Bindingen op Jones Mountain Twin

Heren, Dames,

Vorig jaar na lang wikken en wegen en wat testen de Jones Mountain twin aangeschaft. Model 2019 - 2020. Gelukkig vorig jaar in Januari al mee kunnen boarden.

Ben er erg blij mee (al overweeg ik het 2020-2021 model te kopen met de uitverkoop prijzen van nu…). Echter heb ik het gevoel dat het maken van snelle, korte bochten wat minder soepel gaat dan met m’n oude board (rossignol templar).

Ik rijd nog met m’n oude bindingen (Flow Five) omdat ik het gewoon een erg gemakkelijk systeem vind maar ik denk dat het probleem daar wel eens in kan zitten.

Nu mijn vraag: is dit een reële gedachte op basis van de specs van de bindingen?
Misschien moet ik op zoek naar wat anders maar eerlijk gezegd vind ik het een lastige zoektocht met vrij veel aanbod. Het liefste blijf ik bij deze bindingen of andere Flow bindingen.

Alvast bedankt voor de tips!

*bericht bewerkt door AW__ op 25 jan 2021 13:32

Bindingen doen zeker veel met je snowboard beleving. Is je bindingspositie en stance wel correct voor het board? Ook dat speelt mee. Maar als ik de boardjes zo vergelijk op The Good Ride (oud board, nieuw board) verwacht ik dat het verschil eigenlijk in het board zit. Ik ken je vorige board niet zo goed, maar ikzelf heb de Mountain Twin als wat stijver board ervaren. Dat je daar wat meer moeite voor moet doen om een bocht in te zetten verbaast met niets. Ook als je de data van de gelinkte sites naast elkaar zet is het eigenlijk een heel logisch gevolg dat bochten wat sneller te maken zijn tegenover je oude board.

*bericht bewerkt door moderator (Rene) op 25 jan 2021 14:29

Templar is inderdaad vrij zacht, mountain twin wat stijver. Als ik me niet vergis is het rocker deel ook een stuk groter dan bij de mountain twin. Daardoor zal je waarschijnlijk ook meer moeite hebben met kortere bochten.

De bindingen die je hebt zouden in principe goed moeten zijn, maar flow board wel anders dan gewone strap bindingen. Denk in dit geval echter niet dat dit zo enorm veel invloed gaat hebben op kortere of langere bochten.

Bedankt voor de reacties en toelichting! Ik heb destijds in m’n zoektocht de boards uiteraard naast elkaar gehouden en verschil in stijfheid en andere specificaties gezien (en gerealiseerd dat daar een verschil door zou kunnen ontstaan) maar met het testen heb ik het eigenlijk niet gemerkt. Vandaar dat ik juist na de wintersport er wat meer verbaast over was. Anderzijds wel logisch als je er een week lang op staat.

Ik denk dat ik het aanschaffen nog maar even uitstel (…) tot ik weer een weekje uitgebreid op m’n board kan staan. Heb m’n oude ook nog dus die ook maar eens proberen weer om te zien of het verschil echt zo groot is of dat het alleen tussen de oren zit…

Plaats een reactie