waar in Saalbach met kinderen ?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn en Saalbach

Wij willen in de kerstvakantie naar Saalbach, waar kunnen wij het beste een accommodatie zoeken ? Onze kleinste van 4 gaat hele dag lessen (behalve lunch) . Ik zag dat het kinderland bij de schattberg x press 1 ligt ? Handig om daar een accommodatie te nemen of is alles wel aan te lopen daarheen ?

Iemand verder nog een goede tip , liefst betaalbaar (maar goed) hotel of pension op loopafstand van de skischool

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 29 jan 2021 11:18

Saalbach is redelijk uitgestrekt en verdeeld over meerdere kernen. Het heeft dan ook meerdere kinderlanden. Rondom de Schattberg zit je het meest centraal, en zijn de prijzen er ook naar. Saalbach staat al niet als al te voordelig te boek. Kijk eventueel naar Saalbach Jausern of Mitteregg.

Saalbach is redelijk uitgestrekt en verdeeld over meerdere kernen. Het heeft dan ook meerdere kinderlanden. Rondom de Schattberg zit je het meest centraal, en zijn de prijzen er ook naar. Saalbach staat al niet als al te voordelig te boek. Kijk eventueel naar Saalbach Jausern of Mitteregg.

Bennie op 28 jan 2021 16:41

Dat ligt in vorderglemm, ik zie dat daar de schonleitenbahn begint, hoe snel kan je via deze gondel en aansluitende afdalingen weer onderaan de schattberg express staan? Uitgaande van gevordende skiers :-)

Één keer omhoog en één traverse. 15 minuten moet lukken. Of een kleine 10 minuten met de bus.

Nou dan moet je wel even een stukje lopen door het centrum (met kinderen, skischoenen en ski’s niet wenselijk hoor)

Moet zeggen, de hotels, pensions aan de hoofdstraat naar Hinterglemm zijn best betaalbaar hoor. Je bent dan zo bij de Schattberg.

Nou dan moet je wel even een stukje lopen door het centrum (met kinderen, skischoenen en ski’s niet wenselijk hoor)

Moet zeggen, de hotels, pensions aan de hoofdstraat naar Hinterglemm zijn best betaalbaar hoor. Je bent dan zo bij de Schattberg.

Tim. op 28 jan 2021 19:54

Ik las dat er vanaf de bernkogel een verbindingspiste kwam naar de schattberg express? Is de dalafdaling van de schatberg ost een beetje te doen met een snowboard? Anders dacht ik : kind naar skiles, met schattebergexpress omhoog , de blauwe piste naar vorderglemm en dan via de andere kant richting bernkogel , vanuit daar weer naar kinderland bij schattbergexpress om te lunchen met de kleine, of is dat teveel in 1 ochtend ? (Ben alleen in fieberbrunn geweest dus ken de kant van saalbach niet)

*bericht bewerkt door snowy1978 op 28 jan 2021 21:39

Ik las dat er vanaf de bernkogel een verbindingspiste kwam naar de schattberg express? Is de dalafdaling van de schatberg ost een beetje te doen met een snowboard? Anders dacht ik : kind naar skiles, met schattebergexpress omhoog , de blauwe piste naar vorderglemm en dan via de andere kant richting bernkogel , vanuit daar weer naar kinderland bij schattbergexpress om te lunchen met de kleine, of is dat teveel in 1 ochtend ? (Ben alleen in fieberbrunn geweest dus ken de kant van saalbach niet)

snowy1978 op 28 jan 2021 21:38

Verbindingspiste vanaf de bernkogel naar de schattberg is afgelopen zomer gerealiseerd dacht ik. Staat alleszins ingetekend op het pisteplan van dit jaar, nr 145 … https://www.saalbach.com/de/winter/skigebiet/pistenplan…

Zowel schattberg x-press als de Schönleitenbahn in Vorderglemm zijn vlotte gondels, op net geen 10min ben je boven.
Als je boven aan de Schönleitenbahn staat kan je in één keer, zonder nog een andere lift nodig te hebben, skiën tot Saalbach. Wel altijd zo uiterst rechts mogelijk blijven … anders neem je misschien per ongeluk de afdaling terug naar Vorderglemm of naar de Magic 6er (stoeltjeslift tussen Schönleiten en Kohlmais).

In Saalbach kan je dan ofwel vanaf Kohlmais door het dorp wandelen naar het kinderland, of je blijft na het passeren van de Hinterag Alm (op piste 152 blauw) echt uiterst rechts en dan ga je net naast de autotunnel (die onder de skiweide vd Kohlmais doorgaat) een kort ietwat steil stuk naar beneden zien. Daar afslaan en ben je meteen op de hoofdstraat en op nog geen 5min wandelen aan de Bernkogelbahn (5 à 10min lifttijd). Die omhoog en dan afdaling terug naar Saalbach en de nieuwe verbindingspiste naar Schattberg X-press nemen.

Als je wat kan doorskiën, je kent de weg een beetje en het is niet te druk (gn wachttijden aan de liften), doe je het rondje Saalbach>Schattberg>Vorderglemm>Saalbach(Kohlmais) in een uurtje.

Plaats een reactie