’’ ervaren van andere EU landen om gesloten te blijven. Ook laten zij tot nu toe het meest zien de skigebieden te ‘‘ontzien’’ in hun maatregelen, al moet nu die quarantaine er eerst wel vanaf natuurlijk.

Mocht enkel Zwitserland kunnen dan ga ik ook die kant op voor het eerst, maar eerlijk is eerlijk, veel hoop heb ik niet.

Amelm op 19 jan 2021 13:09

Oh ja?

De Zwitserse autoriteiten hebben Nederland per 15 januari op de quarantainelijst gezet.
Wie toch naar Zwitserland wil, moet 10 dagen in verplichte isolatie doorbrengen.
Bovendien moet je je binnen twee dagen melden bij de kantonale gezondheidsdienst.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft voor Zwitserland een oranje reisadvies gegeven.
Het advies is om bij thuiskomst 10 dagen in quarantaine te gaan.

Bron: ANWB, stand 20-01

Zwitserland mag dan geen lid zijn van de EU, ze zijn wel pragmatisch en volgen op veel vlakken gewoon de EU

Rob

al moet nu die quarantaine er eerst wel vanaf natuurlijk.

Amelm op 19 jan 2021 13:09

Oh ja?

De Zwitserse autoriteiten hebben Nederland per 15 januari op de quarantainelijst gezet.
Wie toch naar Zwitserland wil, moet 10 dagen in verplichte isolatie doorbrengen.
Bovendien moet je je binnen twee dagen melden bij de kantonale gezondheidsdienst.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft voor Zwitserland een oranje reisadvies gegeven.
Het advies is om bij thuiskomst 10 dagen in quarantaine te gaan.

Bron: ANWB, stand 20-01

Zwitserland mag dan geen lid zijn van de EU, ze zijn wel pragmatisch en volgen op veel vlakken gewoon de EU

RCGrootveld op 20 jan 2021 19:34

Zie mijn opmerking…

Sinds 1 á 1 1/2 week hebben ze natuurlijk een quarantaine eis ingesteld voor Nederlanders, maar mocht Nederland lager dan een gemiddelde minder dan 60 gevallen per 100.000 hoger dan Zwitserland komen dan gaat deze er weer af, dat beoordelen ze elke 2 weken.

Quarantaine in Nederland is voor heel erg veel mensen geen enkel probleem. Ik werk permanent thuis, voor een vakantie heb ik echt wel thuis 2 weken quarantaine over, er is verder toch niets te doen.

Door het schrappen van de WIntersport trein en vlieg reizen is mijn advies om goed te kijken naar Genève en Milaan om te vliegen. Daar kun je waarschijnlijk de meest vriendelijk geprijsde vliegreizen vinden met een grotere frequentie, waardoor je een beter keuze kunt maken voor geschikt vluchtschema.

al moet nu die quarantaine er eerst wel vanaf natuurlijk.

Amelm op 19 jan 2021 13:09

Oh ja?

De Zwitserse autoriteiten hebben Nederland per 15 januari op de quarantainelijst gezet.
Wie toch naar Zwitserland wil, moet 10 dagen in verplichte isolatie doorbrengen.
Bovendien moet je je binnen twee dagen melden bij de kantonale gezondheidsdienst.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft voor Zwitserland een oranje reisadvies gegeven.
Het advies is om bij thuiskomst 10 dagen in quarantaine te gaan.

Bron: ANWB, stand 20-01

Zwitserland mag dan geen lid zijn van de EU, ze zijn wel pragmatisch en volgen op veel vlakken gewoon de EU

RCGrootveld op 20 jan 2021 19:34

Zie mijn opmerking…

Sinds 1 á 1 1/2 week hebben ze natuurlijk een quarantaine eis ingesteld voor Nederlanders, maar mocht Nederland lager dan een gemiddelde minder dan 60 gevallen per 100.000 hoger dan Zwitserland komen dan gaat deze er weer af, dat beoordelen ze elke 2 weken.

Quarantaine in Nederland is voor heel erg veel mensen geen enkel probleem. Ik werk permanent thuis, voor een vakantie heb ik echt wel thuis 2 weken quarantaine over, er is verder toch niets te doen.

Amelm op 20 jan 2021 20:00

Enige nadeel is dat de quarantaine in Zwitserland volbracht moet worden voor zover ik kan lezen, dus dan moet je toch 10 dagen extra je accommodatie boeken.

bron: https://www.bag.admin.ch/dam/bag/en/dokumente/mt/k-und-i/akt…

*bericht bewerkt door ronaldkoopmans op 21 jan 2021 07:08

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Plaats een reactie