kunnen we nog skien later in het seizoen?

In Nederland gaan de getallen langzaam de goede kant op. Volgende week weer de eerste versoepelingen. Wel met de handrem, omdat we niet precies weten wat de varianten doen. Ik las dit weekend dat de reisbranche nog probeert het voorjaar te redden. In Nederland sowieso een negatief reisadvies tot en met eind maart. Volgens mij zijn de skigebieden voor toeristen gesloten tot half of eind febr. (muv Zwitserland). De laatste week heb ik niet meer veel gelezen over de situatie in het buitenland. Verwachten jullie dat de skigebieden nog open gaan voor toeristen dit seizoen? Wij hebben zelf nog een lang weekend staan voor pasen (begin april) in Oostenrijk. Is het nog realistisch om hier op te hopen? Misschien een glazen bol, maar de laatste weken weinig gelezen over de buitenlanden. Wat is de sfeer in de buitenlanden, seizoen al volledig opgegeven, of nog hoop voor maart-mei?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 02 feb 2021 07:57

Ik reken erop dat Nederland tot de vroege zomer het reisadvies wereldwijd op oranje blijft houden. Dus al zou er wat te wintersporten vallen, zitten we alsnog met de quarantaine.

Uiteraard is het glazen bol kijken, want we kunnen het zelf niet helemaal bepalen. Ik houd me vast aan het feit dat de alpen keihard geraakt worden en dat iedere kans op toerisme waarschijnlijk aangegrepen zal worden. Wat zie je liever? Een beperkte hoeveelheid geld verdienen of geen geld verdienen? Als het rendabel is gaat het sowieso gebeuren.

Daarnaast ligt het sneeuwdek er nu op veel plaatsen goed bij en zijn er vorig jaar gebieden geweest die alsnog in Juni open zijn gegaan omdat het toen toegestaan was. Pasen valt goed en kan dus best interessant zijn voor veel gebieden. Ik ben daarom hoopvol gestemd.

In zwitserland gaat alles zn normale gang hoor. Van zodra de cijfers laag genoeg zijn in nederland kan je weer gewoon skiën in zwitserland. Ze updaten hun lijsten geregeld. Oostenrijk, frankrijk en italie zijn koffiedik kijken… Het enigste wat nog roet in het eten kan gooien zijn het verbod op niet essentiële reizen welke nu in België geldt. Duitser denken er ook over na maar momenteel kan je duitsland doorkruisen maar je mag er niet overnachten enkel tanken en rechtstreeks naar je bestemming.

In zwitserland gaat alles zn normale gang hoor. Van zodra de cijfers laag genoeg zijn in nederland kan je weer gewoon skiën in zwitserland. Ze updaten hun lijsten geregeld. Oostenrijk, frankrijk en italie zijn koffiedik kijken… Het enigste wat nog roet in het eten kan gooien zijn het verbod op niet essentiële reizen welke nu in België geldt. Duitser denken er ook over na maar momenteel kan je duitsland doorkruisen maar je mag er niet overnachten enkel tanken en rechtstreeks naar je bestemming.

oneye op 01 feb 2021 16:49

CH biedt momenteel de beste kansen, mits ze die 10 dagen Q laten vallen, afhankelijk van de cijfers dus. 10 dagen quarantaine na thuiskomst moet ook wel in te passen zijn natuurlijk in werk of studie.

Edwin van Riel

Wij werken in de zorg. Quarantaine is dus geen optie. Vanwege een vakantie in quarantaine moeten betekent vrijwel zeker dat we meer dan alleen een reprimande krijgen.

Ik ben zelf in eerste instantie heel erg benieuwd wanneer Snowworld Landgraaf al terug open zou mogen en of ik dan als Belg de grens nog over mag.
Vandaag= 2x niet mogelijk

Ik heb nu net nog gekeken op de site van snowworld en er staat nu:
“Vanwege de coronamaatregelen is SnowWorld gesloten t/m 9 februari.”
Wanneer wordt een beslissing voor een eventuele heropening effectief genomen in Nederland?

PS voordat er krititiek komt: ik vond dat (op de weekavonden dat ik er was ten minste) alles in Landgraaf perfect geregeld was op corona-vlak, zeker toen je alleen de sleepliften mocht gebruiken en er 25 personen aan een lift hingen en 5 personen op 1 volledige baan van 300x25meter aan het afdalen waren.

Glide on!

Wij werken in de zorg. Quarantaine is dus geen optie. Vanwege een vakantie in quarantaine moeten betekent vrijwel zeker dat we meer dan alleen een reprimande krijgen.

Bennie op 01 feb 2021 17:24

Euh dat is toch bijna bij alle werkgevers zo, zeker niet alleen in de zorg.
Ik zet momenteel in op de meivakantie, blijven hopen.

*bericht bewerkt door Geenen op 01 feb 2021 18:00

.

Ik ben zelf in eerste instantie heel erg benieuwd wanneer Snowworld Landgraaf al terug open zou mogen en of ik dan als Belg de grens nog over mag.
Vandaag= 2x niet mogelijk

Ik heb nu net nog gekeken op de site van snowworld en er staat nu:
“Vanwege de coronamaatregelen is SnowWorld gesloten t/m 9 februari.”
Wanneer wordt een beslissing voor een eventuele heropening effectief genomen in Nederland?

PS voordat er krititiek komt: ik vond dat (op de weekavonden dat ik er was ten minste) alles in Landgraaf perfect geregeld was op corona-vlak, zeker toen je alleen de sleepliften mocht gebruiken en er 25 personen aan een lift hingen en 5 personen op 1 volledige baan van 300x25meter aan het afdalen waren.

Vivace op 01 feb 2021 17:58

Ik gun het je van harte, maar het zou toch wel heel krom zijn als je zou wel zou mogen skieën in een indoorhal maar dat het in openlucht verboden zou zijn.

Ik ben zelf in eerste instantie heel erg benieuwd wanneer Snowworld Landgraaf al terug open zou mogen en of ik dan als Belg de grens nog over mag.
Vandaag= 2x niet mogelijk

Ik heb nu net nog gekeken op de site van snowworld en er staat nu:
“Vanwege de coronamaatregelen is SnowWorld gesloten t/m 9 februari.”
Wanneer wordt een beslissing voor een eventuele heropening effectief genomen in Nederland?

PS voordat er krititiek komt: ik vond dat (op de weekavonden dat ik er was ten minste) alles in Landgraaf perfect geregeld was op corona-vlak, zeker toen je alleen de sleepliften mocht gebruiken en er 25 personen aan een lift hingen en 5 personen op 1 volledige baan van 300x25meter aan het afdalen waren.

Vivace op 01 feb 2021 17:58

Ik gun het je van harte, maar het zou toch wel heel krom zijn als je zou wel zou mogen skieën in een indoorhal maar dat het in openlucht verboden zou zijn.

Errant op 01 feb 2021 18:23

Ik vermoed dat ze bij Snowworld wel iets beter hun volk onder controle kunnen houden (en de beperking van max 30 personen per piste per tijdsblok was ook wel heel strikt).

Toen de stoeltjeslift wel ging, zetten ze deze ook om de haverklap stil (na de wisseling van een tijdsblok) voor mensen die op de lift hun mondkapje niet aanhielden. Heel strikte controle dus (deels uit vrees om als eigenaar boetes te krijgen of vroeger toe te moeten vermoed ik)

En indoor in een hal van 300x30m met 30 personen, is dat dan echt indoor als in er is een echt gevaar dat ik jouw lucht in voldoende concentratie inadem?

*bericht bewerkt door Vivace op 01 feb 2021 21:49

Glide on!

Ik ben zelf in eerste instantie heel erg benieuwd wanneer Snowworld Landgraaf al terug open zou mogen en of ik dan als Belg de grens nog over mag.
Vandaag= 2x niet mogelijk

Ik heb nu net nog gekeken op de site van snowworld en er staat nu:
“Vanwege de coronamaatregelen is SnowWorld gesloten t/m 9 februari.”
Wanneer wordt een beslissing voor een eventuele heropening effectief genomen in Nederland?

PS voordat er krititiek komt: ik vond dat (op de weekavonden dat ik er was ten minste) alles in Landgraaf perfect geregeld was op corona-vlak, zeker toen je alleen de sleepliften mocht gebruiken en er 25 personen aan een lift hingen en 5 personen op 1 volledige baan van 300x25meter aan het afdalen waren.

Vivace op 01 feb 2021 17:58

Ik gun het je van harte, maar het zou toch wel heel krom zijn als je zou wel zou mogen skieën in een indoorhal maar dat het in openlucht verboden zou zijn.

Errant op 01 feb 2021 18:23

Ik vermoed dat ze bij Snowworld wel iets beter hun volk onder controle kunnen houden (en de beperking van max 30 personen per piste per tijdsblok was ook wel heel strikt).

Toen de stoeltjeslift wel ging, zetten ze deze ook om de haverklap stil (na de wisseling van een tijdsblok) voor mensen die op de lift hun mondkapje niet aanhielden. Heel strikte controle dus (deels uit vrees om als eigenaar boetes te krijgen of vroeger toe te moeten vermoed ik)

En indoor in een hal van 300x30m met 30 personen, is dat dan echt indoor als in er is een echt gevaar dat ik jouw lucht in voldoende concentratie inadem?

Vivace op 01 feb 2021 21:47

Bij gelijkaardige maatregelen (strikt toezicht, beperking van het aantal personen) kan outdoor toch moeilijk gevaarlijker zijn dan indoor? Of mis ik iets?
Ik kijk met enige verbazing naar het feit dat heel veel ‘echte’ dingen verboden worden en dat er onmiddellijk kunstmatige varianten opduiken die evenveel risico inhouden maar wel toegelaten zijn. Plots duiken er reclames op voor hotelovernachtingen vlakbij huis en er zijn al vluchten georganiseerd die nergens heen gaan. Terwijl reizen net verboden wordt om te vermijden dat mensen contact hebben met onbekenden. In hotels of op vliegtuigen bv. Ook een leuke was die school die sneeuwklassen wilde organiseren in … Wilrijk.
Elke maatregel op zich zal wel zijn nut hebben, maar het geheel wordt een beetje bizar.

*bericht bewerkt door Errant op 02 feb 2021 09:48

ij gelijkaardige maatregelen (strikt toezicht, beperking van het aantal personen) kan outdoor toch moeilijk gevaarlijker zijn dan indoor? Of mis ik iets?> § Errant op 02 feb 2021 09:48

Dit klopt volledig, maar uit eigen ervaring weet ik dat Snowworld zijn toezicht goed op orde had (ik was bereid om mij onmiddelijk om te draaien en terug naar huis te gaan als dit niet het geval was geweest in September), maar outdoor wintersport is veel groter qua opzet en dus veel moeilijker in goede banen te leiden.

Ik ga trouwens ook niet opeens indoor skiën omdat ik dit buiten niet mag, maar ben al van voor corona-tijd aangesloten bij een organisatie die wekelijkse techniektraining geeft (en ik mis dit wel).

*bericht bewerkt door Vivace op 02 feb 2021 11:33

Glide on!

@vivace volledig mee eens. Zaken waren in SW goed op orde. Helaas momenteel alles dicht en onze (jaar)abonnementen gepauzeerd. Gingen altijd 2-3x in de week en dat ontbreekt nu wel een beetje ja.

De controle/regulering/naleven van maatregelen die ze daar hadden, ga je buiten niet snel voor elkaar krijgen.

Zag wel dit voorbijkomen, hopelijk kunnen ze op redelijke termijn de zaken weer oppakken: https://www.snowrepublic.nl/snowworld-voert-gesprekken-met-f…

Edwin van Riel

Een topic als dit is leuk voor de afleiding en wishfull thinking zullen we maar zeggen, maar het heeft geen enkele nut.
Er zijn hier geen experts, kundige of mensen in de juiste plekken die je enigszins nuttig antwoord kunnen geven, het is duidelijk dat je uiteraard niet de enige bent die nog een kleine sprankeling van hoop heeft, maar die hoop is enorm klein.
Het lijkt nu goed te gaan maar de 3 beruchte varianten en de moeheid van het volk over de hele wereld zullen er toe leiden dat we eind maart en april weer in de ellende zullen zitten.

Hopelijk in de thuisbasis blijft de schade behapbaar, maar er zal eens geen enkele vrijheid gegund worden om over de grens te gaan.
Hopen dat het weer een positieve invloed gaat hebben en dat we in mei of juni samen met genoeg vaccinaties toch weer wat meer kunnen.

Maar eerlijk is eerlijk richting de zomer, na de zomer en het einde van het jaar is het begrip voor de lockdown en maatregelen niet meer redelijk, we hebben allen genoeg geleden om het beste ervan te maken maar de houdbaarheidsdatum raakt op het einde, men kan eenmaal niet constant alles overhoop gooien en de drang alles in de touwtjes te willen houden.
De neveneffecten worden zwaar onderschat en deze worden ook steeds groter!

https://www.facebook.com/ZeitimBild/photos/a.381568636877/10…
Weinig kans dat dat nog gaat lukken. 10 dgn quarantaine so wie so dus als je maar een week gaat lukt dat al niet.

*bericht bewerkt door Elly3 op 02 feb 2021 16:58

Dienten Die Alte schule

https://swissplf.admin.ch/home

Dit moet je nu invullen anders kom je Zwitserland niet meer in

De hoop is nog steeds aanwezig dat we voor de zomer in de bergen op de latten kunnen staan…

Realistisch zal Q4 2021 al spannend genoeg zijn om de latten te staan in de bergen…

Voor nu zullen we nog even moeten wachten op de rollerbanen en skibanen, maar als ze open gaan kan ik niet wachten om te gaan. Dit zal zeker gaan lukken voor de zomer…

##hetglasishalfvol

Ik ga ervan uit dat het dit seizoen niets meer wordt, misschien later op de gletsjers, ergens in april mei maar voor de rest is het klaar denk ik.
Kijk al weer vooruit richting november. en seizoen 2021/2022.

Oke ZIB heeft een rectificatie dus vorige bericht is verwijderd, nu dus toch vijf dgn quarantaine en negatief laten testen als je niet thuis wil blijven. https://www.facebook.com/ZeitimBild/photos/a.381568636877/10…

Dienten Die Alte schule

Ik heb de gegevens waar Zwitserland zijn beleid op bepaald net even bekeken en het verschil tussen Nederland en Zwitserland is ondertussen 85 (bij 60 vervallen de quarantaine verplichtingen). Dit is kort geleden 181, 145, 100, 102 geweest. Het zal niet genoeg zijn voor de komende update, maar als dit zich doorzet kan het eind van deze maand een stuk rooskleuriger zijn. Natuurlijk heeft vaccinatie daar ook een steeds grotere rol in, maar hopen doe ik sowieso.

Overigens mag je in Zwitserland vanaf de 8e eerder uit quarantaine als je na 7 dagen negatief test.

.

*bericht bewerkt door evr66 op 04 feb 2021 17:06

Edwin van Riel

laat maar, overbodige vraag van mij ;)

Edwin van Riel

Verwachten jullie dat de skigebieden nog open gaan voor toeristen dit seizoen?

koen_ op 01 feb 2021 12:51

Hoi Koen.
Ja, ik verwacht dat we na begin maart gewoon kunnen gaan skiën in de gehele Alpen. Covid 19 is dan onder controle gebracht doordat 65 % van de Europese bevolking is gevaccineerd. We zijn namelijk in Europa al zeer goed op weg met de inentingen. Daarnaast zullen binnenkort de Europese leiders in gaan zien dat COVID moet worden gezien als een normale leven- én doodsoorzaak dus een ruime versoepeling van de coronabeperkingen zal gaan gebeuren. Iedereen zal deze versoepelingen omarmen en ipv rellen zal er feestgevierd gaan worden; Het is voorbij! Dus heel veel skiplezier gewenst binnenkort.

je bedoelt begin maart 2021? Dat lijkt me wel heel erg snel. In Nederland gaan we pas in Q2 volop vaccineren. Ik hoor net de man van Pfizer bij OP1 zeggen dat we het probleem op midzomernacht definitief onder controle hebben. Dat is nog 4,5 maand. Nog een hele rit, maar dan hebben we in ieder geval een perspectief voor de zomer.

je bedoelt begin maart 2021? Dat lijkt me wel heel erg snel. In Nederland gaan we pas in Q2 volop vaccineren. Ik hoor net de man van Pfizer bij OP1 zeggen dat we het probleem op midzomernacht definitief onder controle hebben. Dat is nog 4,5 maand. Nog een hele rit, maar dan hebben we in ieder geval een perspectief voor de zomer.

koen_ op 04 feb 2021 23:31

Sarcasme @Koen_ … Een poging tot humor. Maar het is niets meer dan oneigenlijk dedain.

I can stick uphill ice, on my saucer...

In Winterberg worden na sneeuwval nu de loipes gespoord en parkeerplaatsen 3, 4 en 6 geruimd,
Enfin, het eerste lichtpuntje is daar en als je op de Brembergloipe “verdwaalt” kun je nog een spannende afdaling meepikken…l
Ik ga zondag naar de duinen bij Dorst (Oosterhout), ook leuk om te langlaufen en niet zo overlopen als de Loonse Duinen

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

@Harry(Winterberg): Zag op de webcam dat ze ook de nodige pistes al weer geprepareerd hadden. Laten we hopen dat Merkel (en Laschet, want NRW) eindelijk het licht gaat zien.

we blijven hopen voor april. Er stond voor Oostenrijk toch een persconferentie gepland rond deze datum? Weten jullie misschien of de verwachting is dat accommodaties weer open gaan met pasen? Ik ben benieuwd of we misschien toch nog kunnen gaan in april.

we blijven hopen voor april. Er stond voor Oostenrijk toch een persconferentie gepland rond deze datum? Weten jullie misschien of de verwachting is dat accommodaties weer open gaan met pasen? Ik ben benieuwd of we misschien toch nog kunnen gaan in april.

koen_ op 01 mrt 2021 11:19

Ik wacht ook op verlossend nieuws voor midden april

🤞🤞🤞🤞🤞

Born to run. B.S.

Rond 17.00 maakt de Oostenrijkse regering meer bekend in een persconferentie. Dus spannend. Hoorde net al wel dat ze misschien Vorarlberg als test willen gebruiken Daar is de 7 Tages inzidenz 78,6 Dus wilde ze daar misschien eerst de gastronomie openen. Ze zijn nu in gesprek met verschillende Bundes landen van Oostenrijk

JMW

Plaats een reactie