Advies aanschaf ski's

Goedenavond wintersporters,

Wintersport lijkt met deze hele coronacrisis ver weg maar ik ga ervan uit dat er ook een periode na corona komt. De afgelopen jaren heb ik me al een paar keer vaker georiënteerd op het kopen van een eigen setje maar het is er tot op heden nog niet van gekomen. Om nog iets van wintersport-vreugde te hebben dit jaar wil ik er dit jaar wel serieus werk van maken maar zie, zoals bij eerdere pogingen, door de bomen het bos niet meer.

Allereerst even iets over mezelf op het gebied van skiën om te kunnen helpen bij de keuze van een paar ski’s. Ik heb zo’n 10 jaar ski-ervaring en kom op alle pistes redelijk gecontroleerd naar beneden (Niveau 7 schat ik) . Uiteraard is er nog altijd ruimte voor verbetering maar daar wordt aan gewerkt. Wel hoop ik, met een lesje hier en daar, uit te groeien tot een geoefende skiër. Ik ski eigenlijk alleen maar op de pistes dus off-piste is niet van toepassing. Als de mogelijkheid en het vertrouwen er is hou ik er van om het gas er wel op te zetten en heb in de loop der jaren (op verscheidene huurkski’s) wel goed kunnen merken dat er dan een verschil in stabiliteit zit bij ski’s. Het mooiste zou natuurlijk zijn om gewoon een paar latten te kunnen testen/vergelijken maar dat gaat lastig worden. Afgelopen jaar had ik een paar Racetigers van Völkl en die kantengrip vond ik wel enorm fijn. Dat type wel opgezocht maar die lagen toen boven m’n budget.

Nu kwam ik in een aantal skitesten (https://www.snowplaza.nl/weblog/52810-skitest-de-beste-skis-van-2020-2021/) in de categorie all-mountain het volgende model tegen: ATOMIC VANTAGE 79 TI FT en de reviews klinken goed. Nu enkele sites flink stunten met kortingen ook nog eens te krijgen voor een leuke prijs. Al gaat het daar volgens mij wel om het model van 2020 (andere kleurstelling) maar vraag me af of er ook andere verschillen zijn.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit model ski’s? Ik hoop dat mensen mij, op basis van de gegeven informatie, advies kunnen geven. Uiteraard sta ik ook open voor andere suggesties.

Alvast bedankt,

Is er een reden dat je naar allmountain skis kijkt? Als je alleen op de piste skiet dan zou ik voor een allround pistemodel gaan. Zeker als je een Racetiger prettig vond. Die Atomic Vantages halen de grip en performance echt bij lange na niet. Ik zou je willen tippen voor de Volkl Racetiger RC. Dan heb je het prettige van de Racetigers in een vriendelijk pakket.

Ps. zou ook eens op Duitse sites rondneuzen voor een goede prijs.

Is er een reden dat je naar allmountain skis kijkt? Als je alleen op de piste skiet dan zou ik voor een allround pistemodel gaan. Zeker als je een Racetiger prettig vond. Die Atomic Vantages halen de grip en performance echt bij lange na niet. Ik zou je willen tippen voor de Volkl Racetiger RC. Dan heb je het prettige van de Racetigers in een vriendelijk pakket.

elisabeth101 op 31 jan 2021 21:31

Bedankt voor je reactie, deze omschrijving van de ski sprak mij wel aan vandaar.
‘De Atomic doet het ook erg goed op harde en ijzige pistes, dankzij een optimale kantengrip. De Vantage 79 Ti is een veelzijdige ski die erg stabiel is.’

Ik zal ook eens naar jouw suggestie kijken.

Voor een allmountain ski doet ie t best aardig, maar in het algemeen zijn smallere pisteskis daar gewoon beter in dan allmountains. Met andere woorden, ik zou vooral in de pistecategorie zoeken.

Geen idee wat je budget is, maar ff snelle google: https://www.skitreff.de/de/ski-sport/ski/race-carver/voelkl-…

Of gebruikt: https://www.crossdock.nl/volkl-racetiger-rc-uvo-rood-zw-skis…

Maar zoals al gezegd even doorzoeken en je vindt vast andere goede (Duitse) aanbiedingen.

...ski-addict...

Plaats een reactie